DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 17 Januari 2012

MACAM MANA MENTERI NI NAK SIASAT NFC... SEJAK DARI MULA LAGI DAH KATA PR BUAT FITNAH... KAH KAH KAH !!!

Apabila ditanya oleh wartawan tentang apakah tindakan yang akan  diambil terhadap National Fidlot Copration (NFC) kepada Menteri Pertanian Industri asas Tani Datuk Seri Noh Omar, maka dengan satu jawapan untuk melepaskan diri.. beliau berkata "perbincangan masih berjalan".

Menurut Datuk Seri Hj Najib... segala aset NFC sudah dibekukan tapi disebalik pembekuan aset tersebut menurut Pengarah Eksekutif NFC Wan Shahinur Izmir Salleh pula berkata “operasi perniagaan syarikat berjalan seperti biasa, dan bekalan daging lembu akan terus dibekalkan kepada semua pelanggan..... tiada sebarang gangguan,” ini katanya dalam satu kenyataan semalam.

Apabila ditanya lagi tentang operasi NFC yang masih berjalan sedangkan segala aset telah dibekukan menurut kata Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib.... beliau berkata "yang lain kena tanya dengan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhydin Yassin".

Dengar jawapan pun macam nak tak nak aje... yalah macam mana nak jawap sedangkan Menteri inilah yang pada awal mempertahankan  NFC.... dan menuduh Pakatan Rakyat (PR) membuat fitnah... khas nya kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Kalau dilihat dari perkembangan isu NFC sekarang.... segala kata-kata yang dikatakan oleh Datuk Seri Hj Najib hanyalah untuk meredakan kemarahan rakyat pada Umno atas Penyelewengan NFC..... yang pasti tiada apa yang boleh dilakukan kalau aset sudah dibekukan.

Dan yang pasti... melantik orang yang pada awal nya mempertahankan NFC... adalah satu tindakan paling lah bodoh... sbab itu lah jawapan Menteri Pertanian Industri Dan Asas Tani macam nak tak nak aje.... macam mana lah nak jadi calon Menteri Besar Selangor.... kalau isu yang macam ini pun tak boleh nak jawap dengan betul... kah kah kah !!!.

Patut lah dikhabarkan beliau adalah antara Menteri-Menteri Umno yang akan kalah dalam Pilihan Raya Umum ke-13 nanti... kalau dilihat kepada tindak tanduk dan kenyatan beliau akhir-akhir ini langsung tak menampakan beliau adalah seorang Menteri dalam kabinet... yang menampakan hanya beliau antara yang akan kalah dalam PRU KE-13... kah kah kah !!!. 


hemmmmm.... pada pengundi-pengundi parlimen tanjung karang.... tak malu ke mempunyai seorang menteri yang bila bercakap macam buat lawak aje... kah kah kah !!!... umno-perkasam betul-betul meloyakan.... heeeeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....