DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 13 Mei 2012

LAWAK TERBARU DARI MENTERI UMNO NI, SIAP SEBUT TAHUN 1511 BEB... KAH KAH KAH !.


Ini lawak terbaru dari Pemimpin Umno Pulau Pinang iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mengatakan Negara akan kembali ke era tahun 1511... dengan agenda Bumiputera tidak lagi diwujudkan... sekiranya Barisan Nasional (BN) kalah pada Pilihan Raya Umum ke13 (PRU 13)... nampak sangat beliau cuba menakut-nakutkan orang melayu dengan cerita-cerita cara berpolitik zaman pra-sejarah... iaitu dimasa letak calon katak dan taik lembu pun Umno/Bn boleh menang... kah kah kah !.

Menurut beliau "negara berkemungkinan kembali kepada zaman pemerintahan Francis Light dan Alfonso de Albuquerque jika pakatan pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahan kerana mereka dilihat tidak mampu memperjuangkan agenda Bumiputera... kita tahu bahawa agenda bumiputera satu perkara penting pada tahun sebelum tahun 1511... selepas 446 tahun kita tak cakap mengenai agenda Bumiputera dan selepas merdeka baru kita kembali memperjuangkan agenda Bumiputera".

"Kita tak pasti sama ada parti yang memerintah pakatan pembangkang akan pegang kepada konsep agenda Bumiputera... kalau mereka memerintah automatik kita akan balik ke zaman 1511... perkara itu kini boleh dilihat di Pulau Pinang apabila masyarakat Melayu seakan-akan dipinggirkan dan agenda Bumiputera juga tidak diperjuangkan di negeri ini... hal sedemikian tidak akan berlaku jika BN kekal sebagai kerajaan memandangkan sejak negara memperoleh kemerdekaan pada tahun 1957"... pelbagai usaha telah dijalankan untuk memperjuangkan agenda bumiputera bagi meningkatkan taraf hidup masyarakat itu".

Beliau adalah Ahli Parlimen Tasek Gelugor yang dijangka kalah dalam Pilihan Raya Umum Ke13 (PRU13) yang akan datang.... mungkin sebab itu beliau mengeluarkan kenyataan yang boleh di katakan menipu berdasarkan sejarah Umno/Bn menjadi Kerajaan selama 50 tahun di Negeri Pulau Pinang... apa yang yang pasti masaalah Orang Melayu Pulau Pinang bukan masaalah baru atau bukan masalah selepas Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih tampok Kerajaan Negeri Pulau Pinang... ia nya adalah masalah yang tidak diselesaikan selama Umno/Bn menjadi Kerajaan hampir 50 tahun.

Apa yang kita lihat selama PR memerintah Pulau Pinang yang menjadi kesusahan ialah kepada Pemimpin Umno/Bn dan Penchacai tahap Penyokong Terpilih mereka sahaja... atas sebab tidak menjadi Kerajaan dan tiada Peluang Untuk Merompak Harta Rakyat Pulau Pinang... kepada rakyat biasa ia sama sahaja kerana mereka telah menghadapi kesusahan selama 50 tahun... yang senang hanya kepada Pemimpin Umno/Bn serta Penchacai tahap Penyokong terpilih... sebab ada peluang merompak harta rakyat kerana menjadi Kerajaan... tanpa cuba menyelesaikan masalah orang melayu Pulau Pinang yang selama 50 tahun Umno/Bn memerintah Pulau Pinang. sumber klik sini


hemmmmm..... selama 50 tahun diberi peluang memerintah pulau pinang... apa yang hangpa buat untuk orang melayu pulau pinang... dengar cerita kerja hangpa rompak harta rakyat... balik rumah goyang teloq... besoknya... buat kerja yang sama... 50 tahun hangpa tak puas-puas lagi ka... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Woi... ko tahu tak bangsa mana yang mengkhianati Negeri Melaka dan belot sehingga runtuhnya kerajaan Melaka di tangan Portugis?

    Bukankah manusia bangsa sejenis kamu?

    BalasPadam
  2. oik...die a hidop ke zaman2 francis light tuh?

    pastu tye die skali...sape yg backstabbing kesultanan melayu melaka?mamak padukang juga...sama spesis lah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....