DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 14 Mei 2012

NAJIB, RASA-RASA ESOK NAK JUMPA AGONG... RUPANYA PI JUMPA BAPAK UMNO KAT LONDON, KAH KAH KAH !


Kalau dengar cakap Datuk Seri Hj Najib (DSHN) semasa menyambut Hari Jadi Penipu Umno yang ke 66 tahun walaupun umur  sebenarnya Umno baru 24 tahun... yang mana dalam ucapan nya menyatakan "rasa-rasa nak jumpa Agong esok" rupa-rupanya dok pi jumpa Bapak yang melahirkan Umno kat London... itu maksud beliau nak jumpa Agong... yang kononya mengambarkan akan membubarkan Parlimen bagi membolehkan Pilihan Raya Umum Ke13 (PRU13) diadakan... kah kah kah !.

Sebenar nya kata-kata tersebut hanya kata-kata semangat kepada ahli Umno yang hadir... bagi menambah keyakinan kepada ahli Umno... walaupun sebenarnya beliau sendiri tidak yakin untuk membubarkan Parlimen kerana beliau tahu yang hadir sekitar 60 ribu orang dan ada Penchacai mengatakan sehingga 120 ribu orang itu tidak mengambarkan kekuatan Umno yang diharapkan beliau... oleh sebab yang hadir itu adalah kerana terpaksa dan pelajar ITP yang bukan ahli Umno pun... kah kah kah !.

Tapi dah jadi dasar Penchacai Umno... maka sebok lah Penchacai meramalkan konon nya inilah masa terbaik buat Umno/Bn dengan menjadikan Sambutan Hari Jadi Penipu Umno sebagai alasan... kah kah kah... terang-terang Penchacai dah ditipu oleh DSHN... kalau yakin boleh menang sudah semestinya Parlimen akan dibubarkan dan belaiu tak akan membuat lawatan keluar Negara hanya kerana penganugerahan Royal Charter kepada Pusat Pengajian Islam Oxford (OCIS) oleh Ratu Elizabeth II... kah kah kah !.

Difahamkan juga selepas beliau pulang ke tanah air pada 25 mei 2012... beliau dijadualkan akan mengadakan pula lawatan ke UAE pada 28 Mei dan seterus nya mengadakan lawatan ke Uzbekistan... untuk apa lawatan tersebut tidak pula di nyatakan... dan mungkin juga ia hendak memberi tekanan kepada Timbalan nya... yang dilihat akhir-akhir ini nampak bersantai dengan tak banyak isu yang dihadapi selepas isu NFC yang semacam reda sedikit selepas Bersih 3.0 berhimpun. sumber klik sini


hemmmmm..... jangan lawatan beliau keluar negara dimasa umno tengah tercungap nyawa-nyawa ikan ni umtuk mencari tempat yang sesuai bagi melarikan diri sudah lah... bukan apa yang kesian nya ialah penchacai yang ditinggalkan umpama bayi yang dibuang tepi jalan selepas bersalin... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. cakap besar hanya utk sembunyikan kecut teloq dia tuu!

    BalasPadam
  2. tok jib dah pun jumpa agong,dia pi submit borang cuti nak kelondon.gi attend anak dia dapat ijazah sambilan tu cuti cuti malaysialah.kepala tok jib ni dah sarat ngan bersih berdemo,dia mewajibkan dirinya berehat sebelum waktunya.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....