DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 5 Julai 2015

Beb Tolong Nasihatkan Si Mamat Dari Kuala Terengganu Ni Beb... Kah Kah Kah




Ambo Ingatkan yang Tua-Tua aje dalam PAS Negeri Terengganu yang Tolol Berpolitik Berlagak Sombong Hendak Mampos... rupa nya ambo silap banyak weiiiihhhh, hak yang Muda-Muda pun sama banyak gak dengan yang Tua-Tua Tolol Berpolitik. Mamat kat atas ni namanya ialah Tuang Guru Ahmad Amzad Hashim merangkap Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu beb.

Menurut kata si Mamat ni "DAP sedang Menjalankan Agenda Chauvinis CINA DAP bagi Kecenderungan Membetuk Singapura Kedua di Malaysia, Sikap Angkuh dan Gelojoh DAP dalam mencapai Cita-Citanya semakin jelas apabila DAP menolak PAS sebagai Komponen Pakatan Rakyat (PR). Perpecahan ini sedang dituai dengan Rakus oleh DAP serta dengan langkah Agresif".

"Ianya seperti menarik kalangan Orang Melayu Menyertai DAP dan dalam masa yang sama juga Agresif juga Mendaftarkan Masyarakat Bukan Islam sebagai Pengundi untuk menguasai Negara dalam Pilihan Raya Umum, langkah menarik Orang Melayu adalah sebagai persediaan untuk menjadi Calon-Calon Menteri Besar (MB) di Negeri yang mempunyai Sultan dan Raja".

Apa ya ambo nak panggil si Mamat ya beb... muka nampak Cerdik tapi bila keluar kenyataan Sah menampakan Tolol seperti kata Tung Presideng PAS Tuang Guru Haji Abdul Hadi Awang, kalau sudah nama nya Parti DAP tak kan nak laksanakan Dasar Parti PAS Bahlul. Kenyataan si Mamat ni seperti juga lah Kenyataan-Kenyataan Pemimpin UMNO berkaitan dengan DAP.

Yang dia orang tahu hanya lah Berpolitik dengan Sentimen AGAMA BANGSA dan PUAK... hanya bagi menutup Kegagalan Diri yang memang HAPRAK di dalam Meraih Sokongan daripada Rakyat khasnya Orang Melayu. Kalau dulu beb Kerja macam ni yang melakukan nya hanya lah UMNO, tetapi selepas Kejayaan Slogan PAS GANTI UMNO maka nya PAS lah yang buat.

Kalau dah tahu apa yang dilakukan oleh DAP kenapa tak halang dengan cepat-cepat pula Menarik Orang Melayu pula supaya menyertai PAS serta Mendaftarkan Orang Melayu sebagai Pengundi, ini tidak yang dibuat hanya Mengoyang Telor tak kira dimana dan tempat. Jawatan Berebut... Pangkat Mahu... Duit Tak Tolak... tapi bab Kerja dan Tanggungjawap asik Ponteng.

Pelik betul beb... sudah lah mengatakan yang DAP tu Anti Hudud dan Menghina Hudud tetapi sibuk gak masih nak kan lagi bersama DAP dalam PR, bila DAP kata PR sudah Mampos maka Mengelupur berkata yang PR masih Hidup. Oiii mung semua tak ada rasa Malu ke... atau Muka Tak Malu Tampal Kulit Babi 14 Inci sudah mung semua Tukar Hak Milik dari UMNO ke.

Konon nya PAS bukan setakat Parti Politik tetapi adalah satu Gerakan Islam yang mahu Menegakan Hukum Allah SWT diatas Muka Bumi... jadi bertanding dalam Pilihan Raya bukan mahukan Kemenangan semata-mata tetapi lebih lagi iaitu Keredhaan Allah SWT. Tapi bila Bertembung antara Maruah Parti dengan Kepentingan Diri semua nya buat Bodoh aje.

Lepas tu yang Menariknya boleh pulak cakap kalau DAP atau Parti lain boleh buat kenapa PAS tak boleh... ehhh punya lah Bangsat beb sampai mahu melakukan perkara yang sama dengan yang dilakukan oleh Parti lain... sedangkan sebelum ini mengatakan yang PAS bukan nya sekadar Parti Politik tetapi adalah satu Gerakan Islamyang berbeza daripada semua Parti Politik.

Itu sebab ambo katakan yang Manusia jenis ini jika diberi Amanah dan Tanggungjawab bila membuat Kerja Menyeleweng lagi Dasyat dari orang biasa yang melakukan Penyeleweng, jika orang biasa yang melakukan habis kuat dia oarang cakap "bukan ambo sorang yang buat... banyak lagi orang lain buat"... tetapi jika Ulama' yang melakukan maka Menjeler lah Lidah dia orang beb. sumber


hemmmmm..... yang diceritakan kepada ahli hanyalah berkaitan syair arab berbunyi anjing dan serigala menyalak... tapi bab al-quran ada mengatakan berkaitan ulama' jahat seperti anjing menjeler lidah dan kaldai langsung tak cerita beb... kah kah kah

26 ulasan:

  1. sekor2 keluar pemimpin PAS yg dungu. majoritinya dari negeri tuang presideng la, taksub kt imam mcm syiah

    takat DAP kumpul pengundi tu info bodoh

    kau tk tau ke DAP sedang menempah jet2 pejuang F-222 buatan US terbaru.

