DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 29 Februari 2012

KERUGIAN RM100 BILION WANG RAKYAT SEPANJANG 22TAHUN MEMERINTAH... TUN MADEY KATA SIASAT JUGA TUN YANG DIPANGGIL MR' CLEAN SELEPAS SAYA !


Kalau selalunya beliau akan dengan menjawap sesuatu perkara tanpa menunding kepada sesiapa... namun kali ini apabila merujuk kepada desakan DAP yang menuntut supaya audit dijalakan berhubung kerugian hampir RM100 bilion dana awam yang berlaku sepanjang tempoh Tun Madey menjadi Perdana Menteri... beliau dah mula sikit tertekan.

Menurut DAP melalui  Lim Kit Siang... rakyat Malaysia terkejut dan marah dengan komen sinis Tun Madey yang menjustifikasikan tindakan kerajaan menyelamatkan MAS yang mengakibatkan kerugian RM1.8 bilion dana awam... dengan Tun Madey hanya memberi alasan yang terdapat kes yang lebih teruk daripada itu selepas beliau bersara... yang terang-terangan menunding kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi.


Untuk itu Tun Madey hari ini mencadangkan sebarang siasatan audit berhubung kerugian dana awam semasa pemerintahan 22 tahunnya... mesti juga membabitkan siasatan ke atas semua mereka yang bergelar Tun... atau bekas perdana menteri... menurut nya "Bukan sahaja saya... semua Tun mesti lah diaudit... begitu juga dengan anak-anak dan cucu-cicit mereka"... semasa sidang akhbar di Putrajaya hari ini... kah kah kah kah !!!.

Rupanya ini lah sebab yang beliau cuba sedaya upaya untuk mempertahankan Umno walaupun diusia tua yang kebiasaan orang seumur beliau menghabiskan masa dengan keluarga dan anak cucu... kalau pun tidak menjadi ahli dan pengunjung setia surau dan masjid... ini kerana beliau sudah merasa akan ada suara-suara yang mempertikaikan terjadinya kerugian Dana Awam semasa 22 tahun beliau memerintah.


Dan jangkaan beliau memang tepat... belum pun Umno/Bn tersungkur dari menjadi kerajaan tapi ianya sudah berbangkit... apa tah lagi jikalau selepas PRU 13, mungkin banyak perkara yang belum di ketahui akan terbongkar... dan ini yang beliau takuti dan ini juga yang membuat beliau tak senang duduk diam umpama Cacing Kepanasan.

Dengan cuba mengaitkan Tun Abdullah Ahmad Badawi yang terkenal dengan jolokan Mr Clean dikalangan ahli Umno...  itu pun Tun Mahatir boleh kaitkan dengan Kerugian yang lebih teruk menurutnya selepas beliau memerintah... ini kan pula beliau yang terkenal dengan MAHA-MASALAH Negara dan memerintah selama 22 tahun lama nya.

Mungkin Menteri Wanita Keluarga dan Pembagunan Masyarakat Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil boleh belajar dengan Tun Madey supaya semua ahli Umno disiasat semua nya kerana beliau pernah mengatakan "mana ada ahli umno yang tidak ada masalah"... kah kah kah kah !!!.


hemmmmm..... mungkin kerana beliau sekarang umpama perdana menteri... dan mungkin juga beliau akan disalahkan seiring dengan datuk seri haji najib jikalau umno menjadi pembangkang selepas pru 13 berakhir... dimasa itu juga tak kan terdengar perkataan "saya bangga dengan tun madey"... kah kah kah kah !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....