DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 3 Julai 2015

Mari Dengar Takzirah Dari PM Haji Najib Yang Disokong Oleh Haji Hadi





Takzirah Haji Najib berbunyi-
"Umat Islam tidak akan terjamin masuk Syurga jika hanya Menunaikan Solat tetapi pada masa sama masih bersikap Adu Domba, Kuat Memfitnah dan Menghancurkan Perpaduan, kata Datuk Seri Najib Razak hari ini.Perdana menteri memetik Hadis mengenai Amalan yang mendekatkan Umat Islam dengan Syurga, iaitu Menjaga Akidah, Mendirikan Solat, Menunaikan Zakat dan Menjaga Silaturrahim.Sembahyang Tak Tinggal, tapi Jadi Batu Api, Fitnah, Adu Domba, Hancurkan Perpaduan tak jamin jadi Ahli Syurga".
Tambah Haji Najib lagi "Pakai Lambang Besar pun Tak Jamin Masuk Syurga, ini peringatan untuk Kita Semua, Rakyat Malaysia yang Tidak Bersyukur kerana Memperlekehkan Negara Sendiri sedangkan setiap Negara menghadapi Cabaran tersendiri.Orang Rohingya Naik Bot Menyabung Nyawa, sampai masuk Pantai Malaysia, dia Sujud Cium Tanah Negara Kita. Kita pula yang Kutuk Negara Sendiri. Kita ini yang tidak sedar. Kita ini yang Tidak Syukur kita Hidup di Negara yang Aman dan bertambah Baik lagi". sumber
Memang Tepat dan Sepatutnya Tuang Presideng PAS Tuang Guru Haji Abdul Hadi Awang merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia No 3, memberi Sokongan kepada Datuk Seri Haji Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri (PM) sampai habis Penggal Parlimen, Bukan sahaja Haji Najib dikenali sebagai Perdana Menteri Paling Jujur Dalam Dunia malahan Hajib Najib juga boleh menyampaikan Takzirah buat Jamaah. Bersesuaian lah dengan Slogan-Slogan beliau iaitu Maqasid Syariah... Wassatiyah dan Haramjadah.
Beb... adalah si Wala'un Penyokong-Penyokong si Tuang Presideng PAS membebel dengan kata-kata kenapa asik saja nak Menghentam Tuang Presideng PAS, semua yang si Tuang Presideng PAS tu buat semua nya Tak Kena dan Tak Betul sedangkan Tuang Presideng PAS adalah seorang Ulama' Tersohor Dunia. Kepimpinan Tuang Presideng di iktiraf oleh Dunia Islam, tatepi Ahli PAS sendiri Memperlekehkan Tuang Presideng PAS. Sepatutnya Ahli PAS Menyokong Tuang Presideng yang Umpama seorang Bapak.
Memang sepatutnya Tuang Presideng PAS yang Umpama seorang Bapa tidak Diperlekehkan oleh Ahli PAS, tetapi itu kepada Presdien yang tahu Diri dan Sedar Diri sebagai Presideng sebuah Gerakan Islam. Bukan nya terhadap Tuang Presideng Cakap Berbelit-belit seperti Belitan Serban yang ada kat Kepala Tuang Presideng tu, sudah lah Cakap Berbelit-Belit lepas tu Kaki Fitnah Pil Kuda... Kaki Memecahbelahkan Ssesama Ahli dengan Membiarkan Fitnah dan Kaki Ponteng Persidangan Dewan Rakyat.

Kemudian berkatalah lagi si Wala'un dengan kata-kata Apakah Lim Kit Siang... Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim serta lain-lain Pemimpin Tidak Ponteng Persidangan Dewan Rakyat ke... woiii beb tak kan lu orang nak samakan Standard Perangai Seorang Ulama' Tersohor Dunia yang memimpin Gerakan Islam dengan Pemimpin yang Bukan Ulama' serta yang Bukan memimpin Gerakan Islam.Tak kan lu orang hendak apabila Pemimpin UMNO Makan Rasuah maka Tuang Presideng PAS pun boleh sama ?.
Tak kan Perbezaan antara Kepimpinan Ulama' dengan Kepimpinan yang Bukan Ulama' hanya terletak kepada Pakaian... Pembacaan Ayat Al-Quran dan Hadis semasa Ucapan semata-mata... namun Perbuatan masih boleh lagi lebih kurang dengan Pemimpin yang Bukan Ulama'. Sebab itu jika Pemimpin UMNO boleh Berlagak Hendak Mampos dengan Kenderaan Mewah maka Pemimpin pun PAS boleh berbuat perkara yang sama kerana Pemimpin UMNO serta Pemimpin Parti lain telah melakukan.

