DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 18 April 2012

PELAMPAU AGAMA MENURUT YB YUSMADI YUSUFF YANG MELIBATKAN DUA ORANG INDIVIDU DIDEDAHKAN !.


Seseorang yang pernah menjadi Ahli PAS dan keluar PAS selaku YDP PAS Kawasan Kulim-Bandar Baharu kerana tak dicalonkan dalam Pilihan Raya Umum Ke11 (PRU11) pada tahun 2004 dan kemudian menyertai PKR dan dicalonkan serta menang pada PRU12 tahun 2008... namun selepas itu tindak tanduk beliau umpama orang yang tak berParti dan membuat tindakkan umpama Parti adalah Harta Pusaka Peninggalan Keluarga... beliau ialah Yb Zulkifli Noordin yang sekarang bergelar Datuk hasil dari kerja -kerja Menjilat Umno/Bn yang beliau buat.

Seorang lagi ialah yang pernah menyertai banyak Parti dan sinonim dengan gelaran Katak kerana banyak nya Parti yang beliau sertai... Yb tersebut ialah Yb Datuk Ibrahim Ali yang pernah bertanding dalam PRK Parlimen Pasir Mas sebagai calon bebas selepas keluar dari Umno namun tewas... tetapi atas sifat memepercayai beliau oleh Kepimpinan PAS beliau telah dibenarkan bertanding atas lambang PAS pada PRU12 tahun 2008 dan memenangi Kerusi Parlimen Pasir Mas dengan menewaskan calon Umno/Bn.... tapi selepas bergelar Yb beliau sama juga seperti perangai Yb Datuk Zulkifli Noordin yang mula menampakkan memusuhi PAS dan perlahan-lahan menjadi penjilat Umno/Bn.

Dan mengikut apa yang dikatakan oleh Ahli Parlimen Balik Pulau Yb Yusmadi Yusoff (PKR)... ucapan kedua-dua Ahli Parlimen tersebut iaitu Kulim-Bandar Baharu Yb Datuk Zulkifli Noordin dan Pasir Mas Yb Datuk Ibrahim Ali adalah contoh sebagai pelampau agama yang perlu dibanteras... ini memandangkan ucapan kedua-dua Yb tersebut menampakkan benih-benih kesalahan keselamatan... iaitu contoh Pelampau Agama yang perlu dibanteras  memandangkan Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak sedang berusaha mewujudkan semangat wasatiyyah dalam Negara Malaysia.

INI GAMBARAN CCTV PELAMPAU TERSEBUT KAH KAH KAH

Ianya berkaitan dengan pluralisme agama semasa mendebatkan pembentangan rang undang-undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012... yang mana ucapan Yb Zulkifli Noordin dan Yb Ibrahim Ali yang mengecam Pengerusi Institut Pengajian Islam Lanjutan Antarabangsa (IAIS) Profesor Mohammad Hashim Kemali... Profesor Pengajian Islam Universiti George Washington Seyyed Hossein Nasr... Profesor Datuk Dr Osman Bakar dari Universiti Malaya dan IAIS serta NGO Jerman Yayasan Konrad Adenaur sebagai Agen Pengembang Pluralisme agama yang perlu dibendung di bawah undang-undang keselamatan baru.

Menurutnya lagi "IAIS ialah organisasi yang ditubuhkan bertujuan untuk mengembangkan konsep Islam Hadhari semasa pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi... mereka ini digambarkan sebagai membahayakan Negara dan terpesong dari Islam... justeru itu Kerajaan mesti mengambil pendirian terhadap aktivisme keintelektualan tokoh-tokoh ini... dan saya sendiri mengalu-alukan kehadiran tokoh-tokoh ilmuwan tersebut selaku ketua biro hal ehwal antarabangsa PKR" ketika mengulas ucapan yang dibuat oleh Datuk Zulkifli Noordin dan Ahli Parlimen Bebas Datuk Ibrahim Ali.


hemmmmm..... rasanya pelampau agama jenis yang macam mana nak dikelaskan kepada kedua-dua yb ni ya... nak dikelaskan macam taliban tak masuk langsung kerana mereka berdua ni hanya pandai buat provokasi atas majlis orang lain... yang seorang dimasa bersih 2.0 beliau terus demam dalam selimut... yang seorang masa bebas anwar 901 batang hidung pun tak nampak... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a b u.

4 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....