DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 21 Mac 2012

ISU LYNAS... HJ NAJIB CIPTA LIRIK LAGU BARU UNTUK LYNAS BERTAJUK "TAK FAHAM" KAH KAH KAH !

Siapa tak faham siapa sebetulnya ni Datuk Seri Hj Najib... kami rakyat yang menentang projek lynas lagi tak faham dengan sikap Kerajaan yang mengkaji sesuatu perkara hanya apabila sesudah satu Demo Besar dianjurkan oleh rakyat... akan tetapi sebelum nya itu segala bantahan hanya umpama masuk telinga kiri dan keluar telinga kanan atau umpama bercakap dengan Orang Pekak.

Dengan mengatakan tidak faham dengan sikap pembankang yang membantah usul penububuhan Jawatankuasa Pilihan Khas (PAC) Mengenai Projek Lynas Advanced Material Plant yang diluluskan oleh Dewan Rakyat semalam... yang mana isu itu memerlukan satu penyelesaian yang menjangkau soal politik kepartian dan perlu ditangani semua pihak... kerana ia membabitkan soal kepentingan rakyat serta negara.

Menurut beliau "Ada beberapa isu dalam negara kita ini yang mesti kita tangani secara bipartisan... ini bukan soal politik... ini soal kepentingan rakyat dan negara... kita mesti cari satu penyelesaian yang menjangkau soal politik kepartian... saya tidak anggap ini sebagai isu yang seharusnya dibatasi pertimbangan politik" katanya kepada pemberita selepas melancarkan produk silinder komposit LPG (SL1M) di sini hari ini.

Wah wah wah... kalau benda yang tak menguntung Umno/Bn dikatakan Bipartisan tapi kalau menguntungkan Umno/Bn yang dalam kain orang tak apa asal Pemimpin Umno untung... inilah sikap Pemimpin Umno yang hanya tahu keuntungan pada diri... sedangkan  Isu Lynas sudah lama dibantah keujudan nya oleh Pakatan Rakyat (PR) serta beberapa parti-parti yang ada didalam Bn kecuali Umno dan Pemimpin nya... tapi hanya selepas Demo Besar yang dihadiri ribuan rakyat baru nak ditubuhkan PAC untuk kaji Projek Lynas.

Adakah kerana kebodohan... ketidak pandaian Pemimpin Umno/Bn banyak isu yang dilakasanakan dahulu...lepas tu baru nak kaji dan tubuh PAC... kenapa sebelum ianya diluluskan tidak ditubuhkan PAC terlebih dahulu... bukan kah elok sebelum masa, tenaga dan kewangan dibuang akibat menetang dan menyokong ianya di tubuhkan... umpamanya Isu Bersih dan SBPA.

Atau sebenarnya Pemimpin Umno/Bn tak peduli kalau kerugian masa, tenaga dan kewangan yang bukan milik mereka... yang mereka pedulikan apabila sesuatu projek boleh membawa keuntungan kepada mereka sahaja... nasib rakyat hanya diambil kira apabila Umno/Bn ada keuntungan... kalau tiada keuntungan kan dikatakan Bipartisan... kah kah kah !.

Memang jelas dan terang Pemimpin Umno ni mewarisi perangai Inggeris Penjajah sebagai Bapa yang melahirkan Umno tanpa diketahui siapa Ibunya... yang suka mengadu dumba serta pecah perintah sehingga boleh menjajah Nagara ini tanpa perlu bekerja keras... kesudahan nya mengaku diri baik tapi kebaikan cuba diminta iktirafkan pada orang yang dijajah... dan seperti Umno tanpa berjuang tapi mengaku pejuang Kemerdekaan Negara dan menghilangkan terus orang yang benar-benar berjuang untuk Kemerdekaan.


hemmmmm..... tubuhkan pac bukan kerana menjaga nasib rakyat tapi nak jaga nyawa pemimpin umno yang dah nazak dalam politik negara... yang dijangkakan malaikat maut akan tiba pada pru13 bagi mencabut nyawa umno kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a b u.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....