DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 9 Ogos 2012

SIAPA YANG DIMAKSUDKAN KU LI BERDOLAK DALIK DALAM ISU ROYALTI MINYAK KELANTAN !


Walaupun tidak menyebut secara langsung nama Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib (DSHN) dan Kepimpinan Umno Negeri Kelantan sebagai mereka yang berdolak dalik dalam Isu Royalti Minyak Negeri Kelantan tetapi dari kenyataan Tengku Razaligh Hamzah (Ku Li) jelas siapa yang berdolak dalik dalam perkara tersebut... tak kan Kerajan Kelantan yang berdolak berkenaan Isu Royalti yang Kerajaan Kelantan Perjuangkan... sudah tentulah maksud beliau DSHN dan Kepimpinan Umno Negari Kelantan.

Dari kenyataan Ku Li jelas Isu Royalti sepatutnya tidak melibatkan Kerajaan Pusat dan hanya diantara Petronas dengan Kerajan Negeri Kelantan... jika mengikut dari Perjanjian yang dibuat diantara beliau yang pada masa itu adalah Pengerusi Petronas dengan Kerajaan Negreri Kelantan pada tahun 1975... dan tambahnya lagi "Jadi sekarang Petronas yang bertanggungjawab menyelesai perkara ini dengan kerajaan negeri, jadi tak berbangkit lagi soal pertikaian antara sesiapa pun cuma kelemahan Petronas kerana tidak membayar kepada Kerajaan Negeri".

Maka dengan itu apa perlunya Penubuhan Jawatankuasa Tuntutan Royalti Negeri-negeri Pantai Timur yang diumumkan Perdana Menteri DSHN Sabtu lalu selain dari Untuk Menipu Rakyat Negeri Kelantan... ini bagi menampakan kononya Kerajaan Pusat Perihatin terhadap masalah Royalti Minyak Negeri Kelantan sedangkan Kerajaan Pusat yang mengarahkan Petronas tidak membayar Royalti kepada Minyak kepada Kerajaan Negeri Kelantan... yang mana ianya telah dimulakan semasa Pentadbiran Pertana Menteri Maha-Masalah Negara Tun Mahathir Muhammad (Tun Madey).

Ini bermakana Penubuhan Jawatankuasa Tuntutan Royalti Negeri-negeri Pantai Timur yang diumumkan Perdana Menteri DSHN hanya Pembaziran Wang Rakyat... kerana yang akan membayar segala Elaun ahli Jawatankuasa sudah semestinya wang Rakyat... bukan nya Wang Mak Bapak Pemimpin Umno... sedangkan perkara tersebut boleh diselesaikan kalau ianya mengikut segala Peruntukan Perjanjian yang telah dipersetujui antara Petronas dengan Kerajaan Negeri Kelantan... akan tetapi memang menjadi dasar Pemimpin Umno yang suka Menipu dan Berdolak Dalik demi menyambung Nyawa Umno yang sedang Nazak... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... ini yang dikatakan perjuangan melayu dan islam oleh pemimpin umno... negeri yang dihuni hampir 95 peratus orang melayu islam telah dinafikan hak mereka bagi merasai nikmat yang sepatutnya... rasanya tak salah gua gelarkan umno sebagai united munafikun naisonal organisatiaons... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....