DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 21 Januari 2012

KATA NOH OMAR, DI SELANGOR ADA 300,000 KELUARGA DIBAWAH PARAS KEMISKINAN, SEBELUM PR MEMERINTAH KELUARGA TERSEBUT KAYA RAYA ???

Timbalan Ketua Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar, berkata Ceramah dan Program Umno semakin mendapat sambutan lebih-lebih lagi program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), Menurut beliau "Umno Selangor sedang mendedahkan kelemahan Bajet Selangor 2012 berbanding belanjawan mesra rakyat kerajaan persekutuan".

Menurut nya lagi "nampaknya rakyat semakin menyambut baik program Kerajaan Persekutuan" semasa menyampaikan baucer tunai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada 400orang penerima, beliau juga mengkritik rogram "Jom Shopping" yang diperkenalkan kerajaan negeri Selangor, sebagai tidak mememanafaatkan semua golongan sasar iaitu warga Emas.

"Hanya 20,000 daripada 160,000 warga emas yang berumur 60 tahun ke atas menerima baucer membeli-belah bernilai RM100 di bawah program itu", tetapi untuk program ini kira-kira 100,000 daripada 300,000 permohonan BR1M diterima setakat ini di Negeri Selangor.... termasuk 20,000 di Tanjong Karang", kata beliau lagi.

Tetapi kenapa apabila program lain ianya begitu menghampakan... kerana rakyat Negeri Selangor ramai yang dibawah paras kemiskinan, dan mereka memerlukan bantuan sebegini, ia sepatut nya sudah dari dulu dirasai oleh rakyat.

Macam tak percaya boleh ada 300,000 keluarga dibawah paras kemiskinan di Negeri Selangor, satu Negeri yang dikatakan kaya dan menjadi tumpuan rakyat seluruh Malaysia.... apa yang Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) buat selama hampir empat tahun memerintah ?.

Kalau 3OO,OOO keluarga dikalikan dengan purata 5orang 1keluarga bersamaan dengan 1.5juta orang, itu keluarga yang berpendapatan RM3000.00 dan mungkin ada yang berpendapatan RM3100 atau pun kurang dari RM2000  .... apa yang dikatakan oleh Datuk Seri Noh Omar ialah jelas menunjukan kegagalan Umno/Bn yang selama ini telah memerintah Negeri Selangor hampir 50tahun.

Dan yang ramai rakyat tak berminat lagi dengan Umno/Bn yang dirasakan tidak membantu rakyat dengan keikhlasan, tetapi membantu hanya untuk mengizinkan mereka memenangi Pilihan Raya Umum (PRU) ke13 bagi menipu rakyat selepas memenangi PRU.

Ini tidak dapat dinafikan dengan akal yang waras... selepas boleh dikatakan kekalahan teruk Umno/Bn dalam PRU ke12...yang sepatutnya boleh memberi kesedaran dan dengan Tranformasi yang dilaungkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib....itu pun masih tak mampu memhakis perangai dan sikap sukakan penyelewengan.


hemmmmm.... nampak nya ahli parlimen tanjung karang ni semakin hari semakin meroyan ... apa kan tidak beliau sudah dapat merasakan yang ini mungkin satu-satu nya program yang terakhir yang mendapat sambutan dari rakyat tanjung karang sebelum fajar pru13 menjelma yang beliau dijangkan akan kalah.... umno-perkasam betul-betul meloyakan heeeeee.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....