DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 10 Mei 2012

ORANG YANG BENCI KEPADA BERSIH 3.0 KETUAI BADAN BEBAS SIASAT INSIDEN BERSIH 3.0... LAWAK BETUL MENTERI UMNO NI, KAH KAH KAH !.


Mungkin kepala otak Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dah tak berapa betul kot... dimana letaknya Kebebasan Badan yang hedak menyiasat insiden kekasaran Pihak Polis apabila orang yang mengetuainya adalah seorang yang menuduh Bersih 3.0 disertai oleh peserta yang simpati kepada Komunis... beliau ialah Bekas ketua polis negara Tun Haniff Omar hari ini dilantik mengetuai panel bebas bagi menyiasat dakwaan insiden kekasaran oleh pihak polis ketika menangani perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April lalu.

Sebelum Perhimpunan Bershi 3.0 pada 28 April 2012 bekas Ketua Polis Negara ini mendakwa pihak yang simpati terhadap komunis dan aktif sebagai peserta demonstrasi sekitar 1970-an terlibat dalam perhimpunan BERSIH 3.0... jadi dimana logik nya beliau dilantik untuk mengetuai Badan yang kononya Bebas ini... belum lagi siasatan dijalankan rakyat dah tahu siasatan tak kan menghasilkan Hasil yang Bebas kerana orang yang mengetuainya adalah seorang Pro Umno dan seorang yang sudah pun menuduh Bebas 3.0 dengan macam-macam tuduhan.


Dah lah tu tuduhan bukan nya ringan... diresapi peserta yang simpati dengan perjuangan komunis, tuduhan pula sebelum lagi Bersih 3.0 berhimpun... kemudian Menteri Dalam Negeri yang layak jadi Menteri Wanita Dan Pembangunan Keluarga lantik pula beliau jadi Ketua Badan Bebas... betul ke kerja yang dibuat oleh Menteri Dalam Negeri ni... sebab itu gua cakap dia ni layak jadi Meteri Wanita Dan Pembangunan Keluarga... sebab masa dia jadi Menteri Dalam Negeri macam-macam jenayah tumbuh macam cendawan... Samseng jangan cerita lah... culik boleh dikatakan ada sahaja.

Tapi sebelum beliau melantik Tun Hanif Omar, sudah tentu beliau akan bertanya sepupu beliau yang juga Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... dan kalau DSHN perkenankan baru lah boleh dilantik Tun Hanif Omar... untuk itu jawapannya kedua sepupu ni memang memang tak tahu bezakan mana Badan Bebas dan mana Badan Umno atau pun kedua-duanya punya Otak Yang Tak Betul oleh sebab itu orang yang dah terang-terang tak Bebas dilantik Mengetuai Badan Bebas atau mungkin juga ditakuti segala perancangan umno semasa Bersih 3.0 terbongkar... dan sebab itu juga Siasatan Diraja tidak mahu ditubuhkan... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... sebab itu juga lah umno tak tahu nak bezakan antara harta rakyat dan harta pusaka inggeris penjajah bapa kepada umno... kerana itu harta felda dibuat macam pusaka umno yang ditinggalkan oleh inggeris penjajah dan boleh cakap haramjadah kepada peserta felda... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. macam mana nak diadili dengan betul kalau tukang hakimnya memihak satu pihak sahaja.

    BalasPadam
  2. umpama pergi tanya tauke babi, bahaya tak kalau makan babi.

    UMNO mmg banggang.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....