    DAP sedang melatih beratus ribu komando cina dlm hutan dan bandar

    DAP sedang menyimpan beribu2 roket, bom atom, peluru berpandu antara benua

    DAP sedang melatih anggotanya menggunakan kereta kebal, submarine( bukan jenis scorpene) dan telah memasang periuk api disetiap kawasan org PAS

    DAP juga sedang merancang utk mengebom semua pemimpin PAS dan menawan masjid rusila dn nk menjadikan presideng tawanan

    ... dan byk lagi agenda DAP yg PAS nganu tak tahu

    semuanya sgt bahaya.

    dlm sekelip mata DAP akan serang malaysia dan merampas putrajaya anytime

    dan paling ganas ialah DAP akan pasa semua rakyat supaya memutihkan kulit mereka mcm cina dgn memaksa rakyat memakan ubat campuran klorox dan khinzir

    huh if only u know about DAP...... very dangerous man

    helo...Amzad dungu (dungun?) lain kali tidor basuh kaki dan burung tu.

    dulu aku ingat perkasa dan brahim katak dh cukup lawak menjadi sarkis politik

    rupanya sarkis politik dari PAS lebih mantap jenakanya.....

    yessss kami terhibur laaah

    BalasPadam
    Balasan
    1. dari segi bahasa fonetik sebutang org teganu cenderong penggunaan diphthong "ng" jadi dungung

      Padam
  2. tak habis2 menfitnah org. dlm bulan ramadhan yg mulia pun tak reti nak jaga hati dan mulut. sia2 je puasa perut kalau mulut tak puasa.

    tak kan geng ostad (yg solat hajat mohon pada Allah swt supaya kekalkan org yg sengaja lewatkan solat terus berkuasa) lupa hadis - ramai orang berpuasa tapi hanya dapat lapar dan dahaga saja.

    tak faham bgmn mrk bersolat kalau solat tak dpt menghalang mrk dari kemungkaran! atau pun memfitnah dah jadi halal bagi mrk?

    BalasPadam
  3. Ular..ular..baru keluar semak
    sbb tu bangang nak mampos
    nak membodohkan pengundi
    maka jadi lah ularrrrrrmak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Level pemikiran aku tu pun macam tu juga ditahun 60han ketika tu umur aku 11 tahun. Bila umar dah boleh cap anak (baligh) dan kedewassan dah jadi x piker macam tu, lagi pula ni zaman maklumat dihujung jari dan bukan buta huruf lagi dah, eja jin mata satu pendekar bujang lapok.

      Padam
  4. Inilah jenis pemimpin dalam PAS yang akan memperkudakan mantan AJK PAS pusat yang tewas dalam muktamar tempoh hari jika mereka semua menerima jawatan yang ditawarkan kepada mereka,ingatlah wahai mantan-mantan semua anda akan dijadikan kuda tunggangan oleh mursyidul dan tuang presideng anda jika anda tersilap pijak diatas rumbun rumput yang dibawahnya tersembunyi seekor ular yang berbisa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku sangat setuju dengan komen ini jenis maknusia cakap saja pandai bila suruh melontar idea inilah yang diluahkan bukannya mencari jalan untuk mengukuhkan jemaah tapi mencari kesilapan orang yang tidak kena mengena denga perjuangan dalam PAS,aku pun ahli PAS tapi tak lah sebodoh macam spesis tolol ini.

      Padam
  5. PAS sama dengan UMNO ---> membela pencuri!

    BalasPadam
  6. Ajaran sesat ayoh hadi ping marang terbaeek dari rusila ... baynaknyer pengikut ajaran sesat

    BalasPadam
    Balasan
    1. astagfirullah...kita jangan ikut mulut Haji Hadi, dia siapa? Maksom?

      Padam
  7. Bukan semua guru-guru ugama boleh dipanggil tuan guru apatah lagi kalau guru ugama tu seorang yang bahlol dan tak gheti berfikir sebelum berkta-kata. Yang ni adalah dari spesis boleh dipanggil Encik sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saja nak minta pencerahan, sapa yang bagi gelaran tuan guru, ulamak, ustaz dan apa syarat kelayakan untuk mendapat gelaran tersebut dan adakah badan khusus yang memberi pengiktirafan ini. atau depa ni syok sendiri saja sebab saya pernah terjumpa di era tahun 70an dulu ada seorang itu saya sangat kenal akan peribadinya, apabila tidak diterima diperingkat cawangan partinya telah beralih masuk pas dan sempena dengan pengistiran masuk pas itu di hadapan namanya ada title ustaz

      Padam
  8. Satu parti politik di Malaysia mempunyai ciri2 parti politik Iran manakala pemimpinnya mempunyai sifat2 yg sama dengan pemimpin Iran iaitu suka mengutuk orang yg tak sehaluan dengannya. Cuba teka, parti apa itu dan siapakah pemimpinnya?

