DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 17 Januari 2012

MASALAH MELAYU DAN RAKYAT P.PINANG SUDAH 50THN... KATA SASTERAWAN NEGARA... MEDIA UMNO TIPU LAGI !

Apabila manusia kelemasan... apa saja yang boleh dijadikan pautan akan di pautnya demi mengelakan diri dari kelemasan, inilah yang lah yang dilakukan oleh Parti Umno untuk mengelakan dari ditolak oleh Orang Melayu dan seterus nya terkubur terus dari Poltik Tanah Air.

Sasterawan Negara Prof Emeritus Dr Muhammad Haji Salleh menyatakan kekecewaannya terhadap laporan Berita Harian berhubung laporan yang mendakwa DAP "membinasakan" identiti Melayu, Beliau yang juga Pensyarah di Universiti Sains Malaysia (USM).

Kata nya "Saya tidak menyebut kerajaan BN atau DAP dan mengharap orang akan berfikir dan meneka..... kerana selama 50 tahun lebih orang Melayu sedikit demi sedikit lari ke Seberang... terperosok di rumah pangsa yang sempit dan kehadiran mereka terutama di Negeri Pulau Pinang semakin menipis".

Menurutnya lagi "laporan Berita Harian bertarikh 14 Januari bertajuk 'DAP binasakan identiti Melayu...Sasterawan desak selamatkan warisan sejarah' adalah tidak betul dan tidak menggambarkan apa yang diucapkannya.... ramai daripada mereka miskin dan terdesak.... masalah yang ini dihadapi oleh orang Melayu sudah lebih 50 tahun.... Kerajaan sekarang baru saja beberapa tahun memerintah dan baru saja cuba menangani masalah ini".

Beliau juga berkata "Saya tidak berminat menyokong kerajaan mana pun pembangkang.... sebaliknya hanya bertindak sebagai 'pemerhati' dan 'pengkaji' orang Melayu dan orang Malaysia di Pulau Pinang dan ingin mengetengahkan masalah mereka".

"Apa yang berlaku sejak lebih 50 tahun ini ialah tragedi orang Melayu dan orang miskin, masih terdapat orang Malaysia yang tidak berfikir dari sudut lain dan hanya untuk parti...  beliau ingin melihat dan berfikir dengan saksama dan harap jangan diheret saya ke kancah perkelahian politik... penulisan Saya ialah kata hati masyarakat dan kami ingin menjalankan tugas kami dengan jujur".

Inilah dia Media Lidah Umno.... kalau satu saat tak menipu tak sah.... apa saja yang boleh ditipu habis semua nak ditipu... laporan diatas jelas mengambar kemurnian seorang Sasterawan Negara yang tidak berpihak kepada apa-apa Parti.... tetapi memberi pandangan dan tulisan untuk masyarakat menilai sendiri dengan akal fikiran.

Selama hampir 50tahun Umno memerintah Pualau Pinang apa yang boleh Orang Melayu banggakan dan mengucapkan terima kasih kepada Parti Umno yang konon nya berjuang untuk kepetingan Orang Melayu dan Agama Islam.... masalah yang ada sekarang bukan perkara baru ianya sudah 50tahun..... sudah 50tahun..... dan dalam 50tahun itu yang memerintah Pulau Pinang adalah Parti Umno/Bn dan bukan nya Parti DAP.


hemmmmm....  darikan mahasiswa hinggakan kan pensyarah boleh dikatakan majoriti tidak bersetuju dengan umno/bn yang terkenal dengan penipuan.... hanya yang berkepentingan peribadi dan kaki pengampu sahaja yang masih berminat dengan umno/bn..... umno-perkasam betul-betul meloyakan heeeeee......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....