DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 6 Julai 2015

Satu Lagi Isyarat Jelas Penolakan Lantikan AJK PAS Pusat Dari Mahfuz Omar




Kali ini Isyarat Penolakan Lantikan Dato' Mahfuz Omar sebagai Ahli Jawatan Kuasa (AJK) PAS Pusat adalah lebih Jelas, bila Kenyatan dari beliau seolah-olah Menyanggah Kenyataan dari Tuang Presideng PAS Tuang Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang yang mengatakan bahawa "Ahli yang tidak bersama PAS akan Tenggelam". Dengan mengatakan Parti Politik terutama nya PAS tidak memandang kecil terhadap Kewujudan Parti Baru yang lahir dari Inisiatif Ahli PAS sendiri, kerana beliau tidak nampak kewujudan Parti Baru akan seperti Parti Serpihan sebelum ini.

Yang mana bagi beliau Parti Sepirhan seperti HAMIM dan BERJASA adalah Sejarah Lama serta berbeza dengan Situasi Politik Semasa, ini kerana Perubahan Zaman dan Bacaan Politik tidak boleh Diwarnai oleh Sejarah Lama tetapi harus Diwarnai dengan Perubahan Zaman... Gaya Berfikir Masyarakat yang Lahir pada hari ini. Satu kenyataan Menyanggah yang bagi gua cukup untuk Membuka Minda Tuang Presideng PAS berserta Pemimpin PAS yang Menang secara KOTOR dalam Pemilihan sama ada diperingkat Cawangan, Kawasan mahu pun Peringkat Pusat

Seperti yang dikatakan sebelum ini bahawa Mahfuz Omar bukan lah Calang-Calang Pemimpin yang boleh dipandang Remeh akan Kenyataan yang keluar dari beliau, kenyataan dari beliau selalu nya akan membuat Pemimpin UMNO terutama nya menjadi seperti Orang Mabuk Pil Kuda. Jauh berbeza dari kenyataan yang dikeluarkan oleh Pemimpin PAS terutama nya Golongan yang mengaku sebagai Ulama' Pewaris Nabi, dimana setiap kenyatan dari Golongan tersebut lebih kepada Memberi Pertolongan Cemas kepada Nyawa UMNO yang sedang Nazak.

Ini juga adalah Isyarat kepada Pemimpin PAS terutama nya Tuang Presideng PAS akan Hala Tuju Politik Mahfuz Omar andai kata Parti Islam Baru yang akan ditubuhkan oleh Pemimpin dari Kumpulan G18 benar terjadi. Siapa yang tak kenal dengan Mahfuz Omar, walaupun kadang-kadang ada Kerja Gila beliau lakukan seperti berkaitan Kes Pembunuhan Warga Monggolia Altantuyah Saribu, namun didalam Kerja Gila tersebut masih lagi ada Negarawan Terulung bagi UMNO yang boleh terikut-ikut dengan Kerja Gila tersebut seperti Tun Mahathir... kah kah kah !

Pada Pandangan gua lah... apa yang dikatakan oleh Tuang Presideng PAS bahawa "Ahli PAS yang tidak Bersama PAS akan Tenggelam" hanya lah bagi Menakut-nakutlkan Ahli PAS itu saja, yang sebenarnya Tuang Presideng tahu bahawa Ahli PAS yang tidak bersama Parti Islam Baru itulah yang akan Tenggelam dibawa Arus Suasana Politik Masa Kini. Tuang Presideng PAS bukan nya Sebegitu Tolol sebetul nya beb... tetapi saja-saja Membuat diri beliau supaya dipandang Tolol Berpolitik oleh Saingan Politik beliau dalam Parti PAS sendiri bagi mempengaruhi Ahli PAS.

Kerana itu didalam Isu Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian berkaitan Mahkamah Syariah Negeri Kelantan yang Terperangkap dalam Isu tersebut adalah Golongan yang Digelar sebagai JEBON, dimana Kenyataan Tuang Presideng bahawa begitu yakin 110% yang UMNO akan Menyokong RUU tersebut adalah hanya untuk Mendatangkan Tentangan dari Golongan Jebon. Yang Golongan Jebon Tentang adalah kerana Keyakinan Tuang Presideng terhadap UMNO seolah-olah UMNO Jujur. Tetapi Tuang Presideng Menggambarkan yang Jebon adalah Penentang RUU.

Bijak tak beb Tuang Presideng Berpolitik KOTOR bersama Pemimpin UMNO... sedangakan beliau tahu yang RUU tersebut sampai UMNO Mampos dan Hidup Balik Sepuluh Kali seperti Tahun 1987 pun UMNO tak akan Menyokong RUU berkaitan Hudud. Manakala Sokongan UMNO dalam DUN Kelantan hanyalah Sandiwara kerana jika diluluskan pun dalam DUN Kelantan HUDUD tidak boleh juga dilaksanakan, atas sebab ianya berkait dengan Perlembagaan Persekutuan. Itu semua Tuang Presideng tahu namun saja beliau mahu Memerangkap Ahli yang dipanggil Jebon.

