DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 8 Mac 2012

KOMEN PENCACAI TARAF MENTERI UMNO TENTANG PEMBATALAN SBPA... KAH KAH KAH !!!


Dengan mengatakan langkah kerajaan membatalkan skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dan mengembalikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) yang ditambah baik membuktikan Kerajaan Barisan Nasional (BN) sangat responsif terhadap kehendak masyarakat.

Juga beliau menyifatkan langkah itu diambil setelah satu jawatankuasa yang ditubuhkan untuk menilai semula SBPA berpendapat ia tidak berapa sesuai dengan gagasan 1Malaysia iaitu Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan.

Beliau tak lain tak bukan ialah Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Pemimpin Wassatiyah mazhab Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin... kah kah kah... ini lah pencacai tahap Menteri yang boleh dilihat dalam Umno... yang akan mengangguk apa saja walaupun sampaikan ketahap mempartikaikan hudud sekalipun umpamanya.

Sebelum itu SBPA dicanangkan sebagai yang terbaik untuk Penjawat Awam... dan Kerajaan hanya memberi yang terbaik kepada Penjawat Awam menurut pencacai sebelum ianya dibatalkan... yang mana pencacai cuba memperbodohkan Penjawat Awam sebagaimana ia memperbodohkan penyokong Umno seperti lembu NFC dicucuk hidung.


Kekalutan SBPA dapat dilihat apabila waktu pengumuman sering dipinda dari satu tarikh kesatu tarikh yang lain... dari awal bulan Februari yang sepatutnya diselesaikan hingga lah dikatakan akan diumumkan pertengahan bulan April... kesudahan nya tak habis bulan Mac dah umum yang SPBA dibatalkan... kah kah kah !!!.

Kepada Penjawat Awam... kau orang tunggu lah apa pulak lah drama dan wayang yang akan Pemimpin Umno sajikan kat kau orang... tapi yang pasti Cuepacs yang mewakili kau orang ada semacam tak kena apabila SBPA boleh diwartakan... yang dikatakan tanpa pengetahuan dan persetujuan Cuepacs.

Kalau dah kata tanpa pengetahuan dan persetujuan baik suruh aje yang ada jawatan dalam Cuepacs letak jawatan... sebab nampak sangat mereka tak buat kerja dengan betul dan main angguk saja apa yang dikatakan oleh Pemimpin Kerajaan Umno/Bn... cakap dengan dia orang lepas letak jawatan... angguk lah lah puas-paus biar sampai patah tengkuk pun tak apa.


hemmmmm..... sejak dari mula hendak dilancarkan sbpa hingga lah ke pembatalan nya... sungguh banyak masa... tenaga... dan kewangan dibazirkan... manakan tidak... nak lancarkan buat majlis... nak batalkan pun buat majlis... kalau tak silap hampir 2000 0rang di jemput bagi membatalkan sbpa... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

1 ulasan:

  1. Salam,,,
    Tuan empunya blog,, mohon link kan blog http://separuhjingga.blogspot.com/ di blog tuan,, Blog tuan saya dah link dalam blog saya.. Terima kasih.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....