DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 11 Februari 2012

CAKAP KAT HASSAN ALI... MANA ADA ORANG GILA MENGAKU DIA GILA... UMNO YANG BAPA NYA INGGERIS PENJAJAH PUN TAK MENGAKU ITU BAPA DIA, KAH KAH KAH !

Belum pernah terjadi di dalam dunia atau pun di luar dunia... orang gila meroyan mengaku yang dia gila meroyan... kalau ada yang mengaku itu di panggil buang tebiat, kah kah kah.... kalau menurut apa yang dikatakan oleh bekas ahli PAS ni yang juga merangkap Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor dan Bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali (DDHA), yang mencabar Pemimpin PAS  menunjukkan bukti kononnya beliau 'gila meroyan' untuk menjadi Menteri Besar (MB) termasuk rakaman video percakapan jika ada... kah kah kah !!!.

Macam mana nak buktikan apa yang diminta oleh beliau tu ya... tak kan nak buat video yang macam puak-puak umno buat... kalau nak buat pun mesti lah real sebab kita sekarang dizaman digital HD... tak kan nak buat video yang gambar nya kabur macam zaman perang dunia kedua... alang-alang buat fitnah biar sampai jadi betul... dosa tetap sama... sama ada orang percaya atau tidak... dosa fitnah tetap sama... dan kalau buat macam real... tentu orang percaya dan tak payah susah-susah kena terangkan... jadi ini sudah susah untuk dapatkan bukti.

Tak apa... kita tanya kat DDHA... suruh dia tunjukkan bukti yang orang Gila Meroyan pernah mengaku yang dia Gila Meroyan... kalau dia boleh tunjukkan... bermakana PAS kena usha buat video yang real dan tak sama dengan apa yang puak-puak Umno buat sebab tak nampak real... kabur dan hitam putih... umpama memandang orang dari jauh... sama ada pelakon nya si Thamby atau pun Eskay tak jelas... kah kah kah !!!.

Tapi kalau di dengar Orang Gila Meroyan bercakap... kita biasa nya dah dapat agak walaupun tak seratus peratus tepat... cuba amati apa kata-kata nya.... "Saya sanggup lepaskan jawatan Exco Kerajaan Negeri dan menjadi Adun Bebas kerana tidak sanggup bersekongkol dengan parasit Pas yang mempunyai agenda peribadi berbanding perjuangan menegakkan syiar Islam".

Bila masa nya beliau melepaskan Jawatan Exco... walaupun Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim ada meminta beliau berbuat demikian dengan melepaskan Jawatan Exco kerana beliau bukan lagi sebagai Ahli PAS... namum beliau tidak melepaskan Jawatan tersebut... dan berkata kenapa perlu melantik exco baru dengan cepat kerana beliau masih boleh merayu dalam tempoh 30 hari.


hemmmmm..... cakap dengan hassan ali... umno yang berbapakan inggeris penjajah pun tak mengaku bahawa inggeris penjajah tu bapa mereka kah kah kah !!! kerana ia nya sudah tak membawa apa-apa keuntungan lagi... sekarang kata pas sudah menyimpang jauh... dulu kenapa masa tak menyimpang tak mahu ikut pas... kah kah kah !!! umno perkasam jati nbetul-betul meloyakan  heeeee.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....