DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 1 Februari 2012

HAI YAH ASO... LU DUDUK APA JAMAN... KATA OLANG CINA PULA-PULA... LU ADA MIMPI KA NGIGAU !

Datuk Seri Dr Ng Yen Yen berkata "sokongan Cina terhadap Pas hanya sementara kerana mengetahui mereka tidak mampu memajukan ekonomi bangsa itu dan pada masa yang sama melaksanakan dasar mendiskriminasikan golongan wanita".

Menurut Naib Presiden MCA itu "orang Cina telah tersedar dari mimpi indah dan janji-janji yang ditaburkan parti Islam itu sebenarnya tidak memberi manfaat kepada bangsa Cina... Pas banyak tabur janji kepada orang Cina... tapi tak bekerja kuat membuktikan mereka berjaya melaksanakan apa yang dijanjikan dan ini dapat dilihat pemerintahannya di Kedah dan Kelantan... mereka tidak boleh menipu kami setiap masa dengan kenyataan untuk menyedapkan mulut".

"Pas  perlu sedar... orang Cina mahu pembangunan dalam ekonomi sedangkan Pas tidak mempunyai kemahiran itu.... sebab itu Barisan Nasional (BN) menjadi pilihan... bukan Pas ataupun Pakatan Rakyat (PR)... kami melihat Pas tidak banyak membantu kehidupan seharian dan dasarnya yang mahu melaksanakan hudud dan pada masa yang sama... DAP menentang... ini menunjukkan kedua-dua parti itu tidak ada persefahaman".

"cukuplah dengan pura-pura itu... Pas juga gagal memartabatkan kedudukan golongan wanita... parti itu sejak sekian lama mahu wanita tinggal di rumah dan tidak pernah mengiktiraf dalam arus pembangunan negara... Pernah lihat Pas memberi bantuan kewangan kepada sekolah jenis kebangsaan Cina? Itu sudah cukup mempersoalkan sumbangannya kepada orang Cina".

Hai yah Aso... lu sudah ketinggalan bas woo... olang Cina sudah tatak percaya sama MCA  dengan lu saudala itu Umno woo... cekalang lu tatak bole tipu olang Cina lagi... olang cina tak mau itu kelajaan pu hau (tidak baik) dan siau ren (orang yang bingung)... kah kah kah !!!.

Apa la lu Aso hoiii... cekalang bukan jaman letak katak cama taik lembu Umno/Bn bole manang... cekalang jaman internet... macam buat pilem olang sudah guna HD,3D atau itu 4D... tapi lu macih mau guna pilem itam putih... kah kah kah !!!... lu kena bejala sama lu punya teko itu Presiden MCA  Datuk CSL.... pasai dia pandai buat pilem tebalu.... keh keh keh !!!. 


hemmmmm..... ini lah cara politik umno-bn yang masih menganggap rakyat tidak boleh berfikir kalau dizaman pra-sejarah mungkin kata-kata beliau akan diterima rakyat.... umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeee.......

1 ulasan:

  1. najib alhajex, pengerusi bn dok promosi 1malaysia, parti dia dgn ketuanan melayu, mca dgn kepentingan cina, mic dgn kerenah orang2 india. kalau dap & pas tidak ada persefahaman, parti2 komponen bn ada?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....