DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 9 April 2012

MACAM MANA PENYOKONG UMNO BOLEH PILIH BELIAU, ANGKA RM28 BILION DENGAN RM43 BILION PUN BELIAU TAK KENAL, KAH KAH KAH !

Sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (PMDSHN) cuba menipu rakyat 1Malaysia atau beliau sememang nya tak berapa mahir dengan metametik itu antara perkara yang menjadi tanda tanya kepada rakyat Malaysia yang cerdik dan menggunakan akal manusia... kecuali kepada penyokong ala membabi buta ataupun pencacai merangkap penyokong terpilih yang Umgok sahaja apa yang yang disampaikan oleh DSHN, kah kah kah !.

Dengan kenyataan terbaru dari Naib presiden PAS Datuk Husam Musa yang mendakwa PMDSHJ memberi angka mengelirukan berhubung jumlah keseluruhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang telah dikeluarkan Kerajaan kepada pelajar berjumlah RM43 bilion seperti yang disebut PMDSHJ... mungkin sengaja disebut oleh beliau untuk menakut-nakutkan rakyat.

Menurut beliau "dengan jumlah peminjam seramai 1.9 juta orang... jumlah keseluruhan pinjaman yang dikeluarkan sejak ia mula dikeluarkan sehingga akhir 2012 hanya berjumlah RM28 bilion sahaja dan bukanya RM43 bilion seperti disebut oleh PMDSHN... Mengapa PMDSHJ sanggup memberikan angka yang silap?... Adakah sengaja untuk mengeliru dan menakutkan rakyat jelata".

"Kenyataan PMDSHJ bahawa negara tidak mampu menjelaskan hutang RM43 bilion itu juga menunjukkan bahawa PMDSHJ tidak memahami mekanisme kewangan yang lazim diamalkan... termasuk dalam soal memberi perjanjian dan menjadual semula pinjaman... antara tindakan yang boleh diambil ialah mengambil alih pinjaman PTPTN atau memberikan jaminan pembiayaan tahunan sama jumlah dengan tanggungan PTPTN kepada institusi kewangan yang memberikan pembiayaan kepada PTPTN" kata Datuk Husam Musa yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan DN.

Kalau mengikut apa yang dinyatakan oleh Datuk Husam Musa... jelas yang PMDSHJ tak kenal yang mana angka 28 dan yang mana angka 43... kalau itu yang sebenarnya... memang Negara akan menuju kepada Muflis kerana Menteri Kewangan nya seorang yang buta huruf atau tak kenal angka... dan amat malang bagi Pemimpin Wassatiyah tidak mengenal sesuatu angka dan patut lah setiap Perbelanjaan beliau mengatakan tidak banyak dan tidak mewah umpama nya Majlis Pertunangan anak beliau yang mencecah ratusan ribu ringgit.

Diharap kepada Kementeri Pelajaran agar boleh mencari seorang atau seberapa ramai guru bagi mengajar PMDSHJ dalam pelajaran Metametik yang jelas beliau sangat lemah dan boleh dianggap gagal jikalau menduduki sesuatu peperiksaan... dan ini seharus nya dipercepatkan kerana dikhuatiri boleh mengakibatkan Negara menjadi Muflis disebabkan mengeluarkan perbelanjaan dengan tidak mengikut angka yang sebenar, kah kah kah !!!.


hemmmmm..... sebab itu umno mengatakan parti dap boleh menjadi pemerintah walaupun parti dap hanya bertanding di 44 kawasan parlimen dari 222 kawasan palimen... ini kerana dari pemimpin umno sampai kepenchachai umno tidak tahu metametik... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan... heeeee..... a b u.


2 ulasan:

  1. wei . apa kutuk-kutuk ni???
    Belasahlah sampai lunyai. kahkahkah!

    BalasPadam
  2. pemimpin umnbo dulu kini dan selamanya tak kenal realiti.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....