DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 20 Mei 2012

BERSIH 4.0' RUMAH AMBIGA, GUA SETUJU BEB... SEBAB GUA NAK BERNIAGA MAKANAN NEGARA MONGOLIA DEPAN SERI PERDANA, KAH KAH KAH !.



Gua amat bersetuju dengan cadangan oleh Majlis Tindakan Peniaga-Peniaga Kuala Lumpur (MTPPKL) yang merancang menganjurkan 'Bersih 4.0' dengan membuka 60 lot perniagaan di sepanjang Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara, dimana bertempatnya rumah Pengerusi Bersama Bersih 3.0 Datuk S.Ambiga... sebab mungkin Gua dan Sahabat-Sahabat lain pun boleh buka gerai Makanan Negara Mongolia yang juga makanan kegemaran Mediang Altantuya Sharibu... disamping makanan tempatan yang lain depan Seri Perdana rumah Datuk Seri Hj Najib... dan kita boleh lihat gerai ditempat mana yang dapat sambutan dan boleh untung gila babi... cuma Kenduri Tosei di depan rumah TKPN tak boleh untung kerana ianya Kenduri... kah kah kah !.

Sebelum ini cadangan oleh Ikhlas yang pro Umngok untuk membuka Gerai didepan rumah S.Ambiga minggu ini telah dibatalkan oleh persatuan tersebut... dan tak secara langsung ianya telah membatalkan Perancang Kenduri Tosei didepan rumah Timbalan Ketua Polis Negara (TKPN) Datuk Kalid oleh satu lagi Persatuan... yang menghormati kenyataan TKPN bahawa tidak salah berniaga didepan rumah orang... tapi dengan perkembang terbaru ni nampaknya kita akan dapat menikmati Tosei Percuma dan Merasai Makanan Negara Mongolia yang juga makanan kegemaran Mediang Altantuya Sharibu... kah kah kah !.


Tapi yang tak sedapdidengar ialah kenyataan orang yang tak berniaga dihari Bersih 3.0 dan tiada mengalami apa-apa kerosakan harta benda dihari perhimpunan Bersih 3.0... tiba-tiba kata dia orang rugi... berniaga lu orang tidak... modal tak keluar... duduk rumah rehat dan goyang teloq... tiba-tiba lu orang cakap rugi... rugi apa nya... teloq lu orang hilang sebiji ke akibat lebih goyang... malu lah bro dengar di orang... sebab dalam dunia memang orang yang tak berniaga tak boleh untung... dan kalau nak untung lu orang kena berniaga... macam peniaga-peniaga yang untung gila babi pada hari Perhimpunan Bersih 3.0 ialah dengan hampir 300 ribu manusia berkumpul... kah kah kah !.

Bak kata Bekas lu orang punya Pemimpin Tun Madey... "Dah lama dah yang cerdik pandai tak masuk Umno kerana disekat oleh Pemimpin Umno yang tak Cerdik"... ertinya dalam Umno ramai yang tak cerdik... jadi lu jangan lah nampakan sangat yang lu orang tak cerdik... sorok-sorok lah sikit... malu ditengok orang... sebab lu orang bukan nya budak-budak lagi... dah beranak bercucu bro... lu orang tak malu ke di tengok oleh anak-anak dan cucu lu orang... sekarang ni bukan dizaman pra-sejarah yang maklumat sukar diperolehi... maklumat sekarang sudah ada dihujung jari... hanya perlu layari internet aje bro... dan sebab itu juga orang tahu peniaga yang berniaga dihari Bersih 3.0 untung lipat ganda bro... kah kah kah !.

Nanti jangan pula lu orang salahkan Bersih 4.0 yang berniaga didepan Seri Perdana rumah Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib kalau lu orang rugi... bila gerai lu orang depan rumah Ambiga hanya lu orang aje yang ada iaitu sendiri makan... dan tak ada orang yang beli... tapi Gerai didepan Seri Perdana buat untung gila babi yang buat lu orang telan air liuq... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... perangai lu orang sebiji macam perangai umno... yang suka ambil kesempatan diatas usha orang lain... berjuang tidak tapi mengaku diri berjuang... seperti lu orang guna nama bersih untuk tipu orang supaya datang... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. waa, waa, waa, kak, kak, kak
    lawak laa bro
    gerenti lu punya sate babi monggolia bersih tahap 4.0
    memang boleh untung giler babi!!!
    tapi kalau buat babi percik mongol seribu dinar kelantan lagi nyumm!!
    nak cow, cow cow punya
    cecah budu, bodo, tempoyak
    lu masak lembu kaki pundek pariah kutty pakai bom tangan cap ambabiga!!

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama berkata...
    waa, waa, waa, kak, kak, kak
    lawak laa bro
    gerenti lu punya sate babi monggolia bersih tahap 4.0
    memang boleh untung giler babi!!!
    tapi kalau buat babi percik mongol seribu dinar kelantan lagi nyumm!!
    nak cow, cow cow punya
    cecah budu, bodo, tempoyak
    lu masak lembu kaki pundek pariah kutty pakai bom tangan cap ambabiga!!

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    kah kah kah... lu pun kalau mahu rasa boleh gak bro... gua campurkan dengan lembUmno NFC... mahu ka... kah kah kah !
    betul lah kata Madey Kutty dalam Umno banyak yang macam lu... kah kah kah !.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....