DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 8 Ogos 2012

TERUS BERBAKTI, SEBANGSA SENEGARA SEJIWA, MENERAJUI PERUBAHAN... APA KERJA LAH LU ORANG BUAT BEB, KAH KAH KAH !


Dalam sibuk diperkatakan penolakan Tema Hari Kemerdekaan "Janji Ditepati" yang di usulkan oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayan Datuk Seri Rais Yatim oleh Kepimpinan Pakatan Rakyat (PR)... yang mana dikatakan Tema tersebut tidak mengambarkan semangat Perayaan Kemerdekaan bagi seluruh rakyat Malaysia sehingga membawa kepada terhasilnya Tema "Sebangsa Senegara Sejiwa" oleh PR...

...dan ia dikatakan akan digunakan bagi Tema untuk Sambutan Kemerdekaan Negeri-Negeri PR kecuali Negeri Kedah Darul Aman dan Negeri Kelantan... biar gua gelak dulu... kah kah kah... ini apa cerita lah lu orang ni beb... tak kan itu pun penyokong bawah nak kena tegur lu orang... cuba gak buang sifat-sifat munafik yang menyerupai Pemimpin-Pemimpin Umno boleh tak... sampaikan Tema Hari Kemerdekaan pun lu orang tak boleh kompromi apa cerita ni... kah kah kah !.

Lu orang kena ingat beb... lu orang menjadi Yb kerana rakyat nak perubahan dalam Sistem Pemerintahan Negara yang banyak kerosakan akibat perbuatan Pemimpin Umno/Bn... dan dilihat lu orang adalah antara mempunyai ciri tersebut bagi menjayakan Misi tersebut... tapi kalau sampaikan Tema Hari Kebangsaan pun lu tak boleh bersefahaman... lebih baik lu orang Terjun Lombong aje... kah kah kah !.

Memang lu Pemimpin tapi kalau perbuatan lu orang sampaikan boleh merosakan Misi yang hampir menuju Kejayaan disebabkan benda-benda kecil yang mempunyai Impak Besar kepada Rakyat... apa lah lagi perkataan yang nak diucapkan untuk lu orang dalam bulan bulan Ramadhan ni beb selain dari suruh lu orang buat kerja gunakan Kepala Otak dan Bukan nya Kepala Lutut...

...gau malas nak sebut tapi gua terpaksa sebut beb... bagi mengigatkan lu orang semua Kepimpinan PR... yang kadang-kadang perbuatan lu orang seakan-akan Pemimpin Umno/Bn yang suka buat kerja guna Kepala Lutut... kalau yang buat tu Pemimpin Umno/Bn kita faham lah kerana memang budaya mereka lahir dari Umngok atau Yes Bos... tapi bila lu orang yang lahir dari kesedaran rakyat... ini yang buat gua betul-betuk tak faham beb.

Mungkin ada dalam Barisan Kepimpinan PR Negeri Kedah atau Barisan Kepimpinan PR diluar Negeri Kedah telah diresapi oleh Tali Barut Umno yang menjadi Duri Dalam Daging atau pun lebih senang dikatakan Barua Umno didalam PR... dimana banyak Isu walaupun kecil yang nampak tak seiya sekata dalam menangani nya oleh mereka... sedangkan sepatutnya ianya ditangani bersama untuk menampakan kemuafakatan kepada rakyat...

...andaian kedua-duanya sekarang ni diresapi oleh Tali Barut Umno/Bn seperti yang gua fikirkan ialah disebabkan Isu-Isu seperti Auku, Felda Global Venture Holding (FGVH) dan Isu Tema Hari Kemerdekaan mereka tak boleh sependapat untuk menaganinya... yang mana satu terjun lombong dan satu lagi minum racun rumput untuk masing-masing membunuh diri bagi memudahkan Umno/Bn... kah kah kah !.

Ok lah beb gua rasa lu orang akan dapat bayangkan apa yang gua tulis... cuma gua nak pesan kat Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kedah Darul Aman... sepatutnya Tema Hari Kemerdekaan Negeri Kedah yang berbunyi 55 Tahun Terus Berbakti disambungkan dengan "Janji Ditepati"... maka jadi ia "Janji Ditepati 55 Tahun Terus Berbakti"... kan nampak kesenambungan antara Negeri dan Pusat... kah kah kah... ataupun payah-payah lu orang gunakan terus Tema dari  Menteri Something wrong dengan otak beliau... kan senang... kah kah kah !. 

Bagi Negeri Kelantan pulak... sebelum ini tak timbul soal Negeri tersebut akan menggunakan Tema yang berasingan seperti Negeri Kedah... seperti apa yang diperkatakan oleh Naib Presiden Pas Yb Salahuddin Ayop semalam... tiba hari ini keluar lagi kenyataan dari Setiausha Agung Pas Datuk Mustafa Ali yang Negeri Kelantan akan menggunakan Tema yang berasingan iaitu "Menerajui Perubahan"... sebab itu gua katakan yang didalam PR telah ada Tali Barut Umno/Bn... yang dari masa ke masa cuba mengelirukan rakyat... kah kah kah !.


hemmmmm..... mati dengan bunuh diri seperti setengah-setengah pemimpin pakatan rakyat lakukan adalah perkara paling bodoh dalam perkiraan politik orang yang gunakan kepala lutut... manakan tidak dengan sesama rakan pr beliau nak nampak hero... dengan pemimpin umno/bn beliau bagi bomb c4... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. Kalau pru13 esok tertonggeng, aku tumpang simpati je. Lepas tu aku tolong gelak.

    Tak pernah belajar dari kesilapan. Ego tinggi... bongkak... bodoh sombong... angkuh bila keluar statement.

    Paling tepat pas memang layak ganti umno.

    BalasPadam
  2. Mengong punya pemimpin..2x5saja..masing2 nak tunjuk jaguh..mangkok ayun betul..benda kecil ni pun tak boleh sepakat..cam ner nak tadbir negara nanti..lu fikir le sendiri..hehe..gua pun nak tumpang gelak kalau terlingkup nanti..komen saudara yang amat bernas dan ikhlas,kalau yang kat atas tak nak faham atau saja2 tak mau faham..memang elok semua tu terjun lombong!

    BalasPadam
  3. Salam Mat Indera

    kat Kedah ada lombong ker? Rasernyer sawah aderle. Pada pandangan Yong ler, demer yang meresap-resap ni selalunya jin!

    Apapun, pemimpin2 PAS ni tolong lah muhasabah diri...Komer menang bukan undi Melayu jer weh!

    BalasPadam
  4. Bangang tak habis2,dah elok duduk dlm kubu tengah orang bedil,nak jengah kepala apasal?

    BalasPadam
  5. hehe..umno memprjuangkan poket masing2 ada la...hehe

    BalasPadam
  6. ini semua salah UMNO der xD kah3

    Nak lunyai telinga aku bila dengar ayat ni,ayat tipikal feveret PR bila sesuatu isu tertempek ke muka sendiri.. kah3

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....