DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 15 Februari 2012

HASSAN ALI MENIPU... BILA MASANYA BELIAU BERDAKWAH DI TEMPAT HIBURAN... KALAU NAK MENIPU PUN AGAK-AGAK LAH !!!

Dengan mengatakan bahawa beliau telah berdakwah ditempat hiburan ini menunjukan pembohong terang terangan dari Dr Hassan Ali yan juga Bekas Ahli PAS ini dan bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor... hanya kerana menyahut gesaan Pensyarah Universiti Islam Antrabangsa Malaysia (UIAM) Dr Maszlee Malek supaya berdakwah di tempat hiburan.

Tak kan dengan satu serbuan di Gereja dan  tempat hiburan dalam masa hampir empat tahun menjawat Jawatan Exco Hal Ehwal Agama Islam Negeri Selangor ini yang dikatakan berdakwah ditempat hiburan... kalau nak membohong agak-agak lah sikit... kalau Ustad Azhar Idrus yang kata begitu boleh lah diterima... ini yang cakap adalah Dr Hassan Ali... kah kah kah !!!.

Dr Maszlee Malek
Ini menunjukan mentality nya serupa dengan Umno... yang tak tahu membezakan antara dakwah dan penguatkuasaan Undang-Undang... yang beliau buat semasa menyerbu Gereja dan pusat hiburan adalah penguatkuasaan Undang-Undang... istilah dakwah pergi ke tempat dan menerangkan apa yang betul dan apa salah... sedangkan yang beliau buat ialah penguatkuasaan Undang-Undang... itu kah yang beliau dakwa telah berdakwah di tempat hiburan.... kah kah kah !!!.

Mengatakan konon nya dulu beliau mendapat tekanan untuk berdakwah... kenapa sekarang tak buat... pergi lah selamat anak-anak melayu Islam yang hanyut di tempat-tempat hiburan... tiada sesiapa akan menekan dan menyuruh beliau jangan berdakwah... pergi lah sekarang ke tempat-tempat hiburan yang ada di Negeri Selangor dan Kuala Lumpur... dan kalau nak mudah lagi pergi kat Hard Rock Cafe... atau pergi jumpa sendiri kat tuan punya tempat tersebut.

Sayang sungguh hampir empat tahun jadi Exco apa program dakwah yang dibuat kat Masjid Negeri dan Stadium Negeri... apabila tak tahu berdakwah tapi kata ada tekanan... pergi lah belajar kat Ustad Azhar Idrus... tanya dia macam mana nak berdakwah dengan tiada jawatan Exco... tapi masih mampu menarik puluhan ribu untuk mendengar dakwah beliau... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... jenis manusia yang tak boleh ditegur... nak kata pandai macam bodoh... nak kata bodoh tapi ada phd... yang aku tahu dakwah beliau kalau masa cuti sekolah... beliau akan buat summer camp untuk murid-murid... namun yuran yang dikenakan tak mampu untuk orang melayu kampong sungai penchala tempat beliau tinggal nak menyertai nya... tanya beliau berapa ramai anak melayu kampong sungai penchala yang beliau taja untuk menyertai summer camp yang beliau anjurkan... umno perkasam jati betul-betul meloyakan  heeeee.....

3 ulasan:

  1. bukan berdakwah,sebaliknya menimbulkan kerenah kepada pendakwah sepertimana berlaku keatas TG Nik Aziz diulu selangor semasa PRk dulu.

    BalasPadam
  2. nama saja sama mcm Saidina Hassan bin Ali tapi perangai. minda, mentality jauh mcm langit dgn bumi. Saidina Hassan bin Ali menolak tawaran utk jagi Khalifah....manakala Dr Hassan bin Ali???????

    BalasPadam
  3. Maaf ya ini pasal Mat Indera sahaja
    ===================================


    Muhammad (Ahmad) bin Indera(1920 - 30 Januari 1953) atau lebih dikenali sebagai Mat (Muhammad) Indera merupakan salah seorang pemimpin Melayu yang bekerjasama dengan komunis untuk memerdekakan Malaya dari jajahan British. Dia menjadi terkenal kerana memimpin serangan terhadap pihak Polis dalam peristiwa Bukit Kepong.

    Nota : Mat Indera bekerjasa dg KOMUNIS.....

    Apakah kepercayaan komunis??

    diantaranya:-
    Religion is the impotence of the human mind to deal with occurrences it cannot understand.
    Karl Marx

    Religion is the opium of the masses.
    Karl Marx


    Walaupun tujuan Mat Indera betul tetapi kaedahnya salah kerana berjuang bersama dg puak yang tak percaya kewujudan Agama dan Tuhan.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....