DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 19 Februari 2012

SOI LEK TAK BERANI SURUH NAJIB BERDEBAT KERANA TAHU PEMIMPIN UNMO ITU TAKUT BERDEBAT, KAH KAH KAH !


Dengan menyifatkan Debat yang diadakan ini adalah langkah pertama yang baik tetapi kecil oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng... dan beliau mengharapkan langkah yang lebih besar akan menyusul dari Pemimpin yang mengatakan bukan hanya demokrasi tetapi demokrasi terbaik iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN) sanggup berdebat dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI).


Menurut nya lagi debat dapat memperjelaskan dasar dan perancangan Pemimpin dengan dinilai oleh satu lagi pihak bagi menerangkan baik atau tidaknya sesuatu dan bukan bercakap tanpa dipersoalkan sesuatu dasar... namun begitu Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek tidak berani menyuruh debat antara DSHN dan DSAI  di adakan... dan hanya menyatakan... ia  terpulang kepada pemimpin Umno untuk memutuskan sama ada mereka ingin berdebat.


Mungkin kerana tahu bahawa Presiden Umno itu takut untuk berdebat maka beliau mengeluar kenyataan tersebut... dan rasa nya tak ada debat antara DSHN dan DSAI selagi ia bernama DSHN serta hampir keseluruhan Pemimpin Tertinggi Umno... dan kalau ada pun hanya secebis kecil yang berani... itu pun tajuk entah kemana serta mulut akan berbuih mengeluarkan hujah yang tak berkenaan dengan tajuk... kah kah kah !!!.


hemmmmmm..... teringat dalam tahun-tahun 80an yang akan berlangsung debat antara pas dan umno yang tak jadi akibat campur tangan Majlis Raja-Raja... tajuk pada awal nya berkenaan Politik Islam Melayu yang membincangkan scop yang lebih luas... tetapi umno telah menukar kapada tajuk pas kata umno kafir... tajuk yang konon nya umno rasa pas tak mahu... rupa nya pas pun sanggup berdebat atas isu itu... maka terpaksalah umno gunakan Majlis Raja-Raja bagi membatalkan debat tersebut... dah lah takut lepas tu menipu pula.... umno perkasam jati betul-betul meloyakan  heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....