Ini semua adalah demi Mempengarauhi Ahli dan Perwakilan PAS bagi Menjayakan Cita-Cita Politik beliau bersama ANAK BAPAK dan ANAK HANTU beliau, maka dengan itu Sandiwara tersebut kena di Tayangkan. Memang sesuatu yang cukup berat untuk diterima kenyataan ini bagi Penyokong beliau... lebih-lebih lagi bagi Penyokong beliau yang berkumpul didalam Negeri Terengganu Darul Iman, dimana Penyokong beliau tersebut masih lagi Dipengaruhi oleh Semangat dari "Amanat Hadi" yang sekarang sudah ditambah baiki kepada "Amanat Hadi UMNO Tidak Seburuk Firaun". sumber




I LOVE U Tuang Presideng PAS... muahhh... muahhh... muahhh... kah kah kah !.


hemmmmm..... beb... gua ni sekarang tengah dok perhatikan tingkah laku mahfuz ni... ada gua dengar beliau ni adalah wakil tuang presideng bagi mempengaruhi g18 supaya tidak menubuhkan parti islam baru... kah kah kah !.

14 ulasan:

  1. Kamu semua tahu tak gelagat dan kelakuan penganut SYIAH ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. klu ilmu tentang syiah cuma sekelumit,jgn bicara tentang syiah,buta ke mata dan buta ke hati,klu syiah tu sesat kapir takkan kerajaan arab saudi izinkan org2 syiah menunaikan fardhu haji ke mekah dah ziarah ke madinah dan klu syiah tu kapir takkan kerajaan malaysia menjemput wakil iran menyertai tilawah alquran dlm musabaqah antarabangsa di malaysia,jadi juara pulak qadhi dari iran tu,rasullullah dah kata kita jgn mengkapirkan org lain,kalu org tu tak kapir nanti kapir tu akan kembali pada kita,klu kau nak tobat apa ke kau nak pi jumpa beratus2 juta org2 syiah tu mintak maaf,klu jatuh ka[pir nak nikahkan anak perempuan sebagai wali mcm mana,maaf ye.....p erkara2 bab aqidah ni paling kena hati2,masaalah kita ahlussunnah ni dgn syiah hanya maasalh perbezaan mazhab je.....renung2kan le....iman kita pun tak tahu mcm mane lagi ?????????

      Padam
    2. saya pun secara peribadi memang tidak setuju soal kafir mengkafir,kerana aqidah adalah perkara yang berkaitan dengan perkataan ,perbuatan dan i'tiqad.seperti umum ketahui apabiala sesaorang islam mengatakan hukum Allah tak sesuai,,riba hlal,judi dan arak halam..maka orang seperti ini bolih dikategorikan sebagai apa ....bagitu juga perbezaan ahli sunnah dan syiah....syiah terang2 mengkafirkan saidatina aisyah...dan mereka menerima beberap aorang sahaja darii sahabat nabi..selainnya mereka megkafirkan....banyak lagi yang syiah lakukan yang tidak disedari...qaidah solat, mengambil uduk terlalu banyak yang hendak diperkatakan...termasoklah nikah muta'ah.....

      Padam
    3. dlm syiah ada pelbagai aliran seperti syiah imamiah,syiah zaidiah,syiah ismailiah,ismailiah batiniyah,syiah qaramitah dan pelbagai lagi,qaida solat...klu dlm mazhab sunnah pun banyak berbeza,klu imam mazhab hanafi tak baca bismillah pada fatihah mereka sah tapi kita tak boleh,apakah kita ikut juga jadi makmum dah memang kita tahu dia memang kompom takkan baca bismillah,klu kita ikut juga sah ke solat kita,apakah kita bertaqlid....jadi tak perlu kita pertikaikan klu perkara yg kita tak jelas dgn ilmu yg kita ada menyebabkan kita mengkapirkan org lain,terpulang lah....sendiri rasa sendiri betul....maka fikir2kan lah

      Padam
  2. Isu 1mdb

    Mana ada pencuri nak mengaku

    Lagi pun duit 700juta tu dah habis untuk pru13

    Jgn salam anak tiri Najib yg beli condo 130juta...

    Betul aper ckp haram djin

    BalasPadam
  3. Dah mula nampak kepala huduh pas , cenderung ke syi'ah.

    BalasPadam
  4. Mahfuz ini nampak gaya nya kaki sebelah dlm PAS dan kaki sebelah lagi dalam kumpulan profesional. Nak kata betul ke tak cara dan tindakan Mahfuz ini dia sendiri yang tahu.

    Tindakan Mahfuz ini dah terlambat dan tak ada untung nya lagi. Lepaskan lah Hj Hadi dan kalau Mahfuz nak ikut, ikut lah sekali.

    BalasPadam
  5. aku pong duk tunggu gak mana aarah tujuan mp pokok sena ni.adakah pokok sena 'redho' dengan kekalahan dia melalui cai tu? ada sorang lagi yang aku duk tunggu gak statment dari dia tuan haji salahuddin ayop.pasai aku tengok 2 orang ni 'mesra' ula mama.tunggu dan lihat lepas raya ni!

    BalasPadam
  6. Sama-sama-lah kita menunggu apa akan jadi selepas ini..kerna apa saja yg terjadi adalah dgn kehendakNya, dan sudah pastilah dgn izinNya.

    BalasPadam
  7. dulu amanat dia lain macam tapi kini macam lain,tonggang terbalik tergolek hanjing

    BalasPadam
  8. Tunggu Jumaat ni....pengumuman penting Sallahudin dan Mahfuz!

    BalasPadam
  9. keluarlah beramai-ramai...selamat menaiki kapal baru,kapal yg boleh makan setalam dgn lim guan eng...kikikiki.

    BalasPadam
    Balasan
    1. komen dari macai haron din yg jilaj jib jib jib

      Padam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....