DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 7 Julai 2015

Si Mamat Yang Tak Sedar Diri Beb... Kah Kah Kah




Kata Orang Tua Dulu-Dulu beb... Manusia jika mengatakan yang diri nya adalah Baik bermakna itu Manusia yang Paling Jahat dalam waktu itu... itu kata Orang Tua Dulu-Dulu lah bukan gua yang kata, betul atau tak betul nya apa yang dikatakan oleh Orang Tua Dulu-Dulu tu kita Jenerasi Masa Kini kena lah menggunakan Akal dan Fikiran masing-masing. Jangan pulak lu orang gunakan Kepala Lutut dan Siku serta Cakar Rimau lu orang untuk Menilai apa yang Orang Tua Dulu-Dulu katakan... jika lu orang gunakan gak jawap nya jadi lah seperti si Mamat kat atas ni... kah kah kah !.

Adoiii si Mamat oiii... gua tengok lu ni kan seperti Peserta Raja Lawak Mega pun ada beb... jika lu tak percaya dengan cakap gua... lu pergi tengok cermin dengan cara dan Penampilan lu yang sebegini... jika tiak pun lu tanya dengan Penyokong-Penyokong lu bertaraf Wala'un, gua yang sedang menaip ni pun daripada mula tadi sampai lah ke saat ini asik nak Gelak aje bila tengok muka lu ni. Gua tengok macam rupa Hero Filem Tamil pun ada... rupa Ahmad Maslan 3.85 pun ada... bak kata malas gua nak cakap apa yang boleh gua samakan dengan Muka lu... kah kah kah !.

Oiii Mamat... siapa dia Masyarakat yang lu katakan Sayang pada kita tu... jika yang lu maksudkan Masyarakat tu adalah Para Perwakilan PAS yang memilih lu semasa Pemilihan PAS mungkin itu betul, tetapi jika lu katakan Masyarakat tu adalah Ahli PAS keseluruhan nya ianya adalah Salah kerana gua yang Ahli PAS ni cukup Menyampah dengan lu tahu tak Mamat. Bertambah-tambah Salah lah lagi jika lu maksudkan Masyarakat tu adalah Para Pengundi-Pengundi di Parlimen Temerloh yang memilih lu semasa Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu... kah kah kah !.

Sebab itu gua katakan lu ni jenis Manusia yang Tak Sedar Diri lu tahu tak Mamat, cuba lu ceritakan Akhlak Baik dan Mulia apa yang ada pada lu dan Gerombolan lu, Akhlak Mengfitnah sesama Ahli PAS... Akhlak menggunakan Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) untuk Berkempen dalam Pemilihan Parti dengan Menyuburkan Budaya UMNO CHAI secara terang, sedangkan DUPP adalah Sayap Parti... Akhlak Melebelkan Ahli dengan Panggilan Jebon, Munafik Hariki, Islam Liberal dan Kuda Tunggangan DAP. Apakah itu yang lu katakan sebagai Akhlak Baik dan Mulia... kah kah kah !.

Apakah memenangi Pemilihan PAS dengan cara KOTOR seperti Pemimpin UMNO memenangi dalam Pemilihan UMNO itu yang lu kata Akhlak Baik dan Mulia, dari mana lu belajar yang itu adalah Akhlak Baik dan Mulia Mamat oiii... Siapa Tuang Guru yang Mengajar lu yang itu adalah Akhlak Baik dan Mulia... apakah itu ajaran dari Tuang Guru Presideng lu dari Rusila atau itu Ajaran Tuang Guru lu dari Bangi... sudah-sudah lah Mamat oiii... jangan lu jadikan diri lu seperti seorang BADUT Politik, belajar-belajar lah punyai Perasaan Malu pada diri ok... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... kalau berucap pergghhh...ayat quran dan hadis seperti air yang mengalir beb... tapi tingkah laku dan perbuatan lebih kurang aje dengan pemimpin umno... bahkan tambah lagi dengan lutut dan siku... kah kah kah !.

29 ulasan:

  1. Mamat ni klu dia bertandiing lg d Temerloh kompom kalah dan aku tak akan undi dia lg.

    Tak pernah nampak muka pon.

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sukurle ,dpt jadi MP sepenggal aje.PRU14 takda tempat lagi utk dia ni.

      Padam
    2. bila hati dah buta...dasar parti diketepikan...Islam jadi topeng...tembuluk jadi kepentingan

      Padam
  2. tq, Mat, beri lawak tengah malam ni.Sampai dah tak boleh gelak lagi dah.

    BalasPadam
  3. masok tong taik,angkat sendiri,org mcm ni suka puji diri sendiri,mamat perasan le tu,klu org puji dia pulak,kembang lubang jubo dia.......wakakakakakakakakaka....perasan kununnnnnnnn....org mcm ni kan,klu jumpa makcik yg mai dari alor staq,tentu keppala dia kena putaq

    BalasPadam
  4. gwa nak komen sikit aja kat mamat samdol ni !

    gwa kutip sabda Rasullulah Muhammad SAW yang bermaksud " Umat Ku Yang Benar Benar Beriman Kepada Allah Dan BerNabi kan Aku Tidak Sesekali Mem Perlihat Keimanan nya Dengan Kata Kata , Melainkan Dengan Akhlak Dan Keluhuran Sikapnya Terhadap Manusia Serta Tunduk Bila Berjalan Dan Menyorok Keimanan . "

    Islam dan Iman bukan diperlihat dengan pemakaiaan Jubah dan Serban , Jika itu nilainya umat Islam sering tertipu sepanjang zaman .

