DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 17 Januari 2012

TUBUHKAN PSC... TAPI CADANGAN PSC TAK NAK PAKAI... BERSIH 2.0 BAGI KATA DUA... KHAIRY AJAK BERSIH 2.0 BERDEBAT... YA KE ? KAH KAH KAH !!!

Pengerusi Bersih 2.0 Datuk S. Ambiga dipetik berkata, beliau khuatir kerajaan tidak akan mempertimbangkan syor dan cadangan yang dikemukakan oleh jawatankuasa pilihan khas Parlimen (PSC) bagi pembaharuan pilihan raya di negara ini.

Menurut nya "PSC boleh tampil dengan syor dan cadangan mereka, Jika mereka tidak penuhi syarat dan cadangan yang dikemukakan, saya tidak tolak kemungkinan kita anjurkan satu lagi perhimpunan BERSIH sebelum pilihan raya ".

Ambiga memberitahu pemberitahu bahawa gabungan itu kemungkinan sekali lagi akan turun ke jalanan bagi menuntut pilihan raya yang bersih dan adil jika cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Sementara itu Ketua Pemuda Umno Malaysia Khairy Jamaluddin membidas hasrat kepimpinan Bersih 2.0 yang memberi kata dua akan mengadakan perhimpunan susulan jika pembaharuan sistem pilihan raya gagal dilaksanakan oleh kerajaan.

Ketua Pemuda Umno itu berkata, "kenyataan terbaru Pengerusi Bersih 2.0 Datuk S Ambiga hari ini seolah-olah mengugut kerajaan sudah melampau kerana sudah banyak perkara telah dilakukan oleh kerajaan bagi menjamin pilihan raya yang adil dan bersih".

Ingatkan Khairy Jamaluddin nak ajak berdebat... rupa nya saja nak tunjuk kat orang Umno yang dia keluarkan suara ... selepas menyepi sekian lama apabila debat yang dicadangkan oleh Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rafizi Ramli, tetapi tidak disambut dengan alasan yang tak munasabah.... kah kah kah !!!.

Mana Khairy Jamaluddin tak risau... kalau BERSIH 3.0 dianjurkan.... tak pasal-pasal dia pun kena buat Patriot 2.0..., kah kah kah !!!.... sudah lah Patriot 1.0 dipenuhi dengan mat-mat bangla.... ni nak kena buat pulak Patriot 2.0... mat-mat mana pulak kena ambil... kih kih kih !!!.


hemmmmm..... ini belum dengar lagi perkasam/perkosa nak ikut sama demo... kita tunggu apa kata perkasam/perkosa.... kah kah kah !!!... umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeee....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....