DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 20 Julai 2012

KALAU DAH KETUA JADIKAN KEPALA LUTUT SEBAGAI SANDARAN... ANAK BUAH PUN MENGIKUT AJE LE, KAH KAH KAH !

Ketua nya memang dah terkenal dengan Penggunaan Kepala Lutut apabila mengeluarkan kenyataan... lain tak bukan ialah Naib Presiden Umno merangkap Menteri Kesalamatan Dalam Negeri Datuk Seri Hisyammuddin Husein... sekarang ni pulak ianya telah di ikuti oleh Risikan Cawangan Khas, Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mendedahkan bahawa terdapat Pengganas Jemaah Islamiah (JI) dan individu yang pernah dikaitkan dengan Gerakan Komunis berusaha meresapi parti politik pembangkang selain cuba menjadi calon pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).... kah kah kah !.

Perkara tersebut dinyatakan oleh Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin semasa Konvensyen sehari yang dianjurkan oleh Parlimen Malaysia bersama-sama... Biro Tatanegara Jabatan Perdana Menteri, Kementerian Pengajian Tinggi, Institut  Pendidikan Guru dan Majlis Belia Malaysia, di bangunan Parlimen semalam... apakah betul dakwaan beliau atau dakwaan tersebut hanya Propaganda yang menjadikan kepala lutut sebagai sandaran seperti mana yang selalu dilakukan oleh Menteri KDN sendiri... kah kah kah !.

Mungkin tulisan ini akan membuat mereka yang selalu menjadikan Kepala Lutut Sebagai Sandaran meroyan dan gila babi kerana mengatakan mereka menggunakan Kepala Lutut... seperti biasalah mana ada orang gila mengaku gila dan lebih gila lagi apabila orang yang gila mengatakan orang lain pula gila... kah kah kah... bila dikatakan indek jenayah didalam Negara sudah meningkat ketahap membimbangkan...maka menjawap lah yang menjadikan Kepala Lutut sebagai sandaran dengan menafikan nya dengan menjadikan indek jenayah Antarabangsa sebagai rujukan... kah kah kah !.

Tiba-tiba semalam timbul cerita konon nya terdapat Pengganas JI dan Individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan Komunis berusha meresapi Parti Politik Pembangkang dan cuba menjadi Calon dalam Pilihan Raya Umum ke-13 mewakili Pembangkang... alasan yang digunakan oleh Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman ialah berdasarkan kekerapan beberapa pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan PKR juga sering berulang-alik ke Bangkok dan selatan Thailand yang dipercayai untuk mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) di sana... kah kah kah !.

Cubalah apabila membuat andaian gunakan lah Fikiran yang waras... jangan gunakan Kepala Lutut dengan tuduhan tanpa bukti sahih... ini semua akan menjatuh nama baik Institiusi Kepolisan itu sendiri... tak kan hanya dengan berulang alik keselatan Thailand mereka telah dituduh mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa bekas Pemimpin PKM... bagaimana pula dengan hubungan Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN) yang melawat Negara China yang entah berapa kali semenjak menjadi Perdana Menteri... yang jelas bahawa Negara China adalah umpama Kiblat kepada pengikut-pengikut fahaman Komunis di Benua Asia... kah kah kah !.

Perhubungan tersebut diterjemahkan lagi dengan menjemput Kepimpinan Parti Komunis China disetiap kali Parti United Munafik National Organasation (UMNO) mengadakan Perhimpunan Tahunan... dan yang terbaru Menyewa Dua Ekor Panda yang hampir pupus dari Negeri China... kenapa ini tak dijadikan Isu dan dibuat kenyataan oleh Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin... adakah kerana hubungan tersebut dibuat oleh Pemimpin Umno sebab itu ianya tak merbahayakan kepada Keselamatan Negara... dan kalau ianya dibuat oleh Pemimpin Pembangkang ianya Merbahaya... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... cuba lu orang tanya kat beliau beb... apakah tiada pemimpin umno dan penyokongnya melawat selatan thailand dimasa-masa lalu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK... SEMOGA IBADAH PUASA KITA DITERIMA OLEH ALLAH SWT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....