DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 13 Januari 2012

RUPANYA MENTERI UMNO INI YANG MENGHALANG PENGGUNAAN DAKWAT KEKAL PADA PRU 12... DENGAR APA ALASAN BODOH YANG BELIAU GUNAKAN !

Akhir nya Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri mengaku bahawa beliau merupakan pihak yang bertindak menghalang penggunaan dakwat kekal dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke12 lalu, kata nya "Pada 2008 ada cadangan menggunakan dakwat kekal. Orang yang persoalkan sayalah," katanya dalam wacana membincangkang pilihan raya bebas dan adil di Kota Bharu malam tadi.

Menurut nya lagi  "cadangan itu dipersoal pada 2008 kerana berbangkit isu perlembagaan berhubung hak warganegara berumur lebih 21 tahun untuk mengundi tetapi tidak mahu jari mereka dicalik dengan dakwat kekal, jika penggunaan dakwat kekal diteruskan apa yang akan berlaku ialah mereka tidak dapat menggundi, sedangkan dalam perlembagaan disebut rakyat yang berumur 21 tahun dan berdaftar layak mengundi".... kah kah kah !!!... betul-betul jawapan paling bodoh dari seorang Menteri Umno tahap satu.

Sejak bila pula rakyat boleh menentukan SPR boleh buat itu dan ini..... Sedangkan kita tahu apabila Surahanjaya Pilihan Raya (SPR) hendak membuat sesuatu yang paling pertama tahu ialah Umno, kenapa SPR boleh membeli Dakwat Kekal dan tidak dihalang.... harga Dakwat tersebut bukan nya murah... dan kalau Perlembagaan jadi masaalah kenapa tidak dibincangkan di Parlimen.

Menjadikan faktor masa yang hampir dengan PRU ke12 yang adalah sesuatu yang tak munasabah, ia hanyalah alasan bagi menutup sesuatu yang tidak mahu dilaksanakan dan penggunaan yang di katakan pada mulanya akan digunakan hanyalah untuk menipu dan meredakan kemarahan rakyat selepas Bersih 1.0.

Dan selepas PRU ke12 pun tak ada tanda-tanda yang SPR akan menggunakan Dakwat Kekal dan akhirnya Bersih 2.0 terjadi, selepas itu baru lah ada tanda-tanda mahu menggunakan Dakwat Kekal serta Penambahbaikan Sistem Pilihanraya dengan terbentuk nya Jawatan Kuasa Terpilih Khas Parlimen (PSC).... itu pun masih lagi berdolak dalih dengan berbagai alasan yang kadang-kadang seperti SPR lebih berkuasa dari PSC.


hemmmmm..... kalau sipenipu tiba-tiba mahu membuat sesuatu bagi tidak membolehkan ia menipu sedangkan penipuan adalah umpama makanan harian.... awas maka hendaklah berhati-hati supaya sesuatu yang dipersetujui tidak dijadikan senjata untuk menipu...... umno=perkasa betul-betul meloyakan heeeeee.......

1 ulasan:

  1. Menteri lembu memang macam ini, dasar otak lembu. Samseng macam ni pun umno boleh jadikan menteri? Looow classs.........

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....