DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 10 Mac 2012

IBRAHIM ALI AL-KATAKI KATA TG NIK AZIZ TAK LAYAK JADI APA-APA PUN, KIH KIH KIH !!!

Seperti biasa lah dengan mukanya tak malu spesis Umno maka berkatalah Yb Ibrahim Ali Al-Kataki yang Tuan Guru Nik Aziz (TGNA) tidak layak menjadi apa-apa pun... baik Menteri Besar mahupun menjadi Mufti... ini menurut beliau selama menjadi Menteri Besar TGNA gagal membangunkan Negeri Kelantan yang dipimpin sejak tahun 1990... juga menurut Al-Kataki yang TGNA tidak juga layak menjadi Mufti kerana Fatwa yang selalu bertentangan dengan Mufti Negeri lain.

Dengan meramalkan rakyat Kelantan akan menolak PAS... kerana menurut beliau sudah nampak akan kecenderungan itu... serta menambah katanya..."kalau nak dikatakan dia layak sebagai mufti tidak juga kerana banyak fatwa yang dikeluarkan bercanggah dengan mufti lain berikutan ada kepentingan politik peribadinya...tambah pula sekarang terikut-ikut telunjuk parti pakatan DAP dan PKR".

"Adalah lebih baik dia berehat sahaja di rumah dan memberi laluan kepada orang yang lebih muda untuk menerajui kerajaan negeri supaya ada perancangan yang berguna... pada hemat saya sudah nampak dengan jelas rakyat semakin muak dengan karenah kepimpinan kerajaan negeri yang lebih mengutamakan kepentingan diri daripada membawa perubahan untuk mereka".

Sejarah sudah menceritakan bagaimana perangai Yb Ibrahim Ali Al-Kataki sebelum ini... beliau memang mewarisi perangai Umno iaitu Tak Malu Tahap Gila yang bukan semua ahli Umno dapat mewarisinya... hanya mereka yang tertentu sahaja kebiasaan nya Presiden dan sebahagian besar Ahli Majlis Tertinggi dan Sebahagian besar juga Kepimpinan Bahagian dan Cawangan Umno...tapi yang hairan nya Yb Ibrahim Ali Al-Kataki ini bukan nya ahli Umno.

Cuma beliau adalah Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasam yang juga umpama macam sayap kepada Umno dan lebih menyerlah dari sayap lain yang ada dalam Umno seperti Pemuda... Wanita... dan Puteri Umno itu sendiri... dan kadang-kadang tindakan beliau nampak lebih Umno dari Wakil Rakyat Umno/Bn itu sendiri... kah kah kah... biasa lah ini salah satu lagi perangai Umno Tahap Gila.... iaitu Amfu Sana Amfu sini... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... mungkin salah satu sebab umno akan tersungkur bukan hanya di negeri kelantan bahkan negeri lain yang mempunyai nisbah pengundi cina dan india yang tinggi... ini kerana mejoriti melayu kelantan memang dah menyampah dengan umno kemudian ditambah lagi dengan faktor ibrahim ali... dan di negeri lain pula pengundi cina dan india sudah menganggap perkasam dan ibrahim ali sayap rasis umno... kah kah kah... umno perkasam jati.... betul-betul meloyakan heeeee.....

5 ulasan:

  1. Malu betul berahim Katak ini.Sebagai Rakyat Kelantan ( sekiranya Tunku Sultan nak menerima beliau )dan orang Islam,sekiranya tak murtad. Apakah hukumnya sekiranya Hak sesebuah negeri dinafikan olih pemerintah Negara yang di kuasai olih orang Islam.Mengapa hak Royalti minyak Kelantan dinafikan? Sekiranya tidak bolih menjawab eloklah DIAM dan buat banyak DOSA KERING.

    BalasPadam
  2. Layak tak layak,TGNA dah lebih 20 thn jadi MB.Mungkin Kelantan tak se Kaya Selangor tapi lebih baik dari kebanyakan negeri pimpinan BN yg menjadikan Sabah sebagai negeri termiskin ...mungkin pendapatan negeri agak rendah setelah dinafikan hak royalti dan sebagainya dinafikan tetapi kecekapan Pas mentadbir kelantan menyebabkan kadar hutang adalah diantara yang terendah dibandingkan dgn negeri lain,sebagai contoh,Johor...Braheng,lu apa ada?

    BalasPadam
  3. Taka layak jadi apa-apapun dah 20 tahun jadi MB dan perintah kelantan tapi Ibrahim Ali hanya jadi katak saja.

    BalasPadam
  4. si katak ni memang dah lupe diri, tunggu aje PRU 13 nanti, mane dia nak lompat.

    BalasPadam
  5. Wak juge dah masuk kan blog yang indah ni kedalam blog list Wak.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....