DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 4 Februari 2012

UMNO/BN PUN BERI PEKET PUTIH SEBAGAI ANG PAU... KATA PERKASAM, MEMANG SAH NGO UMNO INI BELAJAR DARI PEMIMPIN UMNO/BN !

Perkasam yang ketui oleh Datuk Yb Ibrahim Ali sebelum ini telah dituduh menghina masyarakat Cina dengan pemberian Ang Pau bersampul putih... dan dari episod itu ia telah membawa kepada hasrat meletak jawatan Dr Collin Tiew yang juga Pengerusi MCA cawangan Sri Desa... dimana beliau bertanggungjawap membawa 50 orang dari rumah kebajikan menghadiri majlis Perkasam itu.

Ini berikutan kenyataan beliau yang mendakwa setelah Presiden Perkasam Datuk Ibrahim Ali sengaja menggunakan sampul putih di majlis Tahun Baru Cina anjuran pertubuhan tersebut pada 29 Januari lalu... setelah membaca satu laporan akhbar berbahasa Cina yang menunjukan Yb Ibrahim Ali meraikan Sambutan Tahun Baru Cina di Parlimen Pasir Mas pada 21 Januari dengan memakai baju merah dan memberi Ang Pau dalam peket warna merah dengan limau manderin.

Namun Setiausaha Agung Perkasam Syed Hasan Syed Ali mendedahkan tindakan memberi Ang Pau peket putih itu juga dilakukan oleh Barisan Nasional (BN), ini dapat di lihat di dalam majlis Tahun Baru Cina oleh BN bagi meraikan penduduk Seri Setia Taman Dato' Hormat  oleh Penyelaras BN Seri Setia Abdul Halim Samad.

Syed Hasan merujuk laporan akhbar Sinar Harian bahawa penduduk di Seri Setia yang menerima Ang Pau dalam sampul putih berisi RM100 daripada penyelaras BN Seri Setia Abdul Halim Samad... "Cuba lihat berita bergambar dalam Sinar Harian apa warna Ang Pau yang BN bagi?

Didalam laporan Akhbar telah memetik seorang penduduk Taman Dato Hormat, Loh Miew Lin...  57 tahun... yang mengucapkan terima kasih kepada pihak penganjur kerana memberi mereka Ang Pau... sempena Tahun Baru Cina yang diajurkan oleh Umno/bn bagi penduduk Seri Setia Taman Dato' Hormat.

Nampak terang dan jelas bahawa Perkasam telah belajar daripada Umno/Bn dalam hal pemberian Ang Pau menggunakan Peket Warna Putih, ini telah dinyatakan oleh Perkasam dengan bukti yang benar.

Maka segala apa yang dinyatakan oleh Datuk Seri Hj Najib (DSHN) dalam Face Book beliau yang berbahasa Cina "Ah Jib Gor"  bahawa  Majlis Sambutan Tahun Baru Cina yang dianjurkan oleh Perkasam yang di ketuai Oleh Yb Ibrahim Ali tiada kena mengena dengan Umno/Bn adalah tidak benar.

Walau pun beliau cuba menafikan bahawa itu tiada kena mengena dengan Kerajaan Umno/Bn, namum penafian tersebut tidak dapat menutup kesalahan yang dilakukan oleh Perkasam yang menjadi penyokong kuat Umno/Bn... yang terkenal dengan Perkauman Tahap Tertinggi.


hemmmmm..... ah yah mca lu apa bikin... kenapa lu olang kasi ang pau dalam peket warna putih... lu olang mca jangan kata itu bn punya peket... dan jangan cakap itu tak sama dengan pekacam punya hal... sebab hah ! pekacam sudah cakap umno/bn dia punya shifu... kah kah kah !!!.. umno/perkasam -jati  betul-betul meloyakan  heeeee.....

1 ulasan:

  1. memang laa UMNO buat camtu ... kan MCA tengah berkabung kekalahan BN sebab calon mereka kalah ...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....