DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 3 Februari 2012

HAI YAH... BELAHIM ALI CENGAJA TUKAK ITU PEKET MELAH SAMA PUTIH... JADI CAYA KENA LETAK JAWATAN WO!

Dr Collin Tiew yang juga Pengerusi MCA cawangan Sri Desa MCA mendakwa presiden Pertubuhan Pribumi Perkasam Malaysia (Perkasam)... Datuk Ibrahim Ali sengaja menggunakan sampul putih di majlis Tahun Baru Cina anjuran pertubuhan tersebut pada 29 Januari lalu.

Menurut Dr Collin "Saya membuat kesimpulan itu selepas membaca berita mengenai kehadiran Ibrahim di satu majlis Tahun Baru Cina di Pasir Mas, Kelantan.... berita itu juga menyatakan bahawa Ibrahim menyampaikan ang pow (sampul merah) dan oren Mandarin kepada rakyat... Oleh itu tidak mungkin pada 29 Januari lalu, Ibrahim tidak tahu bahawa ianya adalah adat orang Cina".

"Berita itu memaparkan gambar Ibrahim berbaju merah ketika meraikan warga emas di Kampung Pasir Tendang pada 21 Januari. Ibrahim adalah ahli parlimen Pasir Mas... Presiden Perkasam itu memang menyedari tentang adat dan pantang larang orang Cina".

Menurut berkata "Saya akan mengemukakan surat peletakan jawatannya kepada ibupejabat MCA esok... Saya telah lama memikirkan untuk berhenti... Saya tidak mempunyai cita-cita politik dan saya bukan seorang ahli yang aktif".

Apa pasai Belahim Ali panggil lu mari... lu bukan tak tau... itu Belahim Ali punya pelangai.... 1Malaysia sudah tahu dia punya pelangai woooo !!!!... dia mana pegi pun itu macam... Apa pasai lu tatak tegur sama lia itu ari... patut hah ceblum kasi cat itu peket sama melah... mungking itu bank tempat ambil luit tatak peket melah... ala putih aja... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... belahim belahim.... 1bn sudah hulu hala dia kasi buat... lepas ni apa lagi dia mahu buat kita tunggu dah lihat... buat belahim jangan tak buat...kah kah kah !!! umno-perkasam-jati betul-betul meloyakan  heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....