DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 16 Februari 2012

ISU PENYELEWENGAN PASIR DI SELANGOR... NOH OMAR BAKAL TERIMA IMBUHAN DARI KERAJAAN NEGERI SELANGOR JIKA MAKLUMAT BUKAN FITNAH, KAH KAH KAH ! !

Kerajan Negeri Selangor dibawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim telah menyediakan RM20 juta kepada individu yang memberi maklumat  benar bagi kesalahan pelbagai kelakuan rasuah di Negeri Selangor... namun belum dipastikan adakah individu yang pernah mendapat imbuhan begi maklumat berkenaan rasuah di Negeri Selangor.

Namun dalam perkembangan terkini mungkin akan ada individu yang memperolehi imbuhan yang disediakan oleh Kerajaan Negeri Selangor... individu tersebut ialah Datuk Seri Noh Omar (DSNO) yang juga Timbalan Perhubungan Umno Negeri Selangor merangkap Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani... yang mendakwa berlaku penyelewengan dalam urusan jual beli Pasir dinegeri ini.

Oleh itu badan Transparency Internasional (TI) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan diberi tanggungjawap bagi menyiasat dan menemubual DSNO... untuk mencari kesahihan dan bukti dakwaannya yang mengatakan mempunyai bukti wujud penyelewengan dan amalan pilih kasih oleh KSSB dalam menawarkan pembelian pasir kepada syarikat kontraktor.

Sebelum DSNO mendakwa daripada maklumat yang diperolehnya... sebuah syarikat diberikan diskaun sebanyak 22 peratus atau RM4 bagi pembelian satu tan pasir yang berharga RM17.50 sementara syarikat-syarikat lain hanya diberi potongan 50 sen sahaja bagi setiap tan pasir yang dibeli... jika benar DSNO mempunyai bukti seperti mana yang didakwanya itu... beliau sewajarnya memberi kerjasama kepada TI dan SPRM bagi segala kebenaran yang akan dibentangkan kepada umum.

Untuk itu diharap penyokong-penyokong Pakatan Rakyat (PR) jangan terasa hati... kalau DSNO akan memperolehi sebahagian dari wang RM20 juta yang disediakan oleh Kerajaan Negeri Selangor... suruh kamu semua pantau tak nak... dan sekarang kan tak pasal-pasal DSNO akan mendapat imbuhan... kamu semua dapat apa?... dapat lah dosa kerana mengata Umno buat fitnah... tak pasal-pasal lagi Umno dapat pahala... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... sebelum ni beliau mengatakan bahawa kerajaan negeri selangor tak perihatin tentang pendidikan pelajar luar bandar yang didakwa lemah bila bangunan asrama yayasan selangor di kuala lumpur dirobohkan... tapi telah dijawap oleh mb tan sri khalid dengan mengatakan dsno sebagai tak tahu hal pelajaran walaupun duduk dalam kabinet... kah kah kah !!! umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

1 ulasan:

  1. itu kalau bukan fitnah. Tapi kalau terbukti ianya fitnah, akan sampai lah cemuhan, makian dan kutukan. Ada hati nak jadi MB Selangor konon..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....