DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 13 Jun 2015

Tol Bakal Naik Lagi... Mungkin Ini Sebabnya Tuang Presideng Mahu Najib Kekal Sebagai PM !


Mungkin ini lah sebab kenapa Tuang Presideng PAS Tuang Guru Datuk Seri Haji Hadi mahukan supaya Ulu Amri Umno Datuk Seri Haji Najib Perdana Menteri (PM) Paling Jujur Dalam Dunia Kekal sebagai Perdana Menteri sampai habis Penggal Parlimen, supaya bila Pilihan Raya Umum Ke14 (PRU14) dijalankan PAS akan Menang dengan Mudah dan Umno boleh Tumbang dan Terkubur... kah kah kah !.

Bijak betul Tuang Presideng PAS Berpolitik ya Tuang Presideng, gua ingat dan rasa lah didalam Dunia ni hanya Tuang Presideng sahaja yang mempunyai Fikiran Secerdik ini. Tak sia-sia betul si Walaun-Walaun Mengekalkan Tuang Presideng sebagai Presideng PAS dalam Pemilihan PAS yang baru ini, memang Bijak dan Cerdik juga si Wala'un seperti Tuang Presideng PAS... kah kah kah !.

Dengan PRU14 dijangka akan diadakan pada Tahun 2018 bermakna ada lebih kurang Tiga Tahun lagi untuk Najib Kekal sebagai PM Paling Jujur Dalam Dunia, ini juga bermakna ada Tiga Tahun lagi untuk Najib menambah Kemarahan Rakyat kepada Umno/Bn. Caya sama lu lah Tuang Presideng PAS serta Wala'un-Wala'un lu tu, memang Sah dan Sahih Tuang Presideng Bijak Berpolitik... kah kah kah !.

Jadi sesiapa yang Mengatakan Tuang Presiding sebagai Bodoh Berpolitik ianya adalah Salah, Silap dan Menyimpang Jauh dari Hakikat Sebenar, mungkin lu orang yang mengatakan bahawa Tuang Presideng PAS sebagai Bodoh Berpolitik dan ada yang lebih teruk lagi bila mengatakan bahawa Tuang Presideng PAS sebagai TOLOL Berpolitik yang sebenarnya lu orang yang Tolol... kah kah kah !.

Gua pun sekarang ni tengah Berkira-kira dan Berfikir untuk menarik segala Tuduhan Tak Berasas gua terhadap Tuang Presideng PAS tersebut, jadi gua harap lu orang pun mengikuti Jejak Langkah gua ya beb. Bukan apa beb Beruntung lu orang mendapat seorang Presideng PAS yang Bijak dan Cerdik lagi Pintar Berpolitik serta WARA', bersesuaian apa yang keluar dari Mulut beliau... kah kah kah !.

Apa macam beb... boleh tak jika gua ni diangkat sebagai Wala'un dengan Tulisan gua diatas tu, bukan apa beb sebelum gua jadi Wala'un Sejati gua kena lah Belajar Jadi Wala'un Mukhadimah dulu beb. Gua tak nak lah hanya menjadi Wala'un sekadar Melukut Ditepi Gantang, sudah Alang-Alang menjadi Wala'un biar lah menjadi Wala'un Sejati... apa macam boleh tak beb, cakap lah boleh beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... lepas ini tak tahu lah apa lagi balak yang akan rakyat terima... tapi tak apa janji bila ulama' tuang presideng sudah sokong maka sebagai wala'un kena lah sokong jugak... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. Mat.Hj hadi tak kena bayar tol kalau dia nak datang KL sebab dia naik perahu melalui laut cina selatan ,apa awak tahu?.kat laut takda TOL .padan muka Mat indera.kah.kah.kah.

    BalasPadam
  2. Naik je la berapa pon nak naik.

    Harapan nak tumbangkan BN dah jadi samar sekarang dek kerana KETOLOLLAN sepuntung dua manusia.

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
  3. Sebenar nya langkah TUANG Presiden sudah menyesal "MENGAMPO" Najib tu dulu. Kini apa sudah jadi PR berantakan. Anak "HANTU" nya "SI DIN AYAM". sudah pasti kehilangan jawatan yang di anugrahkan oleh kerajaan Selangor. Tu lah, percaya sanggat dengan "JANJI MANIS" si bibir merah tu. Elok lah tuang presiden "MEMPELAWA" anak hantu tu sama sama kelaut.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....