DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 14 Mac 2012

MENTERI UMNO NI CAKAP SOAL KESELAMATAN RAKYAT... BAGAIMANA DENGAN SAMSENG YANG MENGGANGGU CERAMAH DIHADIRI RAKRYAT ?



Memang kita menyokong setiap perkara yang dilakukkan bagi membenteras perkara-perkara yang boleh menjejaskan keselamatan rakyat dan negara... akan tetapi setiap tindakkan biarlah betul-betul ikhlas dari kenyataan dan tindakkan yang diambil... tanpa memilih ianya adalah penyokong ataupun pembangkang.

APA CERITA DENGAN SAMSENG NI ?
Dalam kenyataan terbaru yang dibuat oleh Menteri Kesalamatan Dalam Negeri (KDN) Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang memandang serius dan memantau penggunaan buku panduan pilihan raya agensi asing oleh PKR yang konon nya menerapkan kempen kebencian untuk menjatuhkan kerajaan melalui cara tidak demokratik .

INI MANGSA SAMSENG DIATAS
Menurut Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata "pemantauan yang dilakukan lebih kepada keselamatan rakyat dan negara... Kami tahu mengenainya... dan pemantauan sedang dilakukan... terutama yang berkaitan dengan keselamatan orang awam dan negara... tugas kerajaan serta KDN adalah memastikan keselamatan terjamin... dan PKR telah mengaku mereka menggunakan sebagai panduan tetapi sekiranya ia melibatkan keselamatan kami memandang serius mengenainya".

MACAM PUSAKA BAPA INGGERIS PENJAJAH UMNO YG PUNYA
Hanya dengan dakwaan Setiausaha Umno Selangor... Datuk Seri Mohd Zin Mohamed mendedahkan konon nya penggunaan buku itu bertujuan untuk menerapkan kempen kebencian terhadap pemimpin negara dengan membangkitkan isu tidak relevan... dan sungguh cepat reaksi dari Menteri KDN memberi tindak balas atas dakwaan tersebut yang jelas bermotifkan politik terdesak Umno.

KERETA KETUA PEMBANGKANG DIROSAKAN DI SEMBRONG
Sedangkan serangan samseng didalam setiap ceramah Pakatan Rakyat (PR) yang mendatangkan kecederaan kepada rakyat dan boleh membawa kepada perkara yang lebih buruk kepada negara hanya dibuat endah tak endah... kerana rakyat yang tercedera adalah penyokong PR... mungkin kalau yang tercedera adalah penyokong umno baru lah soal keselamatan rakyat dan negara diambil kira.

SAMSENG YANG NAK MENUMBUK YB NURUL IZZAH
Begitu juga dakwaan  mengenai skandal 'Copgate' yang disiarkan oleh Malaysiakini ... bagaimana riaksi beliau..."Buktikan, buktikan... Kalau mereka kemukakan buktikan, kita boleh ambil tindakan" http://www.malaysiakini.com/news/191824 sedangkan itu adalah dakwaan dan seharusnya siasatan dilakukan... bukan dengan mengatakan menyuruh orang memberi bukti kerana tugas menyiasat dibuat bila ia ada dakwaan... lebih lagi bila perkara ini melibatkan permasalahan negara.

MALAYSIAKINI ADA BUKTI... KENAPA TAK SIASAT ?
Kalau sepupu beliau yang juga Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib sering melaungkan Tranformasi dan Demokrasi Terbaik yang bukan hanya Demokrasi... nampak nya begitu lah beliau juga yang bercakap soal keselamatan rakyat dan negara tapi semua hanya ungkapan kosong tanpa pengisian... atau itu semua hanya penipuan bagi mengabui mata rakyat demi mengekalkan kuasa yang semakin hari semakin mendesak.


hemmmmm..... patutlah samseng sampai ada disempadan kawasan beliau di sembrong... kerana samseng tersebut tahu kalau mereka buat kacau, tiada tindakkan akan diambil kerana mereka penyokong umno/bn... bukti nya sampai sekarang tiada seorang pun samseng yang didakwa walaupun ada rakyat yang tercedera... kah kah kah !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....