DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 17 April 2012

UMNO DAN SEWAKTU DENGANYA, KALAU TAK CERDIK PUN JANGAN LAH NAMPAKKAN SANGAT, MALU LAH SIKIT Oiiii, KAH KAH KAH !

MANTAN PRESIDEN UMNO

Dalam Politik memang seharus Isu dicari dan dicipta bagi menarik perhatian Masyarakat terutama apabila masa diadakan Pilihan Raya Umum Ke13 (PRU13) semakin hampir... namun begitu sesuatu Isu yang hendak diketengahkan biarlah memberi manafaat kepada Rayat khasnya dan kepada Pengundinya am... ataupun biarlah ianya nampak cerdik dan susah hendak dipertikaikan keujudan Isu serta tidak kepada fitnah... Tapi dalam Masyarakat Malaysia ada Badan Politik dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang setiap kali mengenengahkan Isu ianya seiringan antara Nampak Tak Cerdik dan Membawa Kepada Fitnah, kah kah kah !.

PRESIDEN UMNO

Kalau tak sebut nama Badan Politik dan NGO tersebut pun rasanya semua orang tahu apakah Badan dan NGO tersebut... tapi mana seronok kalau tak sebut nama beb...kah kah kah... walaupun kau orang tahu tapi benarkan lah aku sebuk ok... jemm jemmm... kah kah kah... Umno dan Perkasam dicampor dengan Jati... ini Badan Politik dan NGO umpama adik beradik beb yang cubit peha kiri peha kanan terasa kah kah kah... mereka-mereka yang ada di dalam ni semuanya Pejuang Bangsa Melayu... Pejuang Agama Islam dan Pejuang Yang Mempertahankan Raja-Raja Melayu dari segala ancaman dari dalam dan luar Negara beb... kah kah kah !.

PRESIDEN JALUR TIGA (JATI)

Tapi kalau mengikut kata Pemimpin yang umpama Khalifa bagi Mazhab Umno iaitu Tun Madey... dah lama sangat yang cerdik-cerdik tak masuk dalam Umno dan yang sewaktu dengan nya, kah kah kah... itu bukan aku yang cakap tapi Tun Madey yang cakap... kalau Penchacai Umno nak maki... kau orang Penchcai Umno maki lah dulu Tun Madey ok, kah kah kah... dan akibat dari episod yang cerdik-cerdik tak memasuki Umno dan sewaktu dengan nya... maka yang ada dalam Umno dan sewaktu denganya pun banyak lah yang tak cerdik... kah kah kah... oleh itu dapat lah lah dilihat dari Isu-Isu yang oleh mereka Nampak Tak Cerdik dan Lebih Kepada Fitnah namun tetap diselang selikan dengan Ayat Quran dan Hadis beb... kah kah kah !.

PRESIDEN PERKASAM

Salah satu yang nak aku sentuh ialah Pertubuhan Pribumi Perkasam (PERKASAM) yang hari ini melalui Timbalan Presiden nya Datuk Abdul Rahman Abu Bakar menyatakan akan memohon untuk mendapatkan permit daripada polis bagi mengadakan perhimpunan "Raja Berdaulat, Kasih Dijunjung" pada 29 April ini sehari selepas "Perhimpunan Bersih 3.0 Duduk Bantah" yang dijangka berlangsung pada 28hb April 2012... yang bertempat di Dataran Merdeka dan juga seluruh Negara serta Dunia... dimana sahaja ada rakyat Malaysia... disinilah nampak apa yang dikatakan, Ketidak Cerdik NGO PERKASAM ni dan yang sewaktu dengan nya.

TIMBALAN PRESIDEN PERKASAM

Menurut Timbalan Presiden PERKASAM Datuk Abdul Rahman Abu Bakar "Perhimpunan itu yang akan diadakan mulai 9.30 pagi untuk meraikan pertabalan Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 pada 11 April lepas. sama ada di Padang Merbok atau Dataran Merdeka... Kita hendak meraikan bahawa Yang di-Pertuan Agong kini sudah mencapai bilangan ke-14, dan pada masa yang sama untuk mempertahankan Institusi diRaja... Perhimpunan itu dijangka disertai pelbagai kaum dan masyarakat... ini bagi membidas sikap anggota Parlimen pembangkang yang didakwa terlibat dalam mempersendakan Raja-Raja Melayu dan pemimpin negara semasa istiadat pertabalan Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara".


hemmmmm.....satu tuduhan yang dibuat oleh yang bukan yb dan atas kapasiti apa yang beliau boleh ada sama didalam majlis pertabalan yang dipertuan agong tersebut pun tak diketahui... dan tidak disokong kenyataan nya oleh yb umno/bn yang dikira paling hampir berada dengan yb pakatan rakyat (pr) yang dituduh menghina raja-raja melayu... namun isu itulah yang dgembar gemburkan bagai nak rak kata orang utara, kah kah kah... umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee..... a b u.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....