DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 4 Jun 2012

BILA MENTERI YANG BAKAR JAMBATAN TERPAKSA BINA JAMBATAN SEMULA, KAH KAH KAH !.



Memang Gua tahu ini menteri yang berkuasa keatas semua siaran langsung dan tak langsung di alam maya di Malaysia ni... tapi itu tak bermakna beliau tak boleh dikritik beb... atau buat Alam Maya ni macam mak bapak Umno yang punya... kah kah kah... dengan mengatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim patut mempamerkan kepimpinan tanpa menggunakan kekerasan, termasuk demonstrasi bagi mengambil alih pemerintahan dalam pilihan raya umum akan datang jelas menampakan kebodohan beliau menilai keadaan Politik semasa... kah kah kah !.

Menurut kenyataan bodoh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim "Ini harus dihentikan, dan saya faham DSAI (Anwar) bukan seorang yang begitu taksub dengan kuasa keras... jadi beliau harus tunjukkan kepimpinan beliau... Gentleman's game is the order of the day" ketika mengulas pandangan Dr Mahathir Mohamad pada 25 Mei bahawa Pakatan Rakyat akan menganjurkan demonstrasi ganas tanpa henti untuk menolak keputusan pilihan raya jika tewas.

Tambah nya lagi "Kalaupun tindakan itu diambil... ia tidak bertahan lama berbanding kewarasan dan bijaksana mengguna idea tanpa mengugut menggunakan kekerasan... lagipun kerajaan sudah membuat pelbagai pindaan dan memperkenalkan undang-undang baru yang lebih baik... dan kalau mereka terus menyatakan bahawa senarai daftar pemilih kotor dan tidak adil, bagaimana Pulau Pinang boleh menang, bagaimana Kelantan menang, Kedah, Selangor, Wilayah Persekutuan, kalau senarai atau sistem memilih kita tidak baik?... tentu sekali baik... tinggal lagi mereka tak mahu mengakui kebaikan ini oleh kerana mereka ada cara keras untuk menuntut kuasa dan pengaruh".

Dengan mengulas kenyataan Tun Mahathir dan berpendirian bahawa kata Tun Mahathir itu betul dan seolah-olah itu yang dirancang... sepatut nya beliau lebih layak menjadi Menteri Khayalan dan Ramalan... dan bukanya Menteri Kebudayaan dan Komunikasi yang banyak melibatkan Teknologi dan Berita Terkini... kah kah kah... patut lah Tun Mahathir kata "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak masuk Umno"... rupa nya orang yang tak cerdik macam yang pernah bakar jambatan ni banyak yang masuk Umno... kah kah kah... bila dah bakar jambatan terpaksa lah berenang dan sampai kini tak sampai-sampai ketepian... dan hanya menunggu  masa untuk lemas sahaja... kah kah kah !.

Patut lah sampai sekarang tiada satu pun blog dan Blogger pro Umngok diambil tindakan... rupa-rupa Menteri ni percaya dengan semua apa yang dikatakan oleh Blooger pro Umngok didalam blog mereka... sedangkan dipihak Blogger pro Pakatan Rakyat (PR) telah banyak yang dikenakan tindakkan oleh Kememterian beliau... jadi lu orang jangan marahkan beliau kerana itu bukan kehendak beliau tapi itu adalah keadaan sifat semulajadi seperti apa yang dikatakan oleh Tun Mahathir... kah kah kah... video dibawah untuk ingatan untuk beliau tentang apa yang Umngok lakukan asal dapat mempertahankan kuasa yang Umngok ada... lu jangan lupa wahai Rais Yatim siapa itu Maha-Masalah Negara Tun Mahathir... kah kah kah !. sumber klik sini


 




hemmmmm..... juga betul apa kata tun madey yang melayu umngok mudah lupa dengan segala apa yang umngok lakukan... sebab itu umngok boleh memerintah selama 54 tahun walaupun banyak kemungkaran dan kerosakan dilakukan oleh pemimpin... rupa-rupanya bukan kerana pemimpin umngok pandai tapi orang yang menyokong adalah mudah lupa... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Saya amat setuju dengan pandangan Dr Mahathir, Muhyiddin dan Hishamuddin menyatakan pembangkang akan berusaha membuat kacaubilau dan huru hara kerana BN lah akan menjadi pembangkang masa itu dan kini semua pemuda UMNO telah dilatih membuat huruhara kepada PKR, Jadi no problemlah nanti

    BalasPadam
  2. saya macam yakin dan percaya bahawa pembangkang akan buat huru hara bila kalah PRU13 nanti selepas diulang ulang kenyataan ini...tetapi pembangkang di 4 negeri yang ditadbir PR la....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....