DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 2 Februari 2012

MUHYIDDIN YASSIN KATA... PEMIMPIN PAS PEMBOHONG... IKUT MACAM PEMIMPIN UMNO JUJUR DAN IKUT WASATIYAH !

Timbalan Pemimpin Wasatiyah dan juga Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta rakyat Kelantan tidak lagi membiarkan mereka terus ditipu kerajaan negeri pimpinan PAS... sebaliknya memberi peluang kepada Barisan Nasional (BN) untuk membela nasib mereka pada pilihan raya umum ke-13 ini.

"janji-janji PAS pada rakyat Kelantan sejak 1990 iaitu selepas parti itu menawan negeri ini ternyata satu pembohongan dan kerana itu PAS perlu ditolak pada pilihan raya umum nanti... kalau berjanji tidak laksanakannya itu adalah `belawok' (pembohongan)... Kalau dalam Islam apa hukumnya kalau berbohong?.

"Soal duniawi dan ukhrawi mesti selari... Ini tuntutan agama dan kalau tidak ada keupayaan tuntutan agama ini tidak kesampaian... Kita  akan buat lebih berkesan daripada Pas.... Ini bukan cakap besar atau sombong," katanya ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Sekolah Kebangsaan Manek Urai Baru.

ISTERI KEPADA PEMIMPIN NO:1  WASATIYAH
Kesimpulan nya beliau megatakan Pemimpin PAS selama ini hanya menipu rakyat Kelantan... tak secara langsung mungkin rakyat Kelantan tak cerdik... sama seperti rakyat-rakyat Negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat (PR).

Wahai Pemimpin PAS... betul ke kata Timbalan Pemimpin Wasatiyah ni... janganlah asek nak membohong aje... cuba lah berlaku jujur dngan rakyat... contohi lah pemimipin Umno/Bn yang telah memerintah dengan jujur selama 54 tahun memerintah Negara.

Tak takut ke kamu Wahai Pemimpin PAS pada hari akhirat... kenapa tak contohi pemimipin Umno dan Puak Umno Terpilih yang telah menunjukan kamu bagaimana cara nak jujur dan tak menipu juga tak membuat fitnah.

Insaf lah wahai Pemimpin PAS... jangan hanya mengejar duniawi tetapi mengabaikan ukhrawi... sekali lagi Wahai Pemimpin PAS contohi lah Pemimpin Umno/Bn yang jujur dan ikhlas... dan selarikan tindakan Duniawi dan Ukhrawi... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... pemimpin umno kalau  bercakap soal agama....  pergggg !!!  kalah ulama dan dan ustad yang ada dalam pas... itu baru pemimpin belum lagi ulama, ustad dan pencacai umno bercakap... umno-perkasam-jati  betul-betul meloyakan  heeeee....

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....