DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 18 Februari 2012

HAI ! HASSAN ALI BUKAN ANWAR AJE ULAMAK TEGUR... KAMU YANG MACAM ULAMAK PUN ASRI KATA PERGUNAKAN ISLAM, KAH KAH KAH !

Sama ada Datuk Hassan Ali (DHA) sedar atau tidak bahawa beliau kini telah menjadi bahan umpatan... baik didalam Pakatan Rakyat (PR) mahu pan diluar PR... dan yang terbaru adalah dari Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri  Zainul Abidin yang menyifatkan beliau sebagai melucukan apabila memperjuagkan Islam, Melayu dan Raja.

Menurut beliau "Saya juga lucu apabila ada seseorang berceramah tentang perjuangan murninya setelah dipecat ialah membela Islam, Melayu dan raja-raja Melayu sedangkan Melayu tidak semestinya selari dengan Islam demikian juga raja... jika Islam diyakini syumul... membela Islam bererti terbela segala Bangsa... Raja dan Rakyat... namun apabila Islam dipergunakan... Islam dinodai untuk tujuan tersendiri... bagaimana dengan rakyat bawahan seperti kita ?"

"dalil diputar dan dipusing agar dapat menjelma dalam rupa reka kehendak yang berbicara... Ia bukan hanya berlaku dalam kalangan umat Islam sebaliknya semua agama... saya tidak menyokong pemisahan agama dari politik tetapi saya menyokong memisahkan agama dari penyalahgunaan golongan politik... lebih elok politik yang berpisah dari agama dibandingkan politik yang mempergunakan agama".

Muktakhir ini DHA selalu menyebut perkataan Ulama... dan rasanya Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri  Zainul Abidin adalah seorang Ulama kerana beliau pernah menjawat Jawatan Mufti Kerajaan Negeri Perlis Indera Kayangan dan beliau juga bukan dari kalangan Pemimpin PR mahu pun Pemimpin dari PAS yang DHA gelarkan Parasit.

Dan harus di ingat sebelum ini Bekas mufti Perlis ini pernah mencabar beliau dan Pimpinan Sejuta Umat mengemukakan hanya 300 nama Orang Islam yang Murtad dari ribuan nama yang ada di simpan dikalangan Pimpinan Sejuta Umat... namun sehingga sekarang belum ada sesusulan balasan dari Pimpinan Sejuta Umat termasuk DHA dan Mufti Kerajaan Negeri Perak Tan Sri Harussani Zakaria... malah beliau turut ditempelak sebagai mencari Publisiti dan umpama menyetujui gerakan Murtad.

Hanya kerana mencabar mengemukakan 300 nama dari konon nya ribuan nama yang telah Murtad ada dalam simpanan Pimpinan Sejuta Umat... beliau didakwa menyetujui gerakan Murtad....kah kah kah !!!, inilah nama nya adik beradik gila meroyan... tak ada dalam simpanan nama-nama tersebut tapi didakwa ada... bila orang minta bukti... kata pula orang menyetujui gerakan Murtad... sedangkan maksud Bekas Mufti ini adalah untuk bukti yang ia bukan dakwaan kosong untuk menonjolkan diri.


hemmmmm..... beliau nampak gaya nya masih menjadikan presiden pas dan mursydul am pas sebagai insuran... apabila membenarkan konon nya kata-kata kedua-dua pimpinan pas trsebut... namun rasa nya ia tak kekal... tak lama lagi kedua-dua mereka pun akan datuk hassan ali tempelakan... kita tunggu lihat saja...kah kah kah !!! umno perkasam jati betul-betul meloyakan  heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....