    Dengan serban dan jubah lah umat Islam di Indonesia tertipu dengan watak Snouk yang bergelar Kyai Abdul Ghaffar telah berjaya memusnahkan tiang - tiang Agama Islam di Indonesia .

    BalasPadam
  5. MAMAT ni pakai jubah PAS tapi jiwanya UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih mulia daripada berjiwa DAP

      Padam
    2. Dap..up sikit.lebih mulia dari kedua2nya ketika catatan ini x buat..tQ!!

      Padam
  6. Siapa yang panggil mamat ni Tuan Guru. Diri sendiri ke? Layak ke? Ada ke setaraf Almarhum Tuan Guru Nik Aziz? Paling layak pun panggil ostad dan bukannya ustaz. Kalau ikut budaya Melayu tarafnya taraf Encik sahaja. Ayoyo. Ada Faham ka?

    BalasPadam
  7. Pengikut tegar ayioh ping marang

    pas tak kerjasama dgn party chauvinis ...

    BalasPadam
  8. Kesian blogger2 tajaan DAP....tiap-tiap hari meroyan nak curi setengah juta ahli PAS agar join Geng 17 atau NGO tak malu guna nama PAS @ Pasma!!
    ...bersiap sedialah buat parti yg bakal ikut nasib Hamim, berjasa dan islah!!
    .....kalau takder duit nak buat jamuan raya nanti...mintak lah DAP sponsor!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. laagi kesian dekat ko saifuul,asyik kena tipu dgn lobai -lobai mercun saje

      Padam
    2. knp dlm bulan mulia ni ko fitnah org? sapa blogger2 tajaan dap? sila buktikan disini atau buktikan di padang masyar nanti.

      bodoh bertingkat2. lain kali kalau nak buat kenyataan, sediakan bukti atau hujah balas sblm diminta samada di dunia atau akhirat!

      Padam
    3. yang ko pun sama gak 9:29 PG, kena batang hidung baru la nak tuduh fitnah apa2...selama ni dok tuduh orang bukan2...korang terima bulat2 pulak...malah disebarkan lagi...time tu tak de lak nak takut kat padang masyar.

      Padam
    4. Laa...apa la hang ni...minda x berkembang langsung...cuba check dgn grass root...depa sokong sapa???...

      Apa2 pun xpa la..bila PRU14 nanti...giliran para Ulam-mak dan Ostad PAS panjat pokok gantung poster ngan bendera...

      Segala kerja, tenaga, dan material yg aku buat dan bagi pada PAS dlm pilihanraya2 yang lepas-lepas...aku halalkan

      Berkenaan sapa nak jadi Hamim, Berjasa ...kita tgk nanti..

      Padam
    5. tak heran sebab spesis yang tinggal dalam pas. jenis spesis yang tolol mengikut saranan ketua dewan ulamak pas. walau ada pangkat dr sekalipun perlu untuk menjadi tolol

      Padam
  9. Kesian sayfool,nama pun dah teruk.otak kau dah di basuh dengan kentut hularmak pas,mana ada ahli pas dah sampai sejuta,akau sekeluarga 8 orang dah canut tinggalakn ,mana cukup sejuta ,bingai punya sayfool.bersipa sedialh Pas ,mampus kau nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa bakal mampus? PAS atau PASmaMPUS

      Padam
    2. Atau G18ON yang mampus?

      Padam
  10. orang Temerloh jangan lagi undi mamat ni...kampung mana mari pun tak tahu...tiba2 ngaku ulama..

    BalasPadam
  11. pas patut malu...masa susah ajak kawan bantu...masa senang tendang kawan..putus hubungan...pas akan tinggal sejarah saja...adik beradik umno..hehe

    BalasPadam
  12. zaman tok guru nik aziz ok la...zaman ustaz fadil noor ok la...zaman hadi awang...si mamat tantawi ni hancuss...

    BalasPadam
  13. Beritau mamat nie...PAS dah jadi parti anak syaitan....org dah mula cabut dah dr jd ahli..

    BalasPadam
  14. pahlawan siku dan lutut dan ada "kemaluan"yang amat besar dalam jubah.muka macam tempoyak basi banyak plak songehnya.

    BalasPadam
  15. Encik LUTUT SIKU bawah jubah ni tumpang sekaki bawah PKR, PRU13 menang sepenggal. PRU14 dia akan ke laut.....Ahmad Maslan versi PAS.

    BalasPadam
  16. PEMIMPIN CAI BILA BUKA MULUT INI LAH HASILNYA

    BalasPadam
  17. haahaahahah (izinkan i gelak dulu tgk muka Hellfire tu)

    kalau dia pakai songkok tinggi ada kelas la

    memanglah kita syg kat kau sebb kau badut sarkis umno
    tanpa kau sapa la kami nk belasah kan

    kalau dlm umnu dulu ada brahim katak, dlm PAS ada hellfire

    lebih kurang rani kulop je

    kalau seekor ungka begini blh puji diri sendiri itu tanda dia takde 'kemaluan'

    org takde 'kemaluan' ini memang potensi rasuah tipu seleweng wang rakyat,

    sebab hanya malu pada diri sendiri dan Allah saja yg mencegah dpd semua kebejatan itu.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....