DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 10 Februari 2012

BILA DS HJ NAJIB YANG TAKUT BERDEBAT TIBA-TIBA NAK MERASMIKAN DEBAT, LAWAK-LAWAK KAH KAH KAH !

Satu perdebatan antara Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dengan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng akan di adakan pada 18 Februari dengan tajuk "Politik Rakyat Malaysia Keturunan Cina Di Persimpangan Jalan" iaitu isu berkaitan masa depan politik kaum Cina di negara ini.

Tapi yang pelik nya ialah orang yang akan merasmikan debat tersebut ialah Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHJ) juga terkenal antara Pemimpin yang Takut Berdebat... tak malu ke beliau yang datang dengan membawa gelaran Takut Berdebat... tapi masih nak nerasmikan Pemimpin lain berdebat... kah kah kah !

Tapi memang tak di pelik kan sebab Pemimpin Umno memang terkenal dengan muka tak tahu malu... sebab itu Umno lahir dengan tidak berjuang tetapi mengaku berjuang... dan menidakan perjuangan orang lain... itu lah wajah mazhab Umno.

Debat tersebut dianjurkan oleh Institut Kepimpinan dan Strategi Asia (ASLI) dan kumpulan pemikir MCA, Institut Analisis Stategik Dan Penyelidikan Dasar (INSAP)... badan-badan ini adalah antara nya pernah cuba menganjurkan debat antara DSHJ dengan DSAI.

Namun ia nya telah tidak disahut oleh DSHN dengan berbagai alasan bodoh dan alasan orang yang takut... tapi masih setuju untuk merasmikan perdebatan orang lain... memang betul-betul muka tak tahu malu... tapi masih mengaku diri terbaik dengan slogan-slogan untuk penipuan.


hemmmmm..... lihat lah pemimpin umno... dikala lanskap politik malaysia nak berubah dengan lahir nya generasi baru... namum pemimpin umno masih memainkan lagu lama serta berbangga dengan tayangan filem hitam putih dikala teknologi filem sudah menjangkau era HD. umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....