DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 21 Mac 2012

HASSAN ALI KATA SAYA TIADA MASALAH JADI WAKIL BEBAS, TAPI SEISI PERBAHASAN BATANG HIDUNG PUN TAK NAMPAK, KAH KAH KAH !

Kalau Menurut kata Datuk Hassan Ali, beliau tiada masalah menjadi Ahli bebas dan berhadapan dengan Adun Pakatan Rakyat (PR) dalam Persidangan Dewan Undangan kali kelima yang pertama kali beliau menjadi Adun Bebas dalam Persidangan DUN Selangor yang bermula semalam.

Akan tetapi selepas dua hari DUN bersidang beliau belum pernah muncul didalam seisi soal jawap persidangan... dan mengikut kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Meru, Dr Rani Osman dimasa Majlis Santapan Diraja pun beliau tidak menghadirkan diri... ini berlawanan sekali dengan konsep perjuangan Islam. Melayu dan Raja (IMR) yang beliau perjuangkan.

Menurut Dr Rani "Saya ingat mahu tujukan hujah ini kepadanya tetapi Gombak Setia tidak hadir, semalam majlis santapan diraja pun beliau tidak datang... Saya juga tidak setuju dengan konsep IMR yang dibawa oleh beliau, kerana Islam diturunkan untuk semua... Yb Hasan perlu hadir dalam majlis tersebut sekiranya benar beliau mempunyai prinsip memperjuangkan IMR".

Majlis Santapan Diraja pun beliau tak sanggup menghadapi Adun PR... ini kan pula hendak menghadiri seisi soal jawap... mungkin alasan berpuasa diberi untuk mengelak dari hadir... tapi kalau kononya Pejuang IMR tak salah beliau datang dan menyertai sekali atas seorang yang berpuasa... semesti nya Pejuang IMR punya ketahanan menahan nafsu yang berlainan dari orang yang bukan Pejuang IMR.

Macam mana beliau nak menghadapi suasana baru yang bila beliau bercakap ianya akan dibangkang oleh orang yang kenal akan beliau... kalau berceramah memang nampak hebat kerana orang hanya mendengar saja apa yang beliau katakan... disitu beliau akan kelihatan seperti tiada orang lain yang layak memperjuangkan Islam melainkan beliau dan JATI.... macam Hj Najib lah juga yang nampak hebat bila bercakap dengan penyokong Umno.... tapi bila disoal dalam Dewan Rakyat... lain orang tanya bukan lain dijawap... tapi langsung tak jawap... kah kah kah !.


hemmmmm..... tunggu lah beliau sedang berfikir apa alasan yang beliau akan beri kerana tidak hadir seisi soal jawap sejak persidangan dun bermula... mungkin beliau ada di kawasan beliau wakil untuk mendengar masalah rakyat... bukan ke beliau seorang wakil rakyat yang perihatin terhadap rakyat yang diwakilinya... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a b u.

terima kasih kepada sumber gambar

1 ulasan:

  1. pejuang akidah sakit perut
    kena cirit birit
    pasal malam tadi tertelan julap...

    kah kah kah kah

    pejuang akidah, pejuang akidah
    cakap tak serupa bikin
    bikin tak serupa cakap

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....