DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 8 Mac 2012

SBPA... INILAH HASILNYA BILA BUAT KERJA TAK GUNA AKAL UNTUK MENJAGA KEPENTINGAN PENJAWAT AWAM BAWAHAN... KAH KAH KAH !!!

Belum pun digunakan sudah dimansuhkan... inilah hasilnya bila merancang dan hendak melaksanakan sesuatu dasar tanpa mengambil kira nasib rakyat bawahan... Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang baru diperkenalkan dan cadangan perlaksanaan pada 1 Januari 2012... namun ditangguhkan selepas mendapat bantahan dari kakitangan rendah Penjawata Awam. 

Kononya akan dibuat kajian dan dijangka selesai pada pertengahan bulan April 2012... tiba-tiba hari ni dikatakan dimansuhkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... dan menurut beliau Sistem Saraan Malaysia (SSM) akan diterus diguna pakai... tetapi akan diperbaiki... betul-betul kluk klik punya DSHN... kah kah kah !!!.



Selepas masa dan tenaga dibuang... usah cerita pasal duit kerajaan bagi membayar elaun masyuarat dan over time yang membuat kaji selidik SBPA sebab itu dah macam duit pusaka Umno dari bapa Inggeris Penjajah mereka... tiba-tiba kata tak jadi buat hanya kerana bantahan kakitangan penjawat awam bawahan yang mana SBPA lebih menguntungkan Pegawai Atasan dan mahu SSM dipergunakan bagi Pegawai Atasan.

Bagi Penjawat Awam bawahan... cukup lah kamu semua ditipu oleh Pemimpin Umno/Bn yang lebih mengutamakan Pegawai Atasan daripada kamu semua... dan rasanya badan yang mewakili kamu iaitu Cuepacs lebih kepada mengampu Pemimpin Umno daripada memperjuangkan nasib kamu semua.


Kenapa dikatakan begitu... sebab mereka tidak mempersoalkan apabila SBPA diumumkan pada Pembentangan Belanjauwan 2012... sedangkan kerja persatuan adalah membuat kaji selidik sebelum sesuatu dasar diperkenalkan kepada ahli... dan bukan nya mengangguk apa saja yang dikatakan oleh Pemimpin Kerajaan Umno/Bn dengan kata-kata bagus, terima kasih, pemimpin perihatin dan sebagainya.


hemmmmm..... ini salah satu contoh kluk klik hj najib... ataupun buat kerja asalkan buat... tanpa kajian dan tanpa mengambil kira nasib perkerja bawahan... sebab itu apabila kpi... nkra... 1 malaysia... wassatiyah hanya lah kata-kata bagi menipu rakyat... yang betul nya hanya satu iaitu nkra... najib kerja rosmah arah... kah kah kah !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

1 ulasan:

  1. Berita baik untuk PR ni...semakin ramai akan undi PR lepas ni! TQ Najib!...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....