DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 4 September 2012

KESIAN DENGAN PAK CIK NI BEB... DAH KENA TIPU DENGAN PEMIMPIN UMNO PUN MASIH TAK SEDAR... KAH KAH KAH !


Itu lah dia kalau dinamakan Umno Totok beb... dah kena tipu dengan Pemimpin Umno pun masih nak mengharapkan yang Pemimpin Umno akan berubah... kalau mengikut Pepatah Melayu Dolo Dolu... manusia kalau jenis yang Cerdik hanya akan tertipu sekali aje... dan kalau lebih-lebih pun gua up lah untuk kedua kalinya... tapi kalau banyak kali tertipu dengan Gerombolan yang sama... itu bermaksud lu orang kena fikir lah beb apa yang patut dipanggil dengan mereka-mereka ni... jadi lu sahabat Pakatan Rakyat (PR) jangan marah sangat kat dia orang ok... kah kah kah !.

Yang peliknya Pak Cik ni bukan orang sebarangan beb... beliau ialah Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) kan gua dah cakap bukan orang sebarangan... beliau bukan jenis yang berborak di Kedai Kopi tapi yang bersantai di Cafe-Cafe... namun begitu beliau pun masih boleh di tipu oleh Pemimpin Umno... cuba lah lu orang bayangkan pulak... begini punya Cerdik Manusia pun boleh tertipu dengan Pemimpin Umno... apa lagi Orang-Orang yang dikatakan oleh Tun Madey iaitu "Dah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno"... kah kah kah !.

Menurut Presiden DPMM ni yang jelas penuh dengan Kekecewaan berkata "MRT yang bernilai RM36 bilion kita kontraktor DPMM tak dapat langsung... Orang yang dapat pula luar biasa... Gagal buat kereta api... diberi lagi projek MRT... diharapkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak agar tidak mengulangi perkara yang sama pada masa akan datang... jadi semua perkara ini kita minta pada PM jangan banyak sangat buat perkara pelik-pelik... nanti generasi akan datang akan marah kepada kerajaan" kata presidennya Datuk Syed Ali Alattas pada sidang media selepas Forum Meja Bulat GLC DPMM di Kuala Lumpur. 

Cuma disini gua nak kaitkan cerita Pak cik ni dengan cerita Nujum Pak Belalang yang mana Penyamun-Penyamun membahagikan Harta yang disamun... seperti ini "Satu untuk kau Satu aku... Dua untuk kau Dua untuk aku... Tiga untuk kau Tiga untuk aku"... "Mana boleh ini tak adil... apa pasal kau punya tinggi aku punya rendah"... kah kah kah... tapi kalau dilihat beb... penyamun-penyamun dalam cerita tersebut adil dan jujur sesama mereka... tapi penyamun yang ada kat dalam Umno ni... sesama mereka pun tak adil... apa tah lagi nak diharapkan adil terhadap orang yang di samun iaitu Rakyat... kirim salam aje lah beb... kah kah kah !.

Ini kerana sebelum ini Unit Peneraju Agenda Bumiputera (TERAJU) pernah mengatakan 47 peratus daripada projek MRT itu akan ditawarkan kepada bumiputera dan ianya jauh melebihi sasaran awal iaitu sebanyak 43 peratus sahaja... lu orang bayangkan 47 peratus dikatakan oleh TERAJU tapi Telur Ayam (kosong) seperti yang dikatakan oleh Presiden DPMM... jadi mana satu yang lu orang nak percaya beb... kah kah kah... sebab itu gua katakan ini semua berkisah seakan-akan cerita Nujum Pak Belalang yang bezanya hanya jalan cerita dan masa ianya diceritakan... nak lebih jelas lu orang baca laporan MK 


hemmmmm..... kalau pak cik nak tahu tak usah tunggu generasi yang akan datang... generasi sekarang ni pun dah meluat gila babi dengan umno ni pak cik oiiii.... yang pak cik nampak hanya ini saja benda peliknya.... tapi bagi gua lah pak cik macam-macam ada benda pelik yang haji najib buat... kah kah kah... umporno perkasam jati... betyul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. geng umno totok memang bodoh umpama lembu!

    BalasPadam
  2. Bro walkstar dan Bro mountdweller... macam macam ada... ada lembu dan ada taik... kah kah kah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....