DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 1 Februari 2012

PR MENYOKONG ISRAEL... ANWAR LEBIH BAHAYA DARI KARPAL SINGH, INI ANTARA LAWAK TERBARU YB HASSAN ALI... KAH KAH KAH !

Dalam ceramah Roodshaw terbaru nya bertempat di Bangi Selangor bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali telah mengatakan bahawa Pakatan Rakyat (PR) akan menyokong Israel dan menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik dan menjadi ancaman kepada Islam.

Menurut nya "kalau ikut bacaan saya... mengikut apa yang diberitahu kepada saya... kalau mereka berkuasa mereka akan jadikan Malaysia ini menjadi republik... PR akan menggugurkan Perkara 153 dalam Perlembagaai Malaysia yang melindungi hak keistimewaan orang Melayu... bagaimanapun, parti berkenaan masih tidak boleh berbuat demikian... kerana tindakan itu memerlukan kelulusan daripada Majlis Raja-raja".

                              GAMBAR YANG CUBA MENGAITKAN YB NASHARUDDIN KONON BERSAMA BELIAU

Tambah nya lagi "rakyat Malaysia yang tetap akan menjadi perdana menteri walau di dalam penjara... bahaya orang ini.... kalau jumpa ular... bunuh yang mana dulu saya tak tahulah... dalam satu cara, lebih bahaya daripada Karpal Singh (Pengerusi DAP)"

Katanya lagi, beliau sedih apabila orang bekas partinya itu sendiri boleh berdiri di belakang DAP... golongan yang menurutnya pernah berkata "kalau nak laksana hudud, undang-undang Islam, langkah mayat saya dulu... Siapa penghalang pertama..." disambut dengan laungan "Khalid Samad" oleh beberapa orang hadirin.

"Oleh sebab itulah rakyat perlu menyokong gerakan JATI – kuasa ketiga yang memperjuang agenda Islam, Melayu dan Raja-raja dalam pilihan raya akan datang"... Beliau juga cuba meraih simpati dengan dakwaan bahawa beliau dipecat daripada PAS akibat tekanan daripada PKR dan juga dihalang daripada menjalankan hukum Islam ketika berada di dalam PR.

Apa-apa pun mula-mula kita gelak dulu kah kah kah !!!.... Hai lah Yb Hassan Ali oiii... sedap betul bila bercakap dihadapan puak-puak Umno/Apco yang dah mula sukakan Yb... Agak-agak nya lah berapa ramai ahlul Umno/Apco yang dapat beliau tarik menjadi ahli Pas semasa beliau didalam Pas... mungkin separuh dari ahli Pas memasuki Pas kerana tertarik dengan kepimpinan beliau kot...

Untuk pengetahuan semua... Yb hassan Ali ni duduk dipinggir Taman Tun Dr Ismail (TTDI).... sebenarnya Pinggir TTDI ni adalah mukim Kg Sungai Penchala (KSP)... tapi oleh kerana ia bersebelahan TTDI maka digunakan nama Pinggir TTDI... kenapa tak guna nama KSP ? sebab KSP adalah tanah orang melayu... yang diduduki oleh 100% orang Melayu yang pada masa itu 95% miskin... jadi tak kan Pejuang Melayu nak duduk sama dengan Orang Melayu yang di perjuangkan... kah kah kah !!!.

Cuba tanya beliau berapa ramai anak Melayu KSP yang dibawa menyertai Summer Camp secara percuma yang beliau asaskan bagi mendidik anak Melayu semasa Cuti Sekolah ? dengan yuran nya boleh dikatakan Tinggi dan ia tidak mampu  kepada 99% Ibubapa Penduduk KSP awal 90an... jadi jangan lah nak mengaku Pejuang Melayu kalau tak mampu berbuat begitu... dan sebab itu lah Pertubuhan Al-Arqam yang bertapak di KSP dapat dharam kerana Pejuang Aqidah/Melayu duduk disitu.... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... beliau juga adalah penduduk awal pinggir ttdi yang tak pasti sama ada dibeli atau diwarisi tapi yang pasti pejuang melayu ini memang tak mengambarkan ia nya penduduk kg sungai pencahala yang 100% pemilik nya orang melayu.... umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeeee.....

4 ulasan:

  1. Tiba2 teringat akan artikel dalam majalah TAMADUN cetakan Julai 1999.... ruangan Citra Wajah...

    Terlalu banyak perkara yang dibongkarkan oleh Mat Sabu.

    link 1.... (mukasurat 16)
    http://www.mindaaktif.net/wp-content/uploads/2011/06/tamadun.jpg


    link 2... (mukasurat 17)
    http://pemudaenggang.files.wordpress.com/2008/03/tamadun2.jpg?w=524&h=706&h=706


    link 3... (mukasurat 18)
    http://2.bp.blogspot.com/-D4KHmwA9nEQ/Tfr2-IwRM4I/AAAAAAAABPk/AHk8XBAm1JM/s1600/tamadun3%255B1%255D.jpg


    dan
    link 4... (mukasurat 19)
    http://pemudaenggang.files.wordpress.com/2008/03/tamadun4.jpg?w=515&h=696&h=696

    BalasPadam
  2. carisinar...
    Itu bukan alasan untuk membenarkan Umno/Bn terus memperbodohkan rakyat...

    BalasPadam
  3. hassan ali menangis penuh muka dia kt screen tv.meleleh2 air mata munafiknya. konon nak selamatkan akidah umat islam dari ancaman PR.

    uwwwaaaaa !

    hahaha

    siapa yg memerintah, dialah yg patut nangis sebab menjadi punca akidah umat terancam.

    nk menangis kerana Allah biarlah tgh2 mlm sorang2 diri masa org tk nampak.

    hassan. u tak takut neraka ke?

    amalan yg tidak ikhlas ke sana tempatnya tau. biarpun penuh imej islam diluaran.

    bukankah redho terhadap hukum undang2 perlembagaan yg tidak meletakkan Islam tertinggi itu juga boleh menjejas akidah?

    tak minat nk ulas bab tu ke hassan?

    sudah tentulah tk berani nnti kena cekik dgn pemerintah umno yg apco itu.

    nanti tak mashhuuuukk.

    pesan hamba :

    nk berjuang agama, kalau tk cukup ikhlas, kalau masih berkarat dgn mazmumah rohaninya, lupakan lah....elok bg ceramah motivasi kt budak2 sekolah mcm dulu. itu pun kalau ada sambutan lagi lah.

    sebab berguru dgn org bersifat munafik ni boleh menyesatkan dan tiada keberkatannya.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....