DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 9 Ogos 2012

UNDI DAP BERDOSA, UNDI MCA/MIC DAPAT PAHALA... KAH KAH KAH !


Kalau dah namanya Umno, tak kira lah sama ada bertstatus Ulama atau pun Penchacai Upahan semua nya setara iaitu duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi... yang paling utama tak akan meninggalkan Harta Pusaka yang mereka warisi dari Bapa Umno Inggeris Penjajah iaitu Sex, Fitnah, Pecah Perintah dan akhir sekali Mengaku Diri Baik Macam Haramjadah... kah kah kah !.

Yang menghairankan kelakuan mereka-mereka yang berstatus Ulama pun tak jauh bezanya beb dengan Penchacai Upahan... kalau yang melakukannya adalah Penchacai Upahan memang kita faham kerana itu cara mereka cari makan untuk menyara hidup dia orang dan anak bini dia orang... tapi bila yang berstatus Ulama buat kerja Penchacai Upahan... apa standard lah lu orang punya akal beb... kah kah kah !.


Konon nya tak pernah ada sekatan... tapi kesudahan nya yang menyarankan Hudud dilaksanakan ialah Adun Kemelah dari Negeri Johor DT yang kemudian nya dikatakan Hilang Akal oleh Presiden MCA... kah kah kah...


Sampaikan ada seorang Ulama Muda Umno tu macam lebih takutkan Politik Persepsi dari Politik Fitnah... kah kah kah... sebab itu mereka sanggup mengatakan mengundi Dap berdosa... manakala mengundi Mca/Mic tak apa atau mungkin dapat Pahala... kah kah kah... lu orang betul-betul memalukan Ulama yang ada dalam Umno aje beb... kah kah kah... kalau ya pun nak undi orang Islam biar nampak cerdik.. Kah kah kah !.

Yang lawak nya tu Ulama-Ulama ni boleh pulak cakap yang undi Mca/Mic tak apa sebab dia orang bersama Umno... kah kah kah... kalau dah orang melayu tak sokong Umno apa lagi lah nak sokong Mca/Mic boleh bla bla bla bla bla bla lah... kah kah kah... lebih-lebih lagi kalau nak dibandingkan dengan DAP yang didalam nya masih lagi ada orang Melayu Islam menjadi ahli Parti tersebut... walaupun jumlah tak ramai... tapi masih ada Orang Melayu Islam yang menganggotai nya berbanding dengan Parti Mca/Mic... kah kah kah !.


Lu orang tengok muka Ulama Umno yang seorang ni... macam ayam berak kapur bila dengan pemimpin Umno... tapi masih nak cakap besar kononya beliau tak takut sesiapa... kah kah kah...


Cara lu orang berpolitk masih tak meninggalkan cara-cara berpolitik dizaman pra-sejarah dimasa Umno/Bn letak Tunggul Kayu pun masih boleh menang... kah kah kah... kalau masa itu memang cara lu orang tu berkesan... dimana semasa dengan orang Islam lu orang akan cakap mengundi DAP akan mengadaikan Islam dan Bangsa Melayu... manakala semasa dengan orang Cina atau India lu orang akan cakap kalau undi PAS nanti kemaluan akan dipotong... kah kah kah !.

Pada Ulama-Ulama yang ada didalam Umno gua sarankan sebelum lu orang nak berdakwah jauh keluar lebih baik ajelah lu orang berdakwah dengan lu orang sesama ahli Umno... kah kah kah... suruh sesama ahli jauhkan diri dari Rasuah, Arak, Zina, Fitnah, Mengaku Diri Baik dan akhir sekali Menyayangi Sesama Ahli Umno... supaya tak terjadi kembali seperti Peristiwa Umno Mampos pada tahun 1987 akibat perebutan jawatan... kah kah kah... sebab lu orang dalam Umno sanggup buat apa saja asalkan hajat lu orang tercapai... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebab itu datuk seri haji najib sanggup lakukan apa saja walaupun terpaksa belajar bahasa arab demi meraih undi orang melayu islam yang dah menyampah dengan umno... maka timbul lah perkataan wassatiyah dan entah apa lagi yang gua tak ingat beb... kah kah kah... umorno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. ostad muda ayam sabong umnu makin ari makin merapu inilah akibat bila duduk dlam tong taik, dulu masa blom msk umnu asyik kene tuduh wahabilah ngan puak umnu bila msk umnu siap jadi ulardlmsemak..maknanya umnu skrg pengikut wahabi kot?

    BalasPadam
  2. Jika apa yang dikatakan adalah bersumberkan hati yang busuk yang terpaut pada perintah UMNO, aku doakan agar setiap kali dia menjalankan kuliah agamanya, anjing-anjing akan melolong tidak henti-henti sehingga dia berhenti kuliahnya.

    BalasPadam
  3. Takde pun mana2 org UMNO atau ulama UMNO menyebut undi UMNO dapat pahala? Buat fitnah dah tu. Tak abis2 kau org buat fitnah ye...muhasabah diri dik!

    Tok siron

    BalasPadam
  4. Tok Siron...
    Tahu jugak lu pasal fitnah yek... kah kah kah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....