DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 14 Januari 2012

DSAI CABAR DATUK SERI HJ NAJIB BERDEBAT... BUKAN BERSUMPAH LAKNAT TAK KAN TAKUT KUT... KAH KAH KAH !!!

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) hari ini mengulangi cabaran debat krisis dan polisi negara kepada Perdana Menteri Datuk Seri HJ Najib Razak., beliau mengulangi cabaran itu dalam ucapan penggulungannya di Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) ketiga di Stadium Sultan Abdul Halim, Alor Setar, Kedah DA.

Menurut nya "Najib berkata kononnya PR ini retorik sahaja, untuk tentukan sama ada retorik atau populis atau pun bukan, saya cabar debat terbuka antara Najib dan saya tentang dasar negara ini", dalam ucapan penggulungannya itu, DSAI sempat membidas Najib yang sebelum ini melaung-laungkan mahu menjadikan Malaysia negara demokrasi terbaik dunia.

"Berbanding PM lain, Najib lakar kata-katanya paling murni, bukan demokrasi tetapi demokrasi terbaik, jika benar pastikan pilihan raya bebas dan adil serta tiada penipuan.... Najib juga harus pastikan media Malaysia bukan media Mesir di zaman Hosni Mubarak..... mesti ada ruang cukup untuk pembangkang".

Beliau juga menegaskan bahawa keputusan mahkamah membebaskan beliau tidak melambangkan sistem kehakiman negara sudah pulih sepenuhnya, "ia hanya satu keputusan kecil melibatkan Anwar dan tidak semestinya ia melambangkan sistem kehakiman Negara ini keseluruhan nya adil".

Mana mungkin Hj Najib berani berdebat... belum tercatat dalam sejarah pemimpin Umno berani berdebat... kalau ada pun mesti berbuih mulut masa berdebat dan tajuk perdebatan entah kehujung dunia akan menghilang nya.

Memang dasar Pemimpin Umno tak tahu malu... bukan sekali sudah dicabar berdebat tapi satu pun tidak disambut.... bermula dari Ketua Pemuda Umno hinggalah ke Presiden nya.... semua kecut telor untuk berdebat..kah kah kah ! dah lah tu bodoh sombong pulak.... lepas tu masih cakap besar kat orang kampong dan cakap siapa yang berdebat dengan nya akan demam... kih kih kih !


hemmmmm..... kita dengar apa jawapan datuk seri haji najib.... mungkin puak-puak umno dilahirkan hanya untuk bersumpah laknat aje kut.... sebab dalam bersumpah masih lagi boleh menipu.... umno=perkasam betul-betul meloyakan heeeee....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....