DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 16 Februari 2012

ISU SBPA KAKITANGAN AWAM... RASA NYA CUEPACS TERLALU MENGAMPU... MUSTAHIL TAK TAHU IA AKAN DILAKSANAKAN ?

Skim Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Hj Najib (DSHN) pada Pembentangan Belanjauwan 2012.. dan akan dilaksanakan  pada tahun 2012 telah menimbulakan rasa tidak puas hati kakitangan perkhimatan awam.

Ini kerana ia lebih menguntungkan kepada pegawai kanan kakitangan awam, yang dianggarkan seramai 2,000  daripada mereka sudah menandatangani perjanjian skim baru berkenaan, yang akan menjamin peningkatan pendapatan sehingga paling kurang RM5,000 sebulan. 

Namun mejoriti kakitangan yang berada dalam perkhidmatan sokongan hanya menerima kenaikan serendah RM1.70 berbanding kenaikan sehingga RM60,000 sebulan untuk Ketua Setiausaha Kerajaan dan ini yang telah menimbulkan kemarahan 1.4 juta kakitangan awam.

Yang menjadi tanda tanya ialah kenyataan Cuepacs yang mereka tak tahu dan diberitahu bahawa skim itu dirangka kerana ia tanpa penglibatan Ceupacs... dan di bawah SBPA, 36 pegawai tinggi dalam Perkhidmatan Utama akan menerima gaji sehingga RM36,000 sebulan... sedangkan pengumuman telah dibuat oleh DSHN semasa Pembentangan Belanjauwan 2012.

Mana mungkin Cuepacs mengatakan mereka tak tahu sedangkan parti-parti politik sudah menyuarakan ketidak puasan hati kakitangan awam... apakah mereka tidak peka dan hanya menyuarakan pandangan selepas kaki tangan awam membantah atau ada sebahagian pemimpin Cuepacs hanya mengangguk atau mengampu apa saja yang dikatakan oleh Kerajaan Umno/Bn.

Dan Cuepacs bertindak hanya selepas borang dihantar kepada Kakitangan Awam dan membuat 5 tuntutan... iaitu meminta semakan terhadap kadar pendapatan kakitagan awam pada gred 52 dan ke bawah... mengekalkan pegawai kanan pada skim Sistem Saraan Malaysia (SSM)... mengakaji kadar gaji tertinggi... menyenaraikan kakitangan kerajaan yang layak untuk mendapat kenaikan gaji sehingga 13 peratus... dan mengkaji struktur kenaikan gaji untuk semua tahap.


hemmmmm..... kalau nak jadi pemimpin persatuan kena lah membuat kajian apabila sesuatu semakan di suarakan oleh majikan.... bukan bertindak selepas sesuatu perkara hendak dijadi akta... kalau rasa-rasa tak mampu lebih baik berhenti... bagi mereka yang betul-betul hendak memperjuangkan nasib pekerja menjadi pemimpin pekerja..... ini kerana umno tak kan mungkin berlaku adil... kerana lahir nya bukan untuk berlaku adil.... umno perkasam jati  betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....