DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 13 Mei 2012

(VIDEO) KALAU LAH HASAN ALI RAKYAT NEGERI MELAKA MESTI BELIAU MENANGIS DENGAN KEJADIAN INI, KAH KAH KAH !


Kalau lah Datuk Hasan Ali Jati Pejuang Akidah lahir dan menjadi rakyat Negeri Melaka tentu beliau akan menangis melihat video ini... ianya berkisar kepada satu video yang diambil dari youtube yang menunjukan satu Pesta yang di panggil Aloha Pool Party yang di adakan di Negeri Melaka (Negeri Hang Tuah Tak Ujud  menurut kata Profesor Koy Kay Kim dan di sokong oleh Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Muhammad).

Apa yang dikesalkan disini sikap tak bertanggungjawap Pemimpin Umno yang kononnya memperjuangkan Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu didalam Negeri Melaka... kalau ianya diadakan di Negeri Pulau Pinang ianya tak di hairankan kerana yang menjadi Kerajaan adalah Dap yang didakwa oleh Pemimpin Umno dan sewaktu dengannya sebagai anti kaum Melayu dan anti Agama Islam.


Rasa-rasanya pun kalau ianya diadakan di Negeri Pulau Pinang tak kan diadakan ditempat terbuka seperti apa yang dibuat di Negeri Melaka ini... dan diharapkan kepada Datuk Hasan Ali Pejuang Akidah boleh tengok dan periksa apakah betul kejadian ini berlaku di Negeri yang Pemimpin Umno menjadi Ketua Kerajaan nya serta difahamkan beliau juga sebagai Ketua Majlis Agama Islam Negeri Melaka.

Jangan lah menjadikan Agama Islam nampak Double Standard dimata orang bukan Islam bila membuat tuduhan liar dengan mengatakan mereka anti Islam dan mengatakan maksiat bertambah apabila Dap menerajui Negeri Pulau Pinang... sedangkan negeri yang diterajui oleh konon nya Pejuang Agama Islam dan Adat Istiadat Orang Melayu maksiat lagi lebih kedepan lagi (advance) bila dibandingkan dengan Negeri diterajui Dap... kah kah kah !.


hemmmmm..... mungkin datuk hasan ali boleh menjadi pembetul kepada umno yang sekarang ini beliau anggap sahabat sehati sejiwa... namun yang peliknya beliau masih takut untuk masuk umno ataupun dikaitkan dengan umno.... kenapa ya... kah kah kah.... umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. agak-agak wa dia akan kata "kelucahan takde kena mengena dgn akidah"

    BalasPadam
  2. MAIM, JHEIM, JAKIM dan Majlis Fatwa Kebangsaan bila lagi nak keluarkan FATWA? Jabatan Mufti Melaka macam
    mana?
    Adakah semua yang diatas itu terlibat mempromosikan maksiat?
    Kalau benar SYABAS DAN TAHNIAH !!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....