    BalasPadam
  9. Ambo pun takut juga, sbb golongan profesional dlm PAS pun sanggup tunduk pd DAP utk tdk laksanakan hudud. Yg ni golongan munafiq ke @ bukan sbb ngaku Islam tp pd masa yg sama tolak hudud. Termasuk dlm kelompok tu ialah Nizar. Siapa yg lebih dungu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hudud hudud hudud. Orang islam ni bukan bantah hudud, sedara. Ramai orang professional tahu pelaksanaan hudud ni adalah perjalanan yang panjang sebab ia bertentangan dengan perlembagaan persekutuan. Tengok la bila RUU hendak dibentangkan di parlimen, banyak NGO bawa hal ini ke mahkamah. Orang banjir masih duduk dalam khemah, tol naik, harga rumah melambung, jenayah meningkat.

      Aku yang bukan ahli pas dan menganggotai beberapa badan professional ingin mengatakan pas cuma mulia di mata ahlinya. Di mata masyarakat awam, pas di bawah hj hadi adalah parti yang JUMUD, KOLOT. Presiden pas PENIPU, KAKI PONTENG, KHIANAT. Kau bahas macam mana pun tak guna, betulkan presiden kau dulu.

      Padam
    2. Setuju dengan statement diatas. Perlembagaan Malaysia skrg tidak membantu untuk pelaksanaan hudud. Jalan terbaiknya ialah dengan menawan putrajaya.

      Padam
  10. apa hukum makan gaji buta contoh menang kerusi parlimen tapi kerap ponteng sidang parlimen atau hadir tapi sekadar hadir x ikut serta dlm perdebatan. sekadar bertanya dan dlm bertanya ada sindiran...kahkahkahkahkah...

    BalasPadam
  11. Tanya mamat Amzad ni kompeni yang hancus lingkup yang dulu kat Terengganu tu DAP punya keje ke. Sampai ada orang kat kompeni tu yang kena hilang keje. Skrang buat bisnes kat Penang nak cakap banyak. Maap aku tak caya mamat ni konon ahli korparat berjaya yang masuk akan menguatkan PAS. Bagi pelingkup lagi ada.

    BalasPadam
  12. Yang DAP daftar tak sebanyak Bangla yang zahid nak bawak masuk .

    BalasPadam
  13. Dulu mahathir cakap,umno tak terima orang bijak pandai dlm umno kerana masing2 takut kehilangan jawatan, sekarang penyakit umno dan berjangkit kat pas pula,habis golongan bijak pandai dicantas dan bila golongan bijak pandai ini mencari wadah perjuangan lain umpamanya Dap jgn lah pulak nak meroyan,kalau nak sangat bela melayu dan besar sangat hati tu demi melayu pakat2 bubarkan keputusan muktamar lalu dan buat semula pertandingan yang adil,tu kalau sayang sangat kat bangsa melayu lah,cakap serupa tong kosong boleh lah,,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAP tak tarik, PAS yang menghalau syoh syoh syoh...macam halau ayam!

      Padam
  14. melayu bodoh percaya sgt kat dap...melayu cmni la perosak bangsa..melayu cmni lah ibarat melayu spore yang terpesona semata mata Lim Kuan Yew Bersongkok masuk kampung, melayu mcm inilah yang sama taraf pemikiran dengan melayu spore shinggakan sudah tidak ada satu kampung melayu pun kat spore skrg..melayu bodoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedara, Dah lebih setengah abad, APA JASA UMNO UNTUK MELAYU? Ekonomi, bumiputera masih di bawah 20%. Tanah rezab Melayu separuh dah hilang, siapa izin kalau bukan UMNO? Syaikat ALIBABA dan MUTHUSAMY cukup berlambak terutamanya sykt pembinaan, kerajaan tahu tapi apa yg mereka buat. Siapa pegang PR1MA utara Malaysia? Banyak lagi, malas aku nak tulis. Dulu aku orang kuat UMNO YAN , Kedah dan setelah aku insaf serta mandi taubat, aku rasa ANWAR BERAHIM seorang yg idealis. Kalau dia gila pungkok, pasaiapa dia tak ke Siam atau Filifina, sana murah dan cantik-cantik, gebu lagi siap dgn "oral" servis. DAP terima Melayu dan ini membuktikan DAP bukan parti untuk orang-orang cina sahaja. Akhlak DAP berlipatganda lebih baik dari akhlak Hadi Awang dan Harun Taib walaupun 80% DAP adalah kafir. Ini nama ULAMA tapi kelakuan macam ABU JAHAL.

      Padam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....