DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

10 Terkini

get this widget here

Jumaat, 20 Julai 2012

DEBAT YANG MEMBUAT USTAD FAHTUL BARI DAN PEMIMPIN UMNO TAK TIDUR MALAM BEB, KAH KAH KAH !


Dalam ketiga-tiga video Debat antara Ketua Ulama Muda Umno Ustad Fathul Bari Mat Yahya dan Ketua Pemuda Pas Pusat Ustad Nasruddin Hassan Tantawi yang disiarkan oleh Sinar Harian... rasanya video ketiga iaitu video dimana jawapan dan penggulungan Debat tersebut adalah video paling akan membuat Ketua Ulama Muda Umno dan Pemimpin Umno tak tidur malam beb, kah kah kah !

Dimana didalam video tersebut Ustad Nasruddin telah dapat mematahkan segala hujah dari Ketua Ulama Muda Umno yang dilihat cuba untuk menjadi seorang yang mahu menjadikan Debat tersebut sebagai seolah-olah medan Muzhakarah.... kah kah kah... konon nya kata beliau supaya pertemuan yang sebegitu seharusnya dijadikan landasan mencari titik persefahaman... kah kah kah !.

Lu orang cakap kat Ketua Ulama Muda Umno tu... lu kalau datang nak Muzakharah lu jangan terima undangan atas nama Debat... kah kah kah... dah nama pun Debat... jadi titik persefahaman apa yang beliau nak cari beb... suruh aje beliau buat Muzakharah kat ahli-ahli Umno supaya Parti Umno tak diharamkan lagi seperti tahun 1987 kerana perebutan jawatan Presiden... yang mungkin akan terjadi diantara Presiden Umno dan Timbalan Presiden Umno... kah kah kah !.

 

hemmmmm..... bila dikatakan tak faham bahasa nanti merajuk... dah orang kata dijemput untuk berdebat beliau pula datang nak muzakarah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

7 ulasan:

Amuraria berkata...

ularmak umno pengampu tak boleh pakai ! ABU saja penyelamat !

Tanpa Nama berkata...

ape yg paling best bile die kate dia tak heran bile org bukan islam mnolak hudud, ape yg die hairan org islam sndiri yg tolak hudud...hahaha

Tanpa Nama berkata...

berdasarkan hujah fathul bari, sebenarnya beliau telah berhujah bg pihak PAS dan PR, cuma bezanya beliau tukar kegiatan PR kpd umno, menukar kegiatan uMNO kpd PR...dan aku tgk beliau sebenarnya secara tidak langsung telah menyokong dan mendokong pd yg di perjuangan oleh BERSIH....knp saudara Fathul bari nampak begitu bongkak dengan hujahnya, padahal sebenarnya kejahatan dan kemungkaran yg beliau sebut itu sememangnya telah dan sedang dilakukan oleh rejim UMNO BN....aku setuju dgn ustaz nasrudin, anak muda skg sudah bosan, jelak, menyampah dengan janji2...anak muda nakkan tindakan dn perubahan drastik dn suara mereka d dengar....apa pun bg aku kesimpulan dlm debat ini nasrudin mmpunyai hujah kemah dn menepati tema debat..sedang fathul bari mcm biasa berhujah apa yg dia tahu, bukan berhujah apa yg org perlu tahu dn apa yg org tanya.ilmu fathul bari mmg byk tp tidak di letak di tempat yg sepatutnya...

hussin berkata...

syabas dan tahniah diucapkan kepada ust nasarudin tantawi. sdra sedang bergerak dengan langkah yang betul.

kini sdra perlu pastikan langkah kepimpinan pemuda selari dan sekata. timbalan sdra telah terbabas dalam ucapannya yang boleh menjejaskan langkah yang betul menjadi sumbang dan menyusahkan keadaan. jadikanlah uslub dakwah sebagai ciri2 penting dalam grak kerja politik. di dalam tentu ada yang boleh membantu pemuda.

wallahu'alam

Tanpa Nama berkata...

Debat tersebut sebagai seolah-olah medan Muzhakarah, itu pun saya setuju. Penampilan Ustad Fahtul sepanjang sesi debat seolah memberi ceramah agama di atas pentas 2. lari daripada tajuk, 'Anak muda mengundi siapa', apa di maksud ANAK MUDA ia merakum semua bangsa, tapi Ulama Umno behujah besandarkan ayat Al Quran dan Hadis Nabi saw., di tuju kepada anak muda bebangsa Melayu bukan bagi anak muda yang beagama Islam. 3. Mengatakan DAP anti Islam dan pengajur BERSIH anti Islam, PAS boleh terima sabagai kawan dalam satu parti, sabenarnya Fahtul masih licak ubun-ubun kepala, tak faham tentang politik tapi nak belagak pandai. DAP pati Democratic Action Party, ahlinya pelbagai bangsa dan agama, MCA hanya untuk bangsa Cina dan UMNO dah becampur tiada jati lagi bangsa Melayu (Umno bangsa Kadazan), mengapa point out kepada PAS, padahal PAS mengikut acuan Islam tidak menindas bangsa maupun agama, parti PAS boleh bekerja besama walaupun dahulunya DAP dikatakan anti Islam, itu telah dipejelas oleh Utaz Nasrudin. Ustad Fahtul beslindung kemurtadan di belakang tabir UMNO.

Tanpa Nama berkata...

dah jelas si tantawi tu rupanya penipu, penakut dan cakap x serupa bikin..siapa boleh patahkan hujah aku di atas...

Tanpa Nama berkata...

ko mana bagi hujah, cuma pernyataan tuduhan..kemukakan hujah beserta bukti penipuan, penakut dan cakap tak serupa bikin 2 baru boleh jalan