DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 1 Mac 2012

MAS DAN PROTON PATUT BELAJAR DARI UTUSAN MELOYA... BARANG TAK BANYAK JUAL TAPI MASIH LAGI UNTUNG... KAH KAH KAH !!!.


Dalam dunia yang melibatkan Umno selalu akan terjadi perkara yang pelik bin ajaib... biasa nya dalam perniagaan keuntungan bartambah apabila jualan barangan bertambah... namun utusan meloya telah berjaya membuktikan bahawa teori pertambahan keuntungan tidak semestinya dari hasil jualan barangan... kah kah kah !!!.

Dengan Untung pracukai Utusan Melayu (M) Bhd untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011, meningkat kepada RM17.33 juta daripada RM4.77 juta dalam tempoh yang sama 2010... penambahan pendapatan kepada RM366.16 juta daripada RM341.39 juta sebelumnya.

Ini yang sepatutnya dipelajari oleh Syarikat pembuat kereta Negara Proton Holdings Bhd (Proton) dan syarikat Penerbangan Negara Malaysian Airline System Bhd (MAS) yang saban tahun mengalami kerugian... walaupun dizaman Pakar Ekonomi Negara Tun Madey menjadi Perdana Menteri.

Untuk tahun berakhir 2011 saja... syarikat pembuat kereta Negara Proton Holdings Bhd telah mengalami kerugian pracukai yang meningkat kepada RM84.054 juta untuk suku ketiga berakhir 31 Dis 2011 berbanding kerugian pracukai RM51.535 juta dalam tempoh yang sama 2010.


Manakala Malaysian Airline System Bhd (MAS) mencatat kerugian bersih RM2.52 bilion hasil daripada RM13.9 bilion perolehan bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011... namun tak dinyatakan kerugian tahun berakhir 2010 sama ada meningkat atau pun menurun.

Yang nyata kedua-kedua  Syarikat yang Kerajaan ada kepentingan di dalamnya tak pernah memperolehi keuntungan walaupun kononya Pakar Ekonomi Negara Tun Madey cuba memberi sentuhan kepakaran beliau yang menjadi kebanggaan penyokong-penyokong Umno.


Akan tetapi Utusan Meloya yang tanpa beliau mencampuri nya boleh memperolehi keuntungan meningkat... walaupun jualan utama iaitu Surat Khabar telah merosot... namun atas kebijaksanaan yang mungkin lebih Pakar dari Tun Madey ia nya boleh terjadi... kah kah kah !!!.

Siapa lah agak nya yang sanggup membeli iklan dari surat khabar yang jualanya merosot... hingga telah menghasilkan keuntung yang bukan dari jualan surat khabar tapi dari dirangsang oleh pendapatan pengiklanan yang tinggi... kah kah kah !!!. 


hemmmmm..... anak syarikat apalah yang dilupuskanan oleh utusan meloya... serta sumbangan oleh syarikat sekutu manakah yang boleh membuat peningkatan keuntungan oleh utusan meloya... pelik-pelik... barang tak laku tapi masih boleh untung kah kah kah !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

2 ulasan:

  1. ADUN sekatak taja utusan percuma kepada setiap warga felda...
    Lepas ni akan ada berita...
    ADUN sekotak taja proton kepada setiap warga felda...kahkahkah

    parah BN kalau nak belajar cam utusan...

    taja proton...lagi cepat lingkup BN

    BalasPadam
  2. kah kah kah !!!... idian... dia orang dan mula terasa nak terlingkup dah !!!.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....