DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 13 Januari 2012

SHARIZAT AMBIL CUTI... APA ADA KENA MENGENA CUTI DENGAN SIASATAN NFC... UMNO CUBA KELIRUKAN RAKYAT !!!

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mengambil cuti tiga minggu daripada tugas menteri bermula hari ini adalah dilihat sebagai rancangan meredakan keadaan oleh Putrajaya buat Ketua Wanita Umno dan Umno ekoran penyelewengan dana kerajaan melalui syarikat penternakan yang dibiayai kerajaan, demikian menurut kenyataan satu sumber dalaman.

Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib merasakan itu adalah langkah terbaik dalam situasi sekarang walaupun sesetengah pihak beranggapan cutinya itu atas dasar rasa bersalah terhadap skandal projek Pusat Fidlot Nasional (NFC).

Nampak nya ini satu lagi permainan Umno untuk mengelirukan rakyat bagi meredakan situasi Umno yang sedang kesesakan nafas, kalau penyiasatan hendak dilakukan apa ada kena mengena dengan cuti... penyiasatan boleh dilakukan tanpa perlu beliau mengambil cuti.... bukan nya beliau perlu tidur dan menetap dipejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selama tiga minggu.

Dan yang hendak disiasat ialah skandal projek NFC, yang dikatakan tiada kena mengena dengan beliau... jadi kenapa perlu bercuti... ini semua hanyalah permainan Umno yang masih menyangka rakyat masih boleh dikelirukan.

Siasatan sepatutnya sudah bermula dari dulu oleh pihak berkuasa selepas lapuran Ketua Audit Negara dan disusuli kenyataan Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR), desakan Ahli Umno sendiri serta lapuran yang dibuat kepada pihak SPRM dan Pihak Polis oleh Badan Bukan Kerajaan (NGO).

Kalau beliau mengambil cuti untuk siasatan... bagaimana dengan mereka yang meluluskan dan memberi projek tersebut kepada NFC... tak kan beliau mempunyai kuasa meluluskan projek tersebut... sedangkan beliau bukan nya Menteri Pertanian pada masa itu.... dan bukan juga Timbalan Perdana Menteri mahu pun Perdana Menteri di kala ia diluluskan.

Sebenar nya banyak pihak yang perlu disiasat dari seluruh Kementerian hingga lah kepada Perdana Menteri masa itu dan Sekarang... kerana apa.? kerana mereka ini ada apabila Jemaah Menteri Bermasyuarat dan meluluskan sesuatu projek serta perkembangan sesuatu projek.


hemmmmm..... umno masih lagi menganggap rakyat bodoh dan tidak mengetahui segala tipu muslihat nya... ataupun umno memang tak boleh berubah kerana kelahiran nya pun diasakan untuk menipu orang-orang melayu dulu, kini dan selamanya.... umno=perkasam betul-betul meloyakan heeeee......

1 ulasan:

  1. Ini kepala batu Kroni UMNO...bila dah ada kuasa berani betul dorang menipu rakyat...Nama aje negara ISLAM....cara pemimpin umno dah lama uda mengejar pemimpin mereka membohong, penipu, rasuah dan sebagainya...seolah2 dorang lah Tuhan, paksa raykat ikut cakap/perintah utk kepentingan peribadi. Hoi....ingat lah " KAMU LAH ORG YG TERKAYA DIATAS PUNGGUNG KU...TAPI ADA MASA MU MENJADI ORG YG TERHINA DAN PALING MISKIN DI DALAM PERUT KU " renungkan lah ini klu betul betul negara Islam.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....