DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 4 Jun 2012

TUN MAHATHIR TERINGATKAN ZAMAN PRA-SEJARAH BEB... KAH KAH KAH !



Kesian Gua tengok Tun Madey ni ialah disaat yang pada adatnya umur dihujung senja tapi masih teringatkan Zaman Pra-Sejarah iaitu dimasa Umno/Bn meletakan calon Katak atau pun Taik Lembu tapi Umno/Bn masih boleh menang... kah kah kah... ini kerana beliau mengatakan beliau pernah berceramah didepan tak sampai pun 100 orang tetapi masih boleh menang lah beb.

Beliau berkata begitu ketika mengulas tentang Perhimpun Hijau di Program anjuran Parti Pas dengan kehadiran sejumlah besar yang membanjiri program di Kedah... dengan mengatakan ia tidak akan diterjemahkan di atas kertas undi... kah kah kah... mungkin ia tidak akan diterjemahkan diatas kertas undi kalau ianya dibuat di Zaman Pra-Sejarah Tun Madey oiiii...

Tapi sebagai orang mempopularkan ungkapan Melayu Mudah lupa sebenarnya Tun Madey ni dah lupa yang beliau bukan lagi berada di Zaman Pra-Sejarah tersebut... yang boleh dianggap sudah menjadi Nostagia kepada Politik Tanah Air serta Kenangan Mengusik Jiwa bagi Umno/Bn... kah kah kah... atau pun beliau Sudah Nyanyuk akibat memikirkan bagaimana cara untuk membolehkan anak beliau Datuk Mukhriz menjadi Perdana Menteri.


Inilah dikatakan orang akibat terlalu banyak membuat Maha Masalah kepada Negara... hinggakan sisa-sisa umur terpaksa digunakan hanya untuk mempertahankan Nyawa Umno yang semakin Tenat... kah kah kah... kalau sudah bersara bersara aje lah... jangan dijadikan diri semakin hina dimata rakyat yang berada di Zaman sekarang... kerana rakyat Zaman sekarang tidak lagi boleh diperbodohkan dan di tipu oleh Umno/Bn.

Mungkin kepada penchacai Umngok dan penyokong Umno Membabi Buta ia akan diterima umpama mendengar berita gembira... namun bagi rakyat yang boleh dan menggunakan akal fikiran sebagai manusia waras.... kata-kata beliau tak lebih daripada kata-kata pemberi semangat oleh orang dah tahu nak kalah... tapi masih mengharapkan keajaiban dengan penipuan yang didendangkan.

Apa yang Gua rasa beliau ni kalau ni Negara Luar mungkin akan menghadapi kematian dengan mata yang terbuka... bukan kerana hajat tak sampai... dan lidah terjelir bukan kerana megejek tetapi kerana kematian di tali gantung... akibat dari kesalahan menjahanamkan ekonomi Negara... punca segala masalah kehakiman dan yang paling besar ialah berlagak pandai Agama mengalahkan orang yang berpengetahuan Agama itu sendiri... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... satu lagi yang memeningkan beliau ialah anak beliau sendiri iaitu marina yang terang-terang tidak bersetuju dengan beliau... yang mana beliau menempelak marina demi melihat umno tidak terkubur dimasa beliau masih hidup.... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. 'kalau dinegara luar orang tua ni dah mamposs di tali gantung'

    I LIKE......

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....