DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 19 Julai 2012

KESIAN NYA MAHA-MASALAH NEGARA NI... APA SALAH SAYA, KAH KAH KAH !

Rupa-rupa nya Bekas Perdana Menteri merangkap bekas Maha-Masalah Negara Tun Mahathir Muhammad (Tun Madey) ni tak tahu beb apa salah beliau selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri sehingga digelar Diktator... kah kah kah... nampak nya beliau cuba mencari simpati pulak dah dengan mengatakan "Apa Salah Saya Sehingga Digelarkan Sebagai Diktator"... dah hampir sepuluh bersara dari jawatan Perdana Menteri baru sekarang nak bertanya "Apa Salah Saya"... Lu ni sedar ke tidak Tun Madey oiiii... kah kah kah !.

Mungkin beliau dah mula terasa bahang Umno/Bn akan terkubur dari manjadi Kerajaan Pusat dan mungkin dah dapat mengagap yang hasrat beliau untuk melihat seorang dari Waris beliau menjadi Perdana Menteri tidak kesampaian beb sebelum beliau menutup mata... kah kah kah... biasa lah kalau dah dasar lidah bercabang habis semua benda nak diputar selagi boleh diputar... dan salah satu cara lagi beliau cuba mencari simpati konon nya "Apa Salah Saya"... kah kah kah !.

Sebenarnya cara beliau bertanyakan "Apa Salah Saya" tu pun dah menujukkan yang beliau seorang Diktator yang tak mahu mengakui salah diri dan menguatkan lagi kebenaran Slogan beliau bahawa "Melayu Mudah Lupa"... tapi apakan daya kerana seperti juga kata beliau bahawa "Dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki Umno" sehingga tak tahu dan memberitahu beliau bahawa setiap perbuatan beliau adalah menyerupai Diktator... disebabkan yang ramai didalam Umno adalah seperti apa yang beliau katakan... kah kah kah !.

Sungguh menyedihkan didalam usia Emas beliau sekarang ini masih lagi terpaksa mempertahan Kerajaan Umno/Bn demi menutupi segala kesalahan beliau dimasa lampau... sebab itu apabila ada ura-ura mengusul penyiasatan berkenaan kerugian Kerajaan hampir RM100 billon selama 22 tahun beliau memerintah... beliau dengan lagak Diktatornya telah mengatakan bersedia untuk disiasat tapi "Siasat Juga Perdana Menteri Selepas Saya"... yang merujuk kepada Bekas Perdana Menteri ke-5 Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) yang juga digelar "MR.Clean" satu ketika dulu... kah kah kah !.

Sedangkan Pak Lah yang suatu ketika dulu diberi gelaran Mr.Clean oleh penyokong-penyokong Umno suatu ketika dulu pun dipertikaiankan ketelusan beliau semasa menjawat jawatan Perdana Menteri oleh Ahli Umno itu sendiri... ini kan pula beliau yang terkenal sebagai Maha-Masalah Negara... boleh pulak nak tanya "Apa Salah Saya"... kah kah kah... Lu ambil Cermin lah Tun Madey oiiii dan cermin muka lu lama-lama sampai tertidur... tapi lu jangan lupa bawa lambang Kebangsatan Umno yang ada gambar Keris Telanjang tu sekali ok... mana lah tahu lu boleh dapat mimpi yang akan cakap "Apa Salah Lu"... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... gua kadang-kadang terasa beb yang beliau ni masih menjadi ahli parlimen kalau pun bukan perdana menteri... sebab nampak sangat kerisauan beliau dengan cuba mempertahankan umno melebihi ahli-ahli parlimen umno yang ada sekarang ni yang umpama ayam berak kapur... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....