DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 6 Jun 2012

MAKMAL ENGGAN UJI BUAH KELAPA SAWIT PENEROKA... SURUH AJE MAKMAL TU UJI BUAH NAJIB YANG TAKUT BERDEBAT, KAH KAH KAH !.

Kenapa makmal milik Felda dan juga firma perladangan lain tidak mahu menguji kadar perahan minyak sawit hasil tanaman Peneroka Felda seperti yang mereka mahukan... adakah ianya telah diarahkan oleh pihak tertentu setelah kumpulan berkenaan bertindak memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuantan ke atas Felda sebagai defendan pertama Felda Palm Industries Sdn Bhd sebagai defendan kedua atas dakwaan "penipuan dan pecah amanah."

Menurut Peguam Sivarasa Rasiah yang mewakili 957 peneroka dari Felda Kratong, Rompin dalam saman itu, berkata "Makmal berkenaan enggan menerima ujian tersebut semenjak tindakan sekumpulan peneroka memfailkan saman pada pertengahan 2011... mereka membawa buah mereka ke makmal Felda, Sime Darby dan juga makmal bebas lain namun kesemuanya enggan menguji buah tersebut".

"Anak guam saya sudah membuat laporan polis berhubung perkara ini... makmal berkenaan tidak memberikan sebab atas keengganan mereka untuk menguji buah sawit berkenaan... oleh itu peneroka berkenaan memohon bantuan mahkamah melalui saman berjumlah RM525 juta... saman paling besar oleh golongan peneroka setakat ini".

Inilah Tranformasi Politik dan Wassatiyah yang berjaya dibawah oleh Datuk Seri Haji Najib dalam Pentadbiran beliau... habiskan Makmal Ujian Buah Kelapa Sawit pun hendak diarahkan oleh beliau mengikuti telunjuk beliau... kalau dah makmal tersebut tidak mahu menguji buah kelapa sawit suruh aje makmal tersebut menguji buah Datuk Seri Haji Najib sama ada mempunyai perahan atau tidak... kah kah kah !.

Ini bagi mencari analisa sama ada buah beliau itu elok atau tidak kerana tak mahu menyahut cabaran debat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disokong oleh sebahagian besar rakyat Malaysia... gua kata begitu kerana kalau dah kerja makamal menguji buah kelapa sawit sudah tak mahu menjalankan kerja yang sepatutnya... lebih baik makmal tersebut menguji buah Datuk Seri Haji Najib... kah kah kah !... sebab kerja masih berbunyi sama cuma buah yang nak diuji sahaja yang berbeza... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... itu sebab dikatakan orang yang datuk seri haji najib ni bapak kluk klik dan pembohong 1 malaysia... slogan nya bukan main bunyi nya... demokrasi terbaik lah... kpi lah... nkra lah... kesudahan nya jadi najib kerja rosmah arah (nkra)... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyalkan heeeee...A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....