Tolonglah beb jangan jadikan diri lu orang sama Taraf dengan Ahli dan Penyokong UMNO... jika Ahli dan Penyokong UMNO memang patut lah berkeadaan begitu jika mengikut kata Tun Mahathir Kutty @Lanun. Itu pun ada dikatakan yang Ahli dan Penyokong UMNO sekarang sudah ada yang mula untuk Keluar dan Bergerak dari Kongkongan Mengikut Kata Pemimpin UMNO Dengan Membabi Buta, tapi nampak nya lu orang Ahli dan Penyokong PAS pula hendak Mengambil Alih dari Ahli dan Penyokong UMNO.


Memang PAS adalah Gerakan Islam yang mempunyai Dasar yang betul... namun jangan lu orang lupa bahawa ianya juga hanyalah sebuah WADAH dan bukan nya AGAMA, jika ianya sebuah Wadah sudah semestinya ianya digerakan oleh Manusia yang sudah tentunya bukan Nabi. Walaupun dikatakan yang Memimpin adalah Ulama' Pewaris Nabi... namun ianya tetap bukan Nabi... Jika bukan Nabi yang Memimpin nya tidak Mustahil Orang yang Memimpin Wadah tersebut terdiri dari Golongan Ulama' Su' (Ulama' Jahat).



hemmmmm..... lu orang tahu tak beb... jika tak ada media sosial yang menghebohkan keadaan mangsa-mangsa negeri kelantan... pemimpin pas negeri kelantan tu pun lebih kurang aje dengan pemimpin umno... tak percaya lu pergi tanya dengan nik amar... kah kah kah !.

7 ulasan:

  1. baruler aku tau knp hadi dan haron puji nabij. dia ada byk duit dlm ambak ghopernya....

    i hep yu, yu hep mi ....

    BalasPadam
  2. Tuan Guru Munafik bakal jadi Menteri Kerjaraya BN dan Haru MSU pula bakal Timb menteri kewangan UMNO. Syabas PAS, andalah rakan kami yg baru ! Kemudian anda akan bubarkan PAS dan sebagai wala' semua ahli PAS diwajibkan masuk UMNO. Masa tu, kita buat birthday party Tuan Guru Munafik di Casino Genting Highland. Bolehlah Tuang Guru minum TODI UMNO sekali lagi (dulu minum sebelum muktamar)

    BalasPadam
  3. Cantik ! UMNO sudah mula bercakap tentang nilai-nilai Islam
    PAS ganti UMNO. UMNO ganti PAS

    Zaman sekarang ini siapalah dikalangan umat yang terus masuk syurga? Tak tahu lah kalau Presiden UMNO yang terlepas dari neraka? Sebab bukan senang nak dapat sokongan dari ulamak seperti Hj Hadi.

    "Pakai Lambang Besar pun Tak Jamin Masuk Syurga, ini peringatan untuk Kita Semua"
    Apa ya lambang Islam? Atau maksud lambang tu ialah pangkat atau serban?

    Dulu bandingkan kita dengan Palestin sekarang dengan Rohingya. Salah tu. Kita dari negara yang maju dan aman jadi negara yang mundur dan aman.Rohingya datang ke sini bukan sebab kemajuan, sedangkan rakyat Malaysia yang hidup aman mahu melihat kemajuan seperti ekonomi pendidikan dan keadilan.

    BalasPadam
  4. Eloklah sorang rembat 1mdb berbillion dlm ambank newzalang anz

    Sorang rembat perangsang seks Selangor billion duit projek langat 22

    Umno dan pas sehidup semati. ... Anak tiri menantu hidup senang

    BalasPadam
  5. Nampak sangat tukang kutuk umpat keji terhadap PAS ni ada DNA UMNgOk...setahu aku munafik yg suka fitnah orang terutama ketika bulan Ramadhan ni UMNgOk jer..tengok-tengok blogger Pkr and Dap pun ada DNA munafik UMNgOk jugak!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cleric with Hellfire(Vellfire??)Jumaat, Julai 03, 2015 5:45:00 PTG

      Eh..! Anjing! Syoh! Syoh!. Orang nak buka puasa pun kacau. Syoh!!!

      Padam
  6. akhirzaman ada org yg ckpnya mengalahkan ulamak tp tak lebih dpd kerongkongnya saja

    yg ulamak pun sama, tk lebih dr kerongkongnya saja

    mereka mengguna agama utk menipu

    hadi kata tidak seteruk firaun .. kira2 firaun kecil